@oemplus: degelijk in slechte dingen van een auto. En vooral zo een 1.2 met 105 pk. Een golf begrijp ik nog wel, maar in een A3? En dat moet premium voorstellen. Allemaal hetzelfde copy cat farm VAG.
@vagtroep: toevallig wel eens een Golf 7 met dat blok gereden..? Heb me suf gepiekerd toen dit een optie bleek, en t blokje verbaast me elke dag! Serieus (en daardoor bleef er ruimte in t budget voor echt leuke dingen..)
@87sandyd: airbags zijn simpele dingen, als ze ontsteken, gaan ze open.
als je de voorkant hoe traag ook indeukt, als de ontsteking is geraakt gaan ze gewoon af, al sta je stil bij wijze van
@marstr: nonsens. De airbag besturing zit midden in de auto en gaat op basis van gemeten vertraging. Is die groter dan dat de remmen kunnen geven, dan boem.
@marstr: de ontsteking van airbags worden geactiveerd door middel van g-krachtsensoren. Deze zitten meestal onder in het interieur ongeveer op de plaats van de inzittenden. Vaak in de middentunnel. Vroeger was dit een ouderwets mechanisch contactje met een balletje en een veer. Tegenwoordig zijn dit digitale sensoren. Het heeft dus geen (direct) verband met het indeuken van de voorkant.
@wildewesten: maar zo hoeft die toch niet te kreuken hoor … Ik heb soortgelijk ongeval gehad aan de schade aan de golf te zien en die man kon erna gewoon de weg vervolgen . En ik denk dat dit hier niet meer ging .
@racingdevil: voorbumper is maar plastic en de motorcak kan goed aluminium zijn, dat gewoon lekker buigt. Schade valt me nog wel mee. Het gaat erom hoe het achter de bumper eruit ziet.
Heb je net 20k aan je remschijven uitgegeven, krijg je een airbag in je smoel (die ze bij Ferrari wss met plezier voor 10k weer voor je terug proppen). Wel een lekkere achterbumper van de VAG
Een sportwagen is erg laag; je ziet aan de schade dan ook dat de Ferrari eigenlijk onder de bumper van de Golf belandde. Vandaar het grote verschil in schade.
Rij maar eens met je Golf achterop een pick-up truck, dan heb je hetzelfde effect.
larini zegt
De vraag is nu natuurlijk; kwam dat enigszins agressief ogende heerschap op foto 4 uit de Ferrari, de Golf of uit het kamp even verderop?
flik2punt0 zegt
@larini: ja die staat er zeker agressief bij
marstr zegt
@larini: lol agressief, jij schrikt denk ik zowat van eigen schaduw als ik je reactie zo lees
dat iemand zn mouwen opgestroopt heeft betekent niet dat hij op het punt staat zn arm in je achterste te stouwen
larini zegt
@marstr: knap dat je zoiets concludeert als je mijn reactie leest. Doe je al lang aan amateurpsychologie?
amazingwheelsniels zegt
@larini: hahahahahahaha
fastnloud zegt
Best een verschil in schade….
boomhauwer zegt
@fastnloud: kreukelzone. Is normaal.
oemplus zegt
Toch wel degelijk spul zo’n golf.
vagtroep zegt
@oemplus: degelijk in slechte dingen van een auto. En vooral zo een 1.2 met 105 pk. Een golf begrijp ik nog wel, maar in een A3? En dat moet premium voorstellen. Allemaal hetzelfde copy cat farm VAG.
ukbob zegt
@vagtroep: toevallig wel eens een Golf 7 met dat blok gereden..? Heb me suf gepiekerd toen dit een optie bleek, en t blokje verbaast me elke dag! Serieus (en daardoor bleef er ruimte in t budget voor echt leuke dingen..)
87sandyd zegt
@vagtroep: jij bent echt een komiek, jij verdient een eigen show ?
knipperlichtje zegt
@vagtroep: die 1.2 zit qua vermogen precies tussen de A160 en 116i in. Ik zie dus niet wat het probleem is.
stephano zegt
@oemplus: Dat komt juist doordat de Ferrari een bijzonder goed functionerende kreukelzone heeft.
madarjan12 zegt
Platte Arie ?
bmwnumberone zegt
Geweldigg , airbags open ..
Lang leve de verzekering
rs6issnel zegt
De ferrari eigenaar mag van geluk spreken dat zijn cali niet is uitgebrand, wat een ravage zeg.
pomoek zegt
Baf. Schade aan de Ferrari:
2* dagwaarde golf
volvov70 zegt
Die Golf is ook nog geen 15 dagen op Nederlands kenteken haha
bizon010 zegt
Ferrari kwam hard aan rijden kon niet meer remmen ?
martijn11 zegt
Zonde van de ferrari
87sandyd zegt
Als ik de schade aan beide auto’s zie lijkt het wel alsof de airbags iets te enthousiast waren om licht te zien…
marstr zegt
@87sandyd: airbags zijn simpele dingen, als ze ontsteken, gaan ze open.
als je de voorkant hoe traag ook indeukt, als de ontsteking is geraakt gaan ze gewoon af, al sta je stil bij wijze van
mashell zegt
@marstr: nonsens. De airbag besturing zit midden in de auto en gaat op basis van gemeten vertraging. Is die groter dan dat de remmen kunnen geven, dan boem.
caferacer zegt
@mashell: je was me net voor!
caferacer zegt
@marstr: de ontsteking van airbags worden geactiveerd door middel van g-krachtsensoren. Deze zitten meestal onder in het interieur ongeveer op de plaats van de inzittenden. Vaak in de middentunnel. Vroeger was dit een ouderwets mechanisch contactje met een balletje en een veer. Tegenwoordig zijn dit digitale sensoren. Het heeft dus geen (direct) verband met het indeuken van de voorkant.
mrrallycross zegt
Boem is ho
racingdevil zegt
Kan niet veel hebben precies een Ferrari zo een schade in vergelijking met zo een übersterke golf
wildewesten zegt
@racingdevil: de voorkant van elke auto heeft een kreukelzone om de klap op te vangen
racingdevil zegt
@wildewesten: maar zo hoeft die toch niet te kreuken hoor … Ik heb soortgelijk ongeval gehad aan de schade aan de golf te zien en die man kon erna gewoon de weg vervolgen . En ik denk dat dit hier niet meer ging .
dutchiehd zegt
@racingdevil: voorbumper is maar plastic en de motorcak kan goed aluminium zijn, dat gewoon lekker buigt. Schade valt me nog wel mee. Het gaat erom hoe het achter de bumper eruit ziet.
eefie zegt
Kleine impact en dan al de airbags eruit
beemerc zegt
Heb je net 20k aan je remschijven uitgegeven, krijg je een airbag in je smoel (die ze bij Ferrari wss met plezier voor 10k weer voor je terug proppen). Wel een lekkere achterbumper van de VAG
dutchcorvette zegt
Een Ferrari met een hazenlip
mout zegt
Een sportwagen is erg laag; je ziet aan de schade dan ook dat de Ferrari eigenlijk onder de bumper van de Golf belandde. Vandaar het grote verschil in schade.
Rij maar eens met je Golf achterop een pick-up truck, dan heb je hetzelfde effect.
gash zegt
Zij zat natuurlijk met haar telefoon te spelen. Ferrari levert zeker nog geen brake assist?
bennyweisz zegt
Wat zou ’t kosten om de Ferrari op te knappen? Precies, die VW Golf!
robbie123 zegt
was toch al een lelijk model. Nu nog iets lelijker….
baardmijt zegt
Onooglijk ding, drieste poging er nog wat van te maken waarschijnlijk?
Helaas niet zo succesvol.
Zo’n gevechtsvliegtuigje zit overigens wel stevig in elkander blijkbaar, nauwelijks vervormd.