@Svenska_Aeroplan_AB:
Als je dat niet goed vindt rijden dan vraag ik me ernstig af wat je dan wel goed vindt.
De integrale heeft een dijk van een wegligging en zeer direct stuurgevoel mede door zijn unieke permanente 4 wiel aandrijving met 3 differentielen. Geen initieel onderstuur zoals de quattros hadden.
@nord:
Hm
Ik ben hetg wel met hem eens ergens, je zit gewoon niet lekker achter het stuur, het stuur zit niet recht voor je en als je lang bent is het niet prettig toeven.
Dat dit niets met de rij-eigenschappen te maken heeft, hoewel, ik was altijd nerveus (had ooit een 8-klepper) zat met één oor naar de motor toe gedraaid door de toen exhorbitant hoge reparatiekosten van zo’n duveltje.
En hakerig schakelen, de mijne tenminste toen!
@desjonnies: Ik had het zelfde met mijn GTV V6 turbo, op zich heerlijk, maar nooit ontspannen blazen, dat ding reed 1 op €100,-. Spijt dat ik toentertijd geen snelle Japanner heb gekocht. (wel naar gekeken maar paste met mijn 1.94 eigenlijk niet goed in bijv. een s2000)
@desjonnies: om eerlijk te zijn,heb een 16v, vindt ik het super comfortabele auto’s. Het dash is mooi, de alcantara zit geweldig, warm, je glijdt niet weg. Recaros geven je overal goed steun. Mijne heeft een schuifdakkie en die gaat heerlijk open met warmere dagen.
Auto zit juist ontzettend netjes in elkaar van binnen. En met smaak opgezet. Dat is wel heel wat anders dan een alfa uit dezelfde tijd. Maar daar stonden lancias ook bekend om. De stuur zit platter (FIAT stijl) meer als een vrachtauto. Maar wel recht voor je. Dat hadden de ferrari’s ook. Geen probleem ermee persoonlijk.
@nord: geloof me jongen, ik weet er alles van… De wegligging is fenomenaal, klopt. Maar ik had echt het idee in aluminiumfolie te zitten. Alles wat je aanraakt gaat stuk, de vraag ik alleen wanneer. En dat elke rit weer ervaren heeft mij toen doen besluiten er niet voor te gaan. Echt, m’n Westfield voelde steviger aan.
@nord: oh, en als je gas gaf kreeg je een windvlaag in je nek en een mega fluit in je oren. De hele carrosserie trok zo krom dat de deuren op een keer gingen!
@Svenska_Aeroplan_AB: ik heb er een, al meer dan 10 jaar. Goedkoop is duurkoop. Als je deze auto om de goedkoop hebt aangeschaft en daarna afgerost hebt, tja dan zal je last hebben van niet gerespecteerde intervallen, roest en ander achterstallig onderhoud. Koop je een goeie dan is het niets dan plezier. Bovendien behoor je als eigenaar ook de auto te onderhouden. Het is een homologatie auto dus niet langdurig getest zoals normale produktieautos. Maar dat zul je vast begrijpen. Vergeet niet dat dit een model is uit 1978.
@nord: dit was ergens eind jaren 90, was een kennis van me die er een aantal hadden, en er ook mee racete. Ik was 100% verliefd op die machines! Dus ik begrijp je volkomen. Maar ik kon me er niet overheen zetten. Die losse deurhendel, hendels aan het stuur, die wijkende deuren, het piepen en kraken… Misschien had ik die auto ook gewoon teveel opgehemeld in m’n dromen en viel het daarom tegen. En ja, ik heb klassiekers gehad en vertroeteld maar ik zag dit niet zitten.
shenkie zegt
Lekker! Die groene daaaayum!
allesmetturbo zegt
Dé ultieme hothatch!
bmwalpina zegt
En een Clio RS om niet te vergeten :). Wat een vette foto’s!
rolov zegt
Die gele graag! Erg lekker.
dutchdriftking zegt
Erg dik! Weet iemand wat voor velgen de rode heeft? Het lijken net de originele maar dan een inch groter….
hanse1one zegt
@hanse1one: Je reactie moet nog worden goedgekeurd.???? wtf???
hanse1one zegt
@dutchdriftking: Compomotive wheels
http://www.comp.co.uk/
pomoek zegt
Graag NSFW op autoblog voordat er ongelukjes van komen….
dawwg zegt
@pomoek: Te laat; fanboy-gasm hier ! … ow wacht, ben al thuis ….
tomleeuw zegt
@dawwg: fuck ook hier te laat, en mijn vrouw zit naast me.. oops.
peug206 zegt
Gele ?
lekkerlinksrijden zegt
Icoon
eefie zegt
De rode graag
martijn11 zegt
Rood voor mij
cpp1 zegt
Hier nog 1, heb ik afgelopen zaterdag gespot in Italië tijdens de Mille Miglia.
http://www.autojunk.nl/2016/05/1000miglia-italie-2016
dieselpower zegt
De gele neem ik wel. Wat een mooie auto’s blijven het ook
svenska_aeroplan_ab zegt
Mijn absolute droomauto vroeger! Totdat ik erin reed…
nord zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
Als je dat niet goed vindt rijden dan vraag ik me ernstig af wat je dan wel goed vindt.
De integrale heeft een dijk van een wegligging en zeer direct stuurgevoel mede door zijn unieke permanente 4 wiel aandrijving met 3 differentielen. Geen initieel onderstuur zoals de quattros hadden.
desjonnies zegt
@nord:
Hm
Ik ben hetg wel met hem eens ergens, je zit gewoon niet lekker achter het stuur, het stuur zit niet recht voor je en als je lang bent is het niet prettig toeven.
Dat dit niets met de rij-eigenschappen te maken heeft, hoewel, ik was altijd nerveus (had ooit een 8-klepper) zat met één oor naar de motor toe gedraaid door de toen exhorbitant hoge reparatiekosten van zo’n duveltje.
En hakerig schakelen, de mijne tenminste toen!
tomleeuw zegt
@desjonnies: Ik had het zelfde met mijn GTV V6 turbo, op zich heerlijk, maar nooit ontspannen blazen, dat ding reed 1 op €100,-. Spijt dat ik toentertijd geen snelle Japanner heb gekocht. (wel naar gekeken maar paste met mijn 1.94 eigenlijk niet goed in bijv. een s2000)
nord zegt
@desjonnies: om eerlijk te zijn,heb een 16v, vindt ik het super comfortabele auto’s. Het dash is mooi, de alcantara zit geweldig, warm, je glijdt niet weg. Recaros geven je overal goed steun. Mijne heeft een schuifdakkie en die gaat heerlijk open met warmere dagen.
Auto zit juist ontzettend netjes in elkaar van binnen. En met smaak opgezet. Dat is wel heel wat anders dan een alfa uit dezelfde tijd. Maar daar stonden lancias ook bekend om. De stuur zit platter (FIAT stijl) meer als een vrachtauto. Maar wel recht voor je. Dat hadden de ferrari’s ook. Geen probleem ermee persoonlijk.
desjonnies zegt
@nord:
De ambiance is inderdaad geweldig en zou er zo weer een willen hebben voor de hep.
Hoe zit het met onderdeel prijzen momenteel ?
svenska_aeroplan_ab zegt
@nord: geloof me jongen, ik weet er alles van… De wegligging is fenomenaal, klopt. Maar ik had echt het idee in aluminiumfolie te zitten. Alles wat je aanraakt gaat stuk, de vraag ik alleen wanneer. En dat elke rit weer ervaren heeft mij toen doen besluiten er niet voor te gaan. Echt, m’n Westfield voelde steviger aan.
svenska_aeroplan_ab zegt
@nord: oh, en als je gas gaf kreeg je een windvlaag in je nek en een mega fluit in je oren. De hele carrosserie trok zo krom dat de deuren op een keer gingen!
arkenbout zegt
@svenska_aeroplan_ab: haha! Jij weet duidelijk niet waar je over praat!
nord zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: ik heb er een, al meer dan 10 jaar. Goedkoop is duurkoop. Als je deze auto om de goedkoop hebt aangeschaft en daarna afgerost hebt, tja dan zal je last hebben van niet gerespecteerde intervallen, roest en ander achterstallig onderhoud. Koop je een goeie dan is het niets dan plezier. Bovendien behoor je als eigenaar ook de auto te onderhouden. Het is een homologatie auto dus niet langdurig getest zoals normale produktieautos. Maar dat zul je vast begrijpen. Vergeet niet dat dit een model is uit 1978.
svenska_aeroplan_ab zegt
@nord: dit was ergens eind jaren 90, was een kennis van me die er een aantal hadden, en er ook mee racete. Ik was 100% verliefd op die machines! Dus ik begrijp je volkomen. Maar ik kon me er niet overheen zetten. Die losse deurhendel, hendels aan het stuur, die wijkende deuren, het piepen en kraken… Misschien had ik die auto ook gewoon teveel opgehemeld in m’n dromen en viel het daarom tegen. En ja, ik heb klassiekers gehad en vertroeteld maar ik zag dit niet zitten.
pinut187 zegt
Jaaa, wat een heerlijk trio! Mijn droomauto, in het geel graag of rood of zwart of wit of ….
mrmiyagi1982 zegt
Vet!!
lawewing77 zegt
@mrmiyagi1982: dito!
dutchdriver12 zegt
Dit is nou leuk om te zien!
autodrome zegt
Een ware klassieker … Bruut doch ingetogen ..
kempenaer zegt
Toen auto’s nog auto’s mochten zijn. En mannen mannen. En vrouwen vrouwen. En Nederrlanders Nederlanders…
hight96 zegt
De rode blijft in mijn ogen toch het mooist hoor!
jumpman zegt
Super auto’s en super locatie. Mooie spot hoor….
flik2punt0 zegt
Heerlijk om zulke wagens te rijden op dat soort wegen!
gerowe zegt
Lekkere spot! Niet 1, niet 2, maar 3 keer plezier!