Prachtig, replica of niet…
Zou er ook graag één bouwen enkel één ding houd me tegen.
Ze hebben allemaal van die verschrikkelijke vw kever techniek.
Nu wijkt een originele daar nu ook niet zo extreem veel van af maar toch…
Zo te zien is het een echte; Handrem links onder het dashboard. Vierkante platte middentunnel. Verwarmingregelknop op de middentunnel. Origineel stuur en wielen. Of zie ik het verkeerd?
Blijkbaar veel slaapkamerspecialisten hier.
Dit is géén replica.
Ten eerste kost dat setje Rudge-velgen meer dan een volledige 356 replica (ook van die velgen bestaan reproductions maar die kosten al bijna evenveel).
Ook zie je de handrem onder het dashbord en een vlakke vloer. Bijna alle replica’s hebben een tunnel in het midden met daarop de handrem zoals bij een VW kever.
Dit is een pre-A model, hetgeen je het makkelijkst kan zien aan het dashbord. Latere exemplaren hebben 3 grote wijzerplaten.
De replica’s zijn allemaal van het A-model, vanaf 1956. Je kan ook goed zien dat de carrosserie onder de deur naar binnen draait, zoals dat hoort bij bij een pre-A. Ook zit de beschermstrip onder de deur net iets hoger dan bij de A.
Deze is gebouwd in de laatste drie maanden van 1955, want volgens de badge is het een “1600 Super”. Daarvoor waren het 1500cc motoren.
@geecee: Grappig, maar geen probleem hoor, ik verduidelijk het graag.
Er wordt vaak verondersteld dat vraagprijzen een goede indicator van de werkelijke marktwaarde zijn, maar dat is absoluut niet zo.
De meeste van deze wagens wisselen niet van eigenaar via dealers op koopjessites maar wel via bemiddelaars, agents of rechtstreeks tussen liefhebbers of onder beleggers.
Je weet waarschijnlijk wel dat je momenteel met 200.000euro niet moet komen aankloppen bij de private banker en dat cash geld kosten met zich meebrengt bij een gewone bank. Wel lastig nu er nogal wat naar boven komt in allerlei belastingparadijzen.
De auto als belegging biedt hiervoor een prima oplossing en als bestendig stijgend goed is het trouwens ook een handig middel om zwart geld wit te wassen, maar dat zal ik hier niet verder uitleggen.
De vraagprijs is dus een relatief begrip en momenteel sterk onderhevig aan speculatie.
Als basis kan je nemen dat de reële handelsprijs van een een 356 Speedster start bij 200.000 euro. Dit veronderstelt een technisch in redelijke staat verkerend model waar je fijn mee kan rondrijden, geen concours model.
Elke koper is in deze categorie echter op zoek naar iets wat voldoet aan zijn of haar persoonlijke vereisten. Daarom dient elke verkoop als een “individual sale” te worden bekeken en verhoogt de prijs naar gelang aan deze eisen wordt voldaan. Een mooi gerestaureerd exemplaar zal een meerprijs kunnen opleveren evenals een nog in originele staat verkerend exemplaar voor een andere koper.
Met een origineel motorblok of bijzondere opties zoals een GT-tank of een hardtop zal de prijs ook snel hoger gaan. Als je dan nog een 100% concours model met celebrity eigenaar vindt zoals in één van jouw links, dan is een veelvoud van de prijs zeker een optie.
Nu wil ik niet gezegd hebben dat dit exemplaar géén 300.000euro waard zou zijn, maar dat valt gewoon niet uit te maken op basis van de foto’s.
Wel lijkt me 220.000euro een goede basis om te beginnen te onderhandelen en afhankelijk van de kenmerken die van doorslaggevend belang zijn voor de koper kan dat dus flink verhogen.
p2000 zegt
Replica
Alfarobert zegt
Mooie groene verlichting hadden ze nog niet in de tijd dat de echte uitkwam he.
theyoungsaablover zegt
@Alfarobert: als je goed kijkt is dat niet eens verlichting
scottishcarspotter2000 zegt
Replica of niet, wel mooi!
rvounik zegt
ik snap echt niet dat mensen hun auto zo met de bumper op de stoep zetten
super zegt
@rvounik:
fransen…
misterdrogba zegt
Wat een prachtding!
dutchcorvette zegt
Nee
Jochempie zegt
Een mooie replica is niet lelijk! Donders geil roadstertje, bijna zo lekker als de 550 Spyder..
super zegt
Had het vriendje van brenda van 90210 niet zo’n ding?
kars zegt
@super: Je bedoelt Dylan? Jep: http://pics.imcdb.org/88/beverlyhills90210-s04e06avi_snapshot_0204_20130410_000440.jpg
rufctr01 zegt
@kars: dat was toch een Intermeccanica?
super zegt
@kars:
Luke perry als ik het me goed herinner…
senne zegt
Prachtig, replica of niet…
Zou er ook graag één bouwen enkel één ding houd me tegen.
Ze hebben allemaal van die verschrikkelijke vw kever techniek.
Nu wijkt een originele daar nu ook niet zo extreem veel van af maar toch…
super zegt
@Senne:
Wat is daar zo verschrikkelijk aan?
autoporn zegt
Wauw wat een plaatje!
Iemand enig idee wat deze auto kost? Replica of origineel.
klaasjevaak zegt
@autoporn: een replica ongeveer tussen de 25k en 35k. Origineel is (bijna) niet te betalen…
martijn11 zegt
Replica maar nog steeds mooi
p2000 zegt
Hoeveel exemplaren zijn hier van gebouwd? En zijn dus Orgineel? Iemand wat cijfers?
gijs356993 zegt
Zo te zien is het een echte; Handrem links onder het dashboard. Vierkante platte middentunnel. Verwarmingregelknop op de middentunnel. Origineel stuur en wielen. Of zie ik het verkeerd?
donderbanaan zegt
Blijkbaar veel slaapkamerspecialisten hier.
Dit is géén replica.
Ten eerste kost dat setje Rudge-velgen meer dan een volledige 356 replica (ook van die velgen bestaan reproductions maar die kosten al bijna evenveel).
Ook zie je de handrem onder het dashbord en een vlakke vloer. Bijna alle replica’s hebben een tunnel in het midden met daarop de handrem zoals bij een VW kever.
Dit is een pre-A model, hetgeen je het makkelijkst kan zien aan het dashbord. Latere exemplaren hebben 3 grote wijzerplaten.
De replica’s zijn allemaal van het A-model, vanaf 1956. Je kan ook goed zien dat de carrosserie onder de deur naar binnen draait, zoals dat hoort bij bij een pre-A. Ook zit de beschermstrip onder de deur net iets hoger dan bij de A.
Deze is gebouwd in de laatste drie maanden van 1955, want volgens de badge is het een “1600 Super”. Daarvoor waren het 1500cc motoren.
miata94 zegt
@donderbanaan: dank voor je reactie, kan iemand zeggen wat de prijs van deze auto ongeveer is? ben er wel benieuwd naar:)
donderbanaan zegt
220.000euro schat ik
geecee zegt
@donderbanaan: hij is ietsje meer waard…
http://www.goodingco.com/vehicle/1957-porsche-356-a-speedster-6/
http://www.hemmings.com/classifieds/cars-for-sale/porsche/356/1817718.html
http://www.carandclassic.co.uk/car/C732226
over slaapkamerspecialist gesproken
donderbanaan zegt
@geecee: Grappig, maar geen probleem hoor, ik verduidelijk het graag.
Er wordt vaak verondersteld dat vraagprijzen een goede indicator van de werkelijke marktwaarde zijn, maar dat is absoluut niet zo.
De meeste van deze wagens wisselen niet van eigenaar via dealers op koopjessites maar wel via bemiddelaars, agents of rechtstreeks tussen liefhebbers of onder beleggers.
Je weet waarschijnlijk wel dat je momenteel met 200.000euro niet moet komen aankloppen bij de private banker en dat cash geld kosten met zich meebrengt bij een gewone bank. Wel lastig nu er nogal wat naar boven komt in allerlei belastingparadijzen.
De auto als belegging biedt hiervoor een prima oplossing en als bestendig stijgend goed is het trouwens ook een handig middel om zwart geld wit te wassen, maar dat zal ik hier niet verder uitleggen.
De vraagprijs is dus een relatief begrip en momenteel sterk onderhevig aan speculatie.
Als basis kan je nemen dat de reële handelsprijs van een een 356 Speedster start bij 200.000 euro. Dit veronderstelt een technisch in redelijke staat verkerend model waar je fijn mee kan rondrijden, geen concours model.
Elke koper is in deze categorie echter op zoek naar iets wat voldoet aan zijn of haar persoonlijke vereisten. Daarom dient elke verkoop als een “individual sale” te worden bekeken en verhoogt de prijs naar gelang aan deze eisen wordt voldaan. Een mooi gerestaureerd exemplaar zal een meerprijs kunnen opleveren evenals een nog in originele staat verkerend exemplaar voor een andere koper.
Met een origineel motorblok of bijzondere opties zoals een GT-tank of een hardtop zal de prijs ook snel hoger gaan. Als je dan nog een 100% concours model met celebrity eigenaar vindt zoals in één van jouw links, dan is een veelvoud van de prijs zeker een optie.
Nu wil ik niet gezegd hebben dat dit exemplaar géén 300.000euro waard zou zijn, maar dat valt gewoon niet uit te maken op basis van de foto’s.
Wel lijkt me 220.000euro een goede basis om te beginnen te onderhandelen en afhankelijk van de kenmerken die van doorslaggevend belang zijn voor de koper kan dat dus flink verhogen.
Hier zijn enkele basic-exemplaren waarvoor 200.000 wordt gevraagd ;
http://www.ebay.com/itm/Porsche-356-speedster-/111970527067?forcerrptr=true&hash=item1a11f6a75b:g:5o0AAOSw3mpXETVV&item=111970527067
http://www.dupontregistry.com/autos/listing/1958/porsche/356/1337347
http://www.europeancollectibles.com/inventory_detail_EC.aspx?@page_inv_id=Po3336
en een mooi gerestaureerd exemplaar wordt al wel voor 250.000euro aangeboden;
http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/porsche/356/1957-porsche-356a-speedster/5097718?v=b
Nogmaals voor de duidelijkheid, dit zijn enkel vraagprijzen en weerspiegelen dus niet steeds het bedrag dat er werkelijk van hand tot hand gaat…
mrmiyagi1982 zegt
@ GEECEE
RUSTAAAAGH