• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 316i E30 V10

Leuk project van een van de bimmerportal mensen. Hij heeft dus zijn 316i E30 voorzien van V10, sta je raar te kijken bij het stoplicht in je sportwagen haha. Sorry voor de mega slechte foto’s.

Spotter: 3246cm252kw
Geüpload op: 27 april 2016
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
3-serie appspot BMW E30 motor V10
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • BMW M3 E30
    BMW M3 E30
  • Matgouden Lamborghini Gallardo Super Leggera
    Matgouden Lamborghini Gallardo Super Leggera
  • BMW e30 M3
    BMW e30 M3
  • McLaren 600LT Spider
  • BMW 316i E30
    BMW 316i E30
  • Audi A8 W12
    Audi A8 W12
  • BMW E30
  • F-150 Raptor
    F-150 Raptor

Lees Interacties

Reacties

  1. isleofman zegt

    27 april 2016 om 15:51

    Dat interieur is ook keurig gedaan zeg met SMG, flippers, tellers, display, airco etc. Vakmanschap zo te zien!

    Login om te reageren
  2. deora zegt

    27 april 2016 om 16:29

    Autoweek heeft hier een filmpje van gemaakt. De eigenaar legt hierin uit hoe de bouw is gegaan. Echt vakmanschap. http://youtu.be/OyE5jf8WEzQ

    Login om te reageren
  3. beam3r zegt

    27 april 2016 om 16:45

    Schitterend, dit soort projecten vind ik echt mooi. Ik zou willen dat ik zelf ook zo handig was ;-)

    Login om te reageren
  4. mrrallycross zegt

    27 april 2016 om 17:34

    Nice, lekkere gewichtsverdeling ook. XD

    Login om te reageren
    • wimbraber zegt

      27 april 2016 om 17:46

      @mrrallycross: heeft de eigenaar veel energie en engineering in gestoken hoor. Er is op gelet dat de motor en versnellingsbak zo ver als mogelijk naar achter konden worden geplaatst

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        28 april 2016 om 09:44

        @wimbraber: hij had hem helemaal in siolidworks getekend dacht ik. Hij heeft werktuigbouwkunde gestudeerd dus dat geloof ik wel. Toch lijkt het mij nog niet een ideale gewichtsverdeling.

        Login om te reageren
        • super zegt

          28 april 2016 om 11:33

          @mrrallycross:
          effect op traagheidsmomenten lijkt me veel erger dan effect op gewichtsverdeling.

          Login om te reageren
        • bmwe81 zegt

          29 april 2016 om 19:17

          @mrrallycross: waarschijnlijk de beste verdeling voor deze auto met deze motor. Kan je het beter? Die het dan zelf?

          Login om te reageren
  5. w211 zegt

    28 april 2016 om 09:30

    En wij in Belgie dromen over zulke projecten …Want niets mag hier ,tja wat verwacht je van mensen die en spoiler van en WRX STI ,als tuning object vermelden op het rapport. Waarvoor je extra ’tuning’ tax moet moet betalen.

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      28 april 2016 om 09:52

      @w211: Europa is mooi: je kunt wel deze kopen (als ie te koop zou zijn) en importeren,.. Alles staat op kenteken en importeren vanuit een ander Europees (eu) land is dan ook gewoon toegestaan. Inclusief overname van de keuringsdatum van de apk zelfs (apk, tuv of Belgische keuring: ze moeten elkanders keuringsdienst gewoon accepteren)

      Login om te reageren
    • markie123 zegt

      28 april 2016 om 22:26

      @w211: Probeer maar eens een ford mustang V8 te kopen in NL of BE. Dan lachen jullie weer.

      OT, respect voor deze klus.

      Login om te reageren
  6. dutchdriftking zegt

    28 april 2016 om 09:33

    tja, dik ding. Alleen de wielen zijn helemaal niets. Ik snap dat je de 15 inch wieltjes niet passend krijgt met fatsoenlijke remmen, maar iets kleinere bbs wielen die beter in de tijdsgeest passen zouden het wel af maken. BBS Le Mans 17 inch bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
    • deora zegt

      28 april 2016 om 09:47

      @dutchdriftking: daar is hij mee bezig, als je het filmpje mag geloven van Autoweek dan vindt hij de velgen qua look ook niet geweldig.

      Login om te reageren
    • postzegel zegt

      28 april 2016 om 09:49

      @dutchdriftking: zijn dit geen zelfbouw wielen? (zie niet afgewerkt exemplaar bij achterwiel)

      Login om te reageren
    • guusboum zegt

      28 april 2016 om 09:50

      @dutchdriftking: in autoweek stond er dat hij er zelf ook niet tevreden mee was, het anonieme aspect van de auto krijgt hierdoor een deuk. Maar andere plaatsen scheen moeilijk te zijn. En met grotere velgen zijn bredere banden ook makkelijker te vinden.

      Login om te reageren
    • volvoturbo zegt

      28 april 2016 om 14:07

      @dutchdriftking: vergeet niet dat je soms zelfs 19″ nodig hebt voor n serieuze BBK. Dus veel keus heb je dan niet.

      Login om te reageren
      • dutchdriftking zegt

        28 april 2016 om 14:19

        @volvoturbo: Porsche Cayenne Turbo BBK past met 17 inch. ik ken iemand die dat onder z`n VR6 turbo heeft gezet) Dan hebben we het over remmen voor een auto van 2.200kg en 500pk. Ik neem aan dat zo`n set meer dan toereikend is voor een E30 van 1300kg….

        Login om te reageren
      • markie123 zegt

        28 april 2016 om 22:30

        @volvoturbo: Mijn ombouwprojectje met voor porsche 996 klauwen, yellowstuff blokken en audi s8 323mm schijven passen in 17″. Dat stopt 400 pk op 1300 kilo met gemak. Dus het hoeft niet meteen heel groot.

        Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    28 april 2016 om 09:34

    Leuk project.

    Maar die velgen; kom op. Dat staat echt niet!

    Login om te reageren
  8. addiction4cars zegt

    28 april 2016 om 09:34

    Wauw! Zou zelf graag een orginele 325i mtech 2 willen hebben maar dit is toch ook heel erg vet! Dat geluid is zo heerlijk, maar deze vreet denk ik net iets teveel rubber op ? en lust ook vast wel een slokje! Toffe creatie ?

    Login om te reageren
  9. wheelerdealer zegt

    28 april 2016 om 09:38

    Veel respect hebben voor dergelijke “grease monkey’s” gaat een hoop tijd, energie en geld in zitten. En als je niet oppast kost het je huwelijk?

    Login om te reageren
  10. wheelerdealer zegt

    28 april 2016 om 09:39

    Veel respect hebben voor dergelijke “grease monkey’s” gaat een hoop tijd, energie en geld in zitten. En als je niet oppast kost het je huwelijk

    Login om te reageren
  11. lekkerlinksrijden zegt

    28 april 2016 om 09:44

    Jammer, zo slecht voor het milieu

    Login om te reageren
  12. martijn11 zegt

    28 april 2016 om 09:48

    Login om te reageren
  13. martijn11 zegt

    28 april 2016 om 09:50

    maar hij was helemaal gratis dus

    Login om te reageren
  14. toniominestrone zegt

    28 april 2016 om 10:19

    Zeer fraai gebouwd, zie toch liever een gaaf origineel exemplaar.

    Login om te reageren
  15. c-ad zegt

    28 april 2016 om 10:23

    Jammer van de BBS, verder Sleeper alert.

    Login om te reageren
  16. rixxy330d zegt

    28 april 2016 om 10:47

    Dat is nou tuning, zonder ‘Halforts’-spul (R.I.P), echt stoer doen bij de plaatselijke McDonalds… I Love It!!!

    Login om te reageren
  17. michiel_vandelft zegt

    28 april 2016 om 11:40

    Stond laatst artikel over in Autoweek, machtig!

    Login om te reageren
  18. IJsblok zegt

    28 april 2016 om 13:21

    supergaaf projekt, beetje jammer van de Nangkangs, dat met een licht vochtige weg en 507pk is vragen om onverwachte acties..

    Login om te reageren
    • jwbmw zegt

      28 april 2016 om 15:33

      @IJsblok:

      In de idiote bandenmaat die om de velgen zit zal er weinig keus zijn.

      Mooie build, ook gaaf met de werkende smg bak.
      Zoals al eerder gezegt jammer van de velgen.
      Maar zo te zien is de eigenaar daar al mee bezig.
      17inch staat al een stuk beter, de auto staat nu ook best hoog op z’n poten.

      Login om te reageren
  19. bofkont zegt

    28 april 2016 om 15:22

    Nummer zoveel , zo bijzonder is dit niet in technisch opzicht . Wel een heel eeg lekker blok ??
    Maar zie liever een originele E30 M3.

    Login om te reageren
    • jwbmw zegt

      28 april 2016 om 15:36

      @bofkont:
      Leg is uit waarom niet?
      Het is niet alleen de motor en de bak.
      Maar ook het complete onderstel is van een M6
      Kijk het filmpje maar is op autoweek.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        28 april 2016 om 21:08

        @jwbmw: heb het filmpje wel gezien op aw . Ook nog eens een vrij Matige auto kwa afwerking. In technisch opzicht is dit echt niet zo spannend , en waarom, het is al vele maken eerder gedaan en het is enkel pas maken.

        Login om te reageren
        • bimmert zegt

          28 april 2016 om 22:14

          @bofkont:
          Haha hoor deze held eens even praten, en wat heb jij in je leven allemaal al gedaan, een luchtfilter vervangen met behulp van een youtube filmpje?
          Als je ook maar enig benul wat er bij zo`n ombouw komt kijken praat je wel anders!
          En dan is de afwerking ook nog matig :) wat een droeftoeter.

          Login om te reageren
        • jwbmw zegt

          28 april 2016 om 22:16

          @bofkont: de eigenaar geeft ook aan dat het nog niet helemaal klaar is in dat filmpje.

          Maar dat het mooier kan ben ik met je eens.

          Daarbij zijn deze swaps wel eerder uitgevoerd maar vaak met een standalone ecu en handbak wat het allemaal makkelijker maakt.

          Bij deze swap is dus ook de wielophanging compleet vervangen.

          En ook is alles buiten een paar storingen alles funtioneel.

          “Enkel” pas maken, dat is wel erg makkelijk praten.
          Er komt meer bij kijken dan jij denkt.

          Login om te reageren
    • beefcake zegt

      29 april 2016 om 02:14

      @bofkont: doe jij zeker dagelijks, even een V10 ergens in lepelen. Als jij het zo goed weet, ben ik wel benieuwd naar jouw creaties.

      Login om te reageren
  20. wernerv8 zegt

    29 april 2016 om 21:09

    Mn baas had vroeger een e 30 met een m5 motor. Levensgevaarlijk als het regende had dat kreng wielspin in zn 4 ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North