BMW 316i E30 V10
Leuk project van een van de bimmerportal mensen. Hij heeft dus zijn 316i E30 voorzien van V10, sta je raar te kijken bij het stoplicht in je sportwagen haha. Sorry voor de mega slechte foto’s.
Leuk project van een van de bimmerportal mensen. Hij heeft dus zijn 316i E30 voorzien van V10, sta je raar te kijken bij het stoplicht in je sportwagen haha. Sorry voor de mega slechte foto’s.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
isleofman zegt
Dat interieur is ook keurig gedaan zeg met SMG, flippers, tellers, display, airco etc. Vakmanschap zo te zien!
deora zegt
Autoweek heeft hier een filmpje van gemaakt. De eigenaar legt hierin uit hoe de bouw is gegaan. Echt vakmanschap. http://youtu.be/OyE5jf8WEzQ
beam3r zegt
Schitterend, dit soort projecten vind ik echt mooi. Ik zou willen dat ik zelf ook zo handig was ;-)
mrrallycross zegt
Nice, lekkere gewichtsverdeling ook. XD
wimbraber zegt
@mrrallycross: heeft de eigenaar veel energie en engineering in gestoken hoor. Er is op gelet dat de motor en versnellingsbak zo ver als mogelijk naar achter konden worden geplaatst
mrrallycross zegt
@wimbraber: hij had hem helemaal in siolidworks getekend dacht ik. Hij heeft werktuigbouwkunde gestudeerd dus dat geloof ik wel. Toch lijkt het mij nog niet een ideale gewichtsverdeling.
super zegt
@mrrallycross:
effect op traagheidsmomenten lijkt me veel erger dan effect op gewichtsverdeling.
bmwe81 zegt
@mrrallycross: waarschijnlijk de beste verdeling voor deze auto met deze motor. Kan je het beter? Die het dan zelf?
w211 zegt
En wij in Belgie dromen over zulke projecten …Want niets mag hier ,tja wat verwacht je van mensen die en spoiler van en WRX STI ,als tuning object vermelden op het rapport. Waarvoor je extra ’tuning’ tax moet moet betalen.
postzegel zegt
@w211: Europa is mooi: je kunt wel deze kopen (als ie te koop zou zijn) en importeren,.. Alles staat op kenteken en importeren vanuit een ander Europees (eu) land is dan ook gewoon toegestaan. Inclusief overname van de keuringsdatum van de apk zelfs (apk, tuv of Belgische keuring: ze moeten elkanders keuringsdienst gewoon accepteren)
markie123 zegt
@w211: Probeer maar eens een ford mustang V8 te kopen in NL of BE. Dan lachen jullie weer.
OT, respect voor deze klus.
dutchdriftking zegt
tja, dik ding. Alleen de wielen zijn helemaal niets. Ik snap dat je de 15 inch wieltjes niet passend krijgt met fatsoenlijke remmen, maar iets kleinere bbs wielen die beter in de tijdsgeest passen zouden het wel af maken. BBS Le Mans 17 inch bijvoorbeeld.
deora zegt
@dutchdriftking: daar is hij mee bezig, als je het filmpje mag geloven van Autoweek dan vindt hij de velgen qua look ook niet geweldig.
postzegel zegt
@dutchdriftking: zijn dit geen zelfbouw wielen? (zie niet afgewerkt exemplaar bij achterwiel)
guusboum zegt
@dutchdriftking: in autoweek stond er dat hij er zelf ook niet tevreden mee was, het anonieme aspect van de auto krijgt hierdoor een deuk. Maar andere plaatsen scheen moeilijk te zijn. En met grotere velgen zijn bredere banden ook makkelijker te vinden.
volvoturbo zegt
@dutchdriftking: vergeet niet dat je soms zelfs 19″ nodig hebt voor n serieuze BBK. Dus veel keus heb je dan niet.
dutchdriftking zegt
@volvoturbo: Porsche Cayenne Turbo BBK past met 17 inch. ik ken iemand die dat onder z`n VR6 turbo heeft gezet) Dan hebben we het over remmen voor een auto van 2.200kg en 500pk. Ik neem aan dat zo`n set meer dan toereikend is voor een E30 van 1300kg….
markie123 zegt
@volvoturbo: Mijn ombouwprojectje met voor porsche 996 klauwen, yellowstuff blokken en audi s8 323mm schijven passen in 17″. Dat stopt 400 pk op 1300 kilo met gemak. Dus het hoeft niet meteen heel groot.
gregorius zegt
Leuk project.
Maar die velgen; kom op. Dat staat echt niet!
addiction4cars zegt
Wauw! Zou zelf graag een orginele 325i mtech 2 willen hebben maar dit is toch ook heel erg vet! Dat geluid is zo heerlijk, maar deze vreet denk ik net iets teveel rubber op ? en lust ook vast wel een slokje! Toffe creatie ?
wheelerdealer zegt
Veel respect hebben voor dergelijke “grease monkey’s” gaat een hoop tijd, energie en geld in zitten. En als je niet oppast kost het je huwelijk?
wheelerdealer zegt
Veel respect hebben voor dergelijke “grease monkey’s” gaat een hoop tijd, energie en geld in zitten. En als je niet oppast kost het je huwelijk
lekkerlinksrijden zegt
Jammer, zo slecht voor het milieu
martijn11 zegt
martijn11 zegt
maar hij was helemaal gratis dus
toniominestrone zegt
Zeer fraai gebouwd, zie toch liever een gaaf origineel exemplaar.
c-ad zegt
Jammer van de BBS, verder Sleeper alert.
rixxy330d zegt
Dat is nou tuning, zonder ‘Halforts’-spul (R.I.P), echt stoer doen bij de plaatselijke McDonalds… I Love It!!!
michiel_vandelft zegt
Stond laatst artikel over in Autoweek, machtig!
IJsblok zegt
supergaaf projekt, beetje jammer van de Nangkangs, dat met een licht vochtige weg en 507pk is vragen om onverwachte acties..
jwbmw zegt
@IJsblok:
In de idiote bandenmaat die om de velgen zit zal er weinig keus zijn.
Mooie build, ook gaaf met de werkende smg bak.
Zoals al eerder gezegt jammer van de velgen.
Maar zo te zien is de eigenaar daar al mee bezig.
17inch staat al een stuk beter, de auto staat nu ook best hoog op z’n poten.
bofkont zegt
Nummer zoveel , zo bijzonder is dit niet in technisch opzicht . Wel een heel eeg lekker blok ??
Maar zie liever een originele E30 M3.
jwbmw zegt
@bofkont:
Leg is uit waarom niet?
Het is niet alleen de motor en de bak.
Maar ook het complete onderstel is van een M6
Kijk het filmpje maar is op autoweek.
bofkont zegt
@jwbmw: heb het filmpje wel gezien op aw . Ook nog eens een vrij Matige auto kwa afwerking. In technisch opzicht is dit echt niet zo spannend , en waarom, het is al vele maken eerder gedaan en het is enkel pas maken.
bimmert zegt
@bofkont:
Haha hoor deze held eens even praten, en wat heb jij in je leven allemaal al gedaan, een luchtfilter vervangen met behulp van een youtube filmpje?
Als je ook maar enig benul wat er bij zo`n ombouw komt kijken praat je wel anders!
En dan is de afwerking ook nog matig :) wat een droeftoeter.
jwbmw zegt
@bofkont: de eigenaar geeft ook aan dat het nog niet helemaal klaar is in dat filmpje.
Maar dat het mooier kan ben ik met je eens.
Daarbij zijn deze swaps wel eerder uitgevoerd maar vaak met een standalone ecu en handbak wat het allemaal makkelijker maakt.
Bij deze swap is dus ook de wielophanging compleet vervangen.
En ook is alles buiten een paar storingen alles funtioneel.
“Enkel” pas maken, dat is wel erg makkelijk praten.
Er komt meer bij kijken dan jij denkt.
beefcake zegt
@bofkont: doe jij zeker dagelijks, even een V10 ergens in lepelen. Als jij het zo goed weet, ben ik wel benieuwd naar jouw creaties.
wernerv8 zegt
Mn baas had vroeger een e 30 met een m5 motor. Levensgevaarlijk als het regende had dat kreng wielspin in zn 4 ?