Wat een feestavond vanavond! Alfa, Lancia….de Fulvia Coupe heb ik ooit in Verde Dublino gehad. Prachtige wagen, wel erg nerveus want zij daagde altijd uit. Wegligging eigenlijk te goed voor het beperkte vermogen. Bochten gingen zo makkelijk dat je ze steeds sneller en in een hogere versnelling kon nemen. Remmen absoluut onovertroffen. Weet nog dat bij de APK keuring de keurmeester de waarden niet geloofde; deed twee keer de test, stapte uit, keek naar de remmen en gaf een bewonderend knikje.
Oh wauw, ik ben verliefd. Wat een heerlijke auto’s, als ik daarmee door een oud Italiaans dorpje scheur ben ik een gelukkig mens. Zou de sedan nemen; net iets meer een ‘peoples car’ en toch heerlijk sturen!
Geweldige auto’s, beide prachtig maar ik zou voor de sedan gaat. De coupé is misschien wel mooier, maar die zie je dan ook vaker rijden. De sedan is inmiddels ongelofelijk zeldzaam, hij is zo vierkant dat het sexy is en het rijdt net zo leuk met net wat meer ruimte.
Prachtig dat zeker maar vooral de Lancia fulvia 1600 HF fanalino begint ook zo’n beetje onbetaalbaar en onvindbaar te worden. Snel zijn voordat ze net zo prijzig worden als de Fanalone uitvoeringen.
zie autoscout: http://ww3.autoscout24.nl/classified/253412191?asrc=st|as
Kleine aanvulling. De reden dat de prijs van deze auto’s zo enorm stijgt heeft te maken de zeldzaamheid en de rallyhistorie. De Fulvia was bijna de gehele jaren 60 italiaans rallykampioen en wereldkampioen in 1972. Daarna is de WRC opgericht waarin Lancia opnieuw alleenheerser was met respectievelijk de stratos en de delta. De fulvia is enigszins vergeten maar wordt een steeds meer gezochte klassieker. Kijk voor de grap maar eens naar de verderstijgende prijzen van de delta evo’s. Niet leuk meer…
murica zegt
Prachtige auto’s!
merc-94 zegt
Geweldig toch dit! Leuk dat je nu inderdaad meer foto’s geüpload hebt. Bedankt!
5cilinder zegt
Het geluid van die V4 maakt deze wagens helemaal af. Wat een sublieme italiaanse schoonheden.
suheyl zegt
Gaaf!
kapitein zegt
Wauw, wat een perfecte setting! Het resultaat mag er wezen!
C6_R zegt
Die coupé kwam ik vorig jaar mei in Durbuy tegen. Klonk en rook heerlijk en het ziet er natuurlijk ook fantastisch uit!
dordrecht144 zegt
Dan ben je ze waarschijnlijk beiden tegengekomen! (die berlina valt gewoon wat minder op)@C6_R:
ab1963 zegt
Wat een feestavond vanavond! Alfa, Lancia….de Fulvia Coupe heb ik ooit in Verde Dublino gehad. Prachtige wagen, wel erg nerveus want zij daagde altijd uit. Wegligging eigenlijk te goed voor het beperkte vermogen. Bochten gingen zo makkelijk dat je ze steeds sneller en in een hogere versnelling kon nemen. Remmen absoluut onovertroffen. Weet nog dat bij de APK keuring de keurmeester de waarden niet geloofde; deed twee keer de test, stapte uit, keek naar de remmen en gaf een bewonderend knikje.
porschespotter zegt
Prachtige foto’s, combo en auto’s!!
guusboum zegt
Oh wauw, ik ben verliefd. Wat een heerlijke auto’s, als ik daarmee door een oud Italiaans dorpje scheur ben ik een gelukkig mens. Zou de sedan nemen; net iets meer een ‘peoples car’ en toch heerlijk sturen!
mgmgb zegt
Geweldige auto’s, beide prachtig maar ik zou voor de sedan gaat. De coupé is misschien wel mooier, maar die zie je dan ook vaker rijden. De sedan is inmiddels ongelofelijk zeldzaam, hij is zo vierkant dat het sexy is en het rijdt net zo leuk met net wat meer ruimte.
shalomleon zegt
Hahah langs de weg, waar ze waarschijnlijk het meest te bezichtigen zijn…… ik hou er toch van
Alfarobert zegt
Zal echt genieten zijn.Zonnige zondag en dan in 1 van deze 2 prachtige Lancia’s over mooie binnenwegen touren.Jaloers?JA,haha.
aamvoort zegt
Prachtig dat zeker maar vooral de Lancia fulvia 1600 HF fanalino begint ook zo’n beetje onbetaalbaar en onvindbaar te worden. Snel zijn voordat ze net zo prijzig worden als de Fanalone uitvoeringen.
zie autoscout:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/253412191?asrc=st|as
aamvoort zegt
Kleine aanvulling. De reden dat de prijs van deze auto’s zo enorm stijgt heeft te maken de zeldzaamheid en de rallyhistorie. De Fulvia was bijna de gehele jaren 60 italiaans rallykampioen en wereldkampioen in 1972. Daarna is de WRC opgericht waarin Lancia opnieuw alleenheerser was met respectievelijk de stratos en de delta. De fulvia is enigszins vergeten maar wordt een steeds meer gezochte klassieker. Kijk voor de grap maar eens naar de verderstijgende prijzen van de delta evo’s. Niet leuk meer…
pinut187 zegt
Mooie spot!