Jaguar XK8 Cabrio
Het model komt uit het jaar 2002. Deze auto een 4.0 V8 onder de moterkap heeft liggen die goed is voor 218pk's. Voor de rest weet ik er niet veel over.
Het model komt uit het jaar 2002. Deze auto een 4.0 V8 onder de moterkap heeft liggen die goed is voor 218pk's. Voor de rest weet ik er niet veel over.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
nvn1993 zegt
Echt stylish om zulke oldschool spaakvelgen onder een “moderne” jaguar te leggen!
scottishcarspotter2000 zegt
@nvn1993: ik vind dat de laatste Jag die je op spaakvelgen kan zetten de E-type is, vanaf de XJS vind ik t vrij slecht staan. Maar goed, de gustibus. Verder wel n fraaie wagen natuurlijk
Rob zegt
@scottishcarspotter2000:
En eigenlijk is zelfs een E-type veel mooier zonder de spaakwielen, liefst ontdaan van al zijn glimdingen:
http://images2.exchangeandmart.co.uk/images/classic-cars/2688/jaguar-e-type.jpg
flik2punt0 zegt
Leuk zo oldschool uitgevoerd
delahaye zegt
Wauw prachtig met die velgen
goodolddays zegt
Weinig vermogen voor een 4 liter V8…
dikdraak zegt
@goodolddays: Dit blok is dan ook gemaakt om een zo soepel en comfortabel mogelijke laufkultur niet te hebben, niet per se om er zo veel mogelijk vermogen uit te schoppen.
dikdraak zegt
@dikdraak: Die eerste ‘niet’ moet weg, uiteraard : )
samasama zegt
@goodolddays: klopt ook niet. Levert tegen de 300 pk
bassx zegt
@goodolddays: De XK8 had geen supercharger zoals de XK-R maar voor een auto uit de mid jaren 90 was een kleine 300pk vrij normaal voor een aanzuigende 4 liter motor. De 4 liter 6 in lijn van Chrysler produceerde maar 190pk om maar een contrast te scheppen.
e550 zegt
@goodolddays: kan niet kloppen
crew zegt
Is ook geen 218 pk maar 284pk!
moveyourmind zegt
De echte liefhebber maalt er niet om, die poetst de velgen net zo vaak als nodig is, desnoods iedere dag spaakje voor spaakje met de tandenborstel.
Al zijn er mooiere velgen, heel erg verkeerd staan ze niet. En de Jag zelf is in één van de mooiste kleuren voor dit type uitgevoerd, de bijpassende kap maakt het helemaal af.
e1000bmw523i zegt
@moveyourmind: Was er niet een trucje om spaakvelgen snel en zonder al te veel moeite blinkend schoon te krijgen…?
davelepeef zegt
@e1000bmw523i: met elbowgrease
moveyourmind zegt
@e1000bmw523i: Echt een trucje ken ik niet, maar een borstel op een accuboormachine maakt het wel makkelijk. En bijhouden. Heb zelf sinds een paar maanden lichtmetaal met veel spaken (over de dertig) en ben er al helemaal aan gewend om om de dag de velgen spaak voor spaak met een borstel schoon te poetsen. Dan is het maar 5 minuten werk.
dailydriver zegt
@moveyourmind: heb wel eens gelezen met een stoom apparaat? Of is dat voor zeer verontreinigde velgen, die slecht onderhouden zijn.
moveyourmind zegt
@dailydriver: Ik ben geen expert, maar stoom is ook wel een optie. Veilig genoeg om te proberen, alleen uitkijken met plakloodjes.
dwersbongel zegt
@e1000bmw523i: een zuurvrije en niet bijtende reiniger met een goeie borstel. Dan kun je vrij safe aan de slag.
shalomleon zegt
@dwersbongel: cola
mashell zegt
@moveyourmind: de echte liefhebber van autovelgenpoetsen die doet dat. Maar of een liefhebber van auto’s of (zoals ik) autorijden dat zou doen, dat lijkt me niet.
moondustfocus zegt
Op de Autoblog titel staat dat je deze velgen niet wilt poetsen, dat is echter een probleem van de eigenaar, die heeft ze laten monteren. Vind ze wel fantastisch staan.
mrrallycross zegt
Poetsen wil je ze zeker niet. Onder je niet klassieker ook niet
Bender zegt
284 pk lijkt weinig maar is ruim voldoende. Daarnaast wel bijna 400Nm koppel, en dat telt natuurlijk.
ehnl zegt
‘Het model komt uit het jaar 2002.’
Datum toelating: 26-10-1998
‘Deze auto een 4.0 V8 onder de moterkap heeft liggen die goed is voor 218pk’s.’
Vermogen: 284 pk
‘Voor de rest weet ik er niet veel over.’
Gelukkig maar!
clarkson zegt
Heeft wel wat
t1mothys zegt
Zo, dat kan dit model zeer goed hebben zeg.
arvid zegt
En een geimporteerde uit amerika, nou ja het is een amerikaanse versie
e550 zegt
@arvid: het is gewoon een EU-spec.
Citrofiel zegt
Moet nu echt elke Britse classic die vreselijke spaakwielen krijgen? Ik vind het een verademing om een MG B of Jaguar Mk2 op lekkere dichte stalen velgen te zien.
Rob zegt
@Citrofiel:
Hear! Hear!
Wat mij betreft zwaar overrated die spaakwielen. Zo ook onder bijvoorbeeld een Jaguar Mk2. Altijd maar die spaakwielen.., pleur op! Dit wil ik:
http://www.classic-auctions.com/Images/Report/90C/22921a.jpg
En die wielen, en ook nog eens in Coombs spec! Perfectie bestaat niet zeggen ze dan!
Rob zegt
@Citrofiel:
En als je dan toch spaakwielen wil, doe ze dan zwart:
http://www.jdclassics.co.uk/images/stock/jm31%20-%2002_6626.jpg
bushdoctor zegt
Er waren drie motoren: de 3.2 met 243pk, de 4.0 met 294 pk en de supercharged met 375pk.
bempi42 zegt
Supercharger erop dondere
schreute01 zegt
Geloof de RDW niet: 294 pk!
steelfighter zegt
Bij zulke spaakjes horen chromen bumpers….
pinut187 zegt
Hmm lastig, ik vind het misstaan maar zou er zelf niet voor kiezen onder deze toch wel wat moderne Jag. Betreffende het poetsen: zeer regelmatig met een hogedruk erop, shampoo, borstelen en dan weer afspoelen. Miss zo’n 2-4 keer per jaar eraf halen en helemaal poetsen.
autodrome zegt
Ford Mondeo
censuurisslecht zegt
@Autojunk: als autojunk zou je moeten weten dat het motOrkap is en niet motErkap…