Porsche barnfind
Vandaag in de schuur gevonden van mijn opa, het huis stond al jaren te koop. Toen we de schuur op gingen ruimen stuitten we op deze 964, ik weet niet hoe je kan vergeten dat je zo iets hebt staan. We weten nog niet wat voor type het is, m’n opa is dementerend. Hij staat nu in m’n vader’s loods in Rotterdam. Porschekenners? Misschien is aan de velgen/uitlaat of motor te zien wat voor type het is?
eferrari zegt
Een cabrio
scottishcarspotter2000 zegt
Allereerst sterkte met je opa, is echt een slopende ziekte. Wel een erg gave wagen trouwens, gaan jullie m restaureren oid?
gladanus zegt
@scottishcarspotter2000: eerst even de afweging maken of het wel waard is, dan kijken we wel of we het gaan doen. Hangt toch wel wat sentimentele waarde aan, dus de kans bestaat dat hij alsnog gerestaureerd wordt ondanks dat het duurder zal uitpakken dan de marktwaarde
jeppie zegt
Sterkte met je opa, maar wat een leuk pareltje had hij in zijn schuur. Ik hoop dat hij gerestaureerd wordt en veek gespot zal worden
wat_een_gezeik zegt
@jeppie: restaureren doe je in principe niet voor de vele spots…. Restaureren doe je omdat je het leuk vind en omdat het mogelijk leuk geld op levert!
koenigsegggone1 zegt
@wat_een_gezeik: wat een gezeik
aquila2003 zegt
@wat_een_gezeik: wat een gezeik
flik2punt0 zegt
Heel veel sterkte is erg slopende ziekte! En hoop dat hij gerestaureerd gaat worden en je ons op de hoogte houd
porsche530d zegt
Zal zeker de moeite waard zijn om hem te restaureren! Vooral als die van je opa is en die nu aan zo’n slopende ziekte leid! Sterkte met je opa!
csx3000 zegt
Iets zegt me dat er weinig contact was met opa, of vergis ik me….
bofkont zegt
@csx3000: dat idee krijg ik ook, maar als er ware halen valt zijn ze er ineens wel hey ?
bofkont zegt
@csx3000: dat idee krijg ik ook , maar als er wat te halen valt zijn ze er ineens wel ?
kasnb zegt
@csx3000: ons opa en oma wonenen in groningen (dat daar nog iemand woont) en wij in brabant
kasnb zegt
@csx3000: *vervelend toetsenbord* maar wij hebben via de telefoon veel contact maar dr naartoe gaan doen we iets minder eb dat kan hier toch ook het geval zijn?
toyotafortuner zegt
Sterkte toegewenst!
Verder een leuke barnfind! Een 964 blijft een tijdloze bak in mijn ogen. Hopelijk wordt ie gerestaureerd, als t überhaupt mogelijk is tenminste.
tysson zegt
In de kofferbak (voorzijde) zit het type plaatje met chassisnummer. Daarmee kun je het model en productiejaar etc wel achterhalen. Je kunt ook een geboortecertificaat krijgen via de porsche dealer (tegen geringe betaling). Dan heb je alle gegevens in 1 overzicht. Mits hard en origineel nederlands is hij waarschijnlijk nog wel geld waard.
csx3000 zegt
@tysson: Ja joh, gelijk dat geld incasseren. oprotten met die opa.
mikkeloentje zegt
@csx3000: Gast, wtf ben jij voor kansloos figuur?
thunderstruck zegt
@mikkeloentje: je weet dat hij sarcastisch was?
p964 zegt
@tysson: zaklamp en spiegel zijn wel handig, dat plaatje zit onder de bak achter het reservewiel (onder de benzine tank). Met een beetje geluk staan de nummers nog op de sticker op de kofferklep, die vermeldt de kleur en alle opties.
Sterkte met je opa!
Dizono zegt
Wielen zijn volgens mij de standaardexemplaren voor de Carrera 4, maar ik ben geen expert…
albers zegt
Het lijkt mij meer op een oudere 911 met een 3.2 motor. Het exacte type is moeilijk te bepalen omdat er vroeger veel minder gehecht werd aan de originele motor! En ook de versnellingspook is langer dan die van een 964! Ook is het dashboard van een ouder type dan de 964
Edge zegt
@albers: Nee hoor, het dashboard is zeker wel van een 964. Toegegeven, het is niet helemaal in opperbeste staat om het even zachtjes uit te drukken, maar het komt wel uit een 964. Check maar: http://germancarsforsaleblog.com/wp-content/uploads/2010/10/101-Mile-1989-Porsche-964-Interior-II.jpg
Edge zegt
@albers: Excuus, het zou best kunnen dat je gelijk hebt. Ik heb nog even wat verder gezocht en het interieur van de 930 lijkt verdomd veel op dat van de 964. De 930 heeft dan wel weer die langere pook, dus grote kans dat ik verkeerd zat.
smokey zegt
Pffft, leuke hobby van opa! Dat had die van mij nou niet.. Sterkte met opa ?
rufctr01 zegt
Wiele zijn geleverd voor een Carrera 2. Maar goed, wielen kun je altijd veranderen. Typeplaatje biedt uitkomst. Als je de auto niet gaat restaureren dan Singer of zo mailen. Die kopen veel op voor hun projecten.
mrrallycross zegt
Leuk project!
dutchcorvette zegt
Sterkte, wel een gave bak
m135i zegt
Om er achter te komen zou je naar Porsche zelf kunnen gaan met foto’s van het chassis nummer. Zij kunnen dan precies zien welk type. Ook kleur van in en exterieur kunnen ze als het goed is terug vinden voor je. Maar sorry dat ik het zeg gezien de staat van de auto zal het een flinke stuiver kosten en het waarschijnlijk niet rendabel zinn. Hopelijk liggen de missende panelen en interieur toevallig nog ergens in de schuur en de cabrio kap niet te vergeten. Sterkte met je opa. Maak hetzelfde mee met mijn oma, je wenst het niemand toe.
ruben_kunst zegt
Een beetje een retorische vraag:
Hoe kun je vergeten dat je een Porsche in je garage hebt staan, mijn opa is dementerend.
Volgens mij is dat juist het ziektebeeld, niet meer dingen kunnen herinneren..
gemaskerdemuchacho zegt
@ruben_kunst: Ga bijdehand zitten doen.. Zucht..
Maar zeker een mooie vondst. Lijkt me een mooi project, het kost wel veel, maar als je een goede band hebt met je op kan ik me voorstellen dat dit om veel meer gaat dan geld alleen.. Sterkte!
crusader zegt
Is een wrak en dan nog een cabrio…in huidige staat nog geen 5000 euro waard…
bofkont zegt
@crusader: Zal je verbazen wat ze nog opbrengen in deze staat.
BillaBong zegt
Dit is geen 964 maar een 3.0 of een 3.2. Opmerkelijk dat dit binnen de familie niet bekend was..
mars zegt
Dit is een G model, de eerste cabriolet van de 911 serie.
porker zegt
Zeker geen 964 al heeft hij de velgen er wel van. Uitlaat 964 zit rechts. Oude barrel. Opknappen kost een berg. Opbrengen doen ze nu rond de 50k. Afwegen maar!
Specht zegt
Doe anders even een belletje of emailtje naar van Kessel Sportscars in Deurne. Daar kopen ze dit soort projectjes graag op.
jasbelle zegt
Uiteindelijk is geld toch ook maar gewoon wat papier. Dit rijdend krijgen is (in mijn ogen) onbetaalbaar, al is het alleen al om er een keer met je opa in te rijden en zal het een blijvende herinnering aan hem zijn als hij nog slechter wordt of nog erger, overlijd.
Veel sterkte in ieder geval, dementie is ongelofelijk kut.
drumstok zegt
@jasbelle: ik sluit me volledig bij jouw reactie aan: alleen al dit weer in goede staat krijgen en een stukje mee rijden is waarschijnlijk 1 van de mooiste dingen die je in je leven kan doen, simpelweg door de emotie die het oproept. Het zal meer zijn dan een stukje rijden in een auto…
alcantara zegt
@jasbelle: Die opa wist blijkbaar zelf niet eens dat hij dat ding had staan, of vond het niet eens de moeite om aan iemand te vertellen. Waarschijnlijk gewoon ooit een sloopauto gekocht en nooit iets mee gedaan, het zal hem aan zijn reet roesten wat men ermee doet.
Ik zou hier echt geen geld insteken, kun je beter een andere 964 kopen.
bofkont zegt
@alcantara: Iets met sentimentele waarde ??
Maar dat is jou blijkbaar vreemd ;)
fj272 zegt
Ik denk dat dit een oude 3.0 targa is geweest.. Waarvan ze een cabrio hebben gemaakt.. Destijds werd dat vaker gedaan.. Helaas kwam het ook heel vaak voor dat er een gestolen exemplaar voor de onderdelen werd gebruikt..
fj272 zegt
Correctie 2.7 bedoelde ik..
martijn11 zegt
Ik ben geen expert maar een mooie auto is het wel
bassen zegt
Ben zeer benieuwd, overigens waarom heeft nog niemand benoemd dat het een turbo body is. Qua motor lijkt het mij een 3.2 wat zou betekenen dat het een G-model zou zijn.
Velgen zijn van een 964. Hoe zit het met de klokken, hoe zien die er uit?
jochen zegt
Wat is precies de sentimentele waarde als niemand lijkt te weten dat die wagen er stond ?
Straks heeft je opa hem voor een vriend gestald …
Sterkte met het uitruimen en alles wat er daarna nog op jullie afkomt
jokertje zegt
Het lijkt me op het eerste gezicht een 964 Cabrio MY1990, afgaande op de velgen en stuur. Spiegels zitten er niet meer op, maar dat zouden dan de ‘olifanten-oortjes’ moeten zijn, en niet de (nieuwere) cupspiegels.Echter zit (inderdaad) bij een 964 de uitlaat rechts, en bij deze niet.
Lijkt er dus meer op dat het een 3.2 Cabrio uit de periode 1984/85 is.
Tsja, in deze staat…