Wat is die Countach dan toch een belachelijk hok tussen al dat nieuw spul.
Net een custom made petjesbak, maar er staat Lamborghini op dus dan wordt het blijkbaar ineens wel gewaardeerd door velen.
@alcantara: ga je mond spoelen met rioolwater joh!!! Was vroeger een topper. Net als een lekker wijf die goed rijpt, in zo’n geval zou iedereen d’r toch doen.
@alcantara: ach, dat zeggen ze over 20 jaar ook over een Aventador SV. Tijden veranderen. Toen ik nog een jochie was, waren de Testarossa en de Countach voor mij de ultieme combo. Met al die spoilers, recht uit de toekomst. Toen mannen nog te herkennen waren aan borsthaar en hawaiishirts, ipv een hipsterknotje en een voorliefde voor aaibare dashboards.
@dondeboer: Testarossa is een beauty vergeleken met die Countach. En Lamborghini kan het ook getuige de Miura of de nieuwere Diablo. De looks van deze wagen heb ik nooit kunnen waarderen, zelfs niet omdat er Lamborghini op staat.
@alcantara: De Countach is tenminste een échte Lamborghini. De Aventador een soort interpretatie van VW van wat een Lambo moet zijn.
Niet dat de Aventador een handtasje is, maar de Countach is nog een echte auto waarin je echt moet sturen. In de Aventador kun je je oma nog van het station oppikken.
@gtwillem: Ik heb het puur over de looks, niet over de (gedateerde) prestaties.
Moet je kijken hoe dat ding ervan opzij uitziet (foto 2), is toch gewoon een design gedrocht?
@alcantara: Gozer, moet je nou eens goed luisteren. Dit is porno a la 1988 en 2016 allebei porno allebei lekker! Misschien kan je dat niet waarderen omdat je nog in je pampers rondloopt
@alcantara: ben het eigenlijk met je eens. Vele hier vinden de auto mooi, omdat het een oude auto betreft. Oud kan mooi zijn, maar in dit geval gaat dat niet op.
@alcantara: die mening deel ik niet. Qua looks is de Aventador een supercar anno 2016. Maar de Countach ziet er veel buitenissiger uit. Rijbeleving reken ik dan even niet mee. En dan te bedenken dat het eigenlijk toen al een ‘oud’ ontwerp was, de Countach is eigenlijk een kind van de jaren ’70…
En die bodykit: ontworpen door niemand minder dan Horacio Pagani. Inderdaad, díé Pagani….
@gtwillem: ja maar wat is de definitie van een echte Lamborghini hè? Tijden veranderen en denk je eens in dat de Lamborghini’s van nu nog steeds geen stuurbekrachtiging zouden hebben, voor geen meter zouden rijden, een slechte afwerking zouden hebben, vreemde en niet kloppende verhoudingen zouden hebben. Daar zou je dan toch ook niet blij van worden denk ik. In mijn ogen zijn de Lamborghini’s van nu net zulke echte Lamborghini’s als die van toen, alleen dan uiteraard wel met hun tijd meegaand.
Het feit dat VAG nu eigenaar is vind ik alleen maar een goede zaak, omdat de auto’s nu worden geperfectioneerd. Maar ik denk dat veel mensen dat juist zien als afbraak aan het merk, een stukje verlies van karakter. Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik denk dat Lamborghini het niet beter zou kunnen doen dan dat ze het nu doen.
Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben: wat zou Lamborghini in jou/ jullie (anderen mogen natuurljk ook hun visie hierover geven) ogen anders moeten doen om dan ‘echtere’ Lamborghini’s te maken?
@alcantara: oke, door deze reactie te plaatsen heb je het zojuist onmogelijk gemaakt voor mij om elke keer dat ik je naam boven een reactie zie staan het nog serieus kan nemen. Ik mijn gedachte zal dan iets klinken als “Oh het is die gekke Alcantara over de Countach weer die zijn meningen op het web gooit.”
De countach is de eerste hypercar. voor mij is het de ultieme droomauto
En dit is de laatste uitvoering van de countach een 500 of 5000 nog wat..
Ik kies deze zonder ook maar een halve seconde te twijfelen…. hoe kut ie ook rijd of hoe sjaakie/petje ie er ook uitziet. Hebben hebben hebben
Vergeleken met die countach maken die andere lambo’s het geluid van een driepittertje. Als er een countach voorbij rijdt is het net of er een f16 voorbij komt
Ik kijk gewoon anders naar oude auto’s. Tuurlijk zijn veel nieuwe modellen mooier of beter, maar toen deze er waren bestonden ze niet. Dit is in die tij de interpretatie van een super car en waren ze dus extreem bijzonder. Net als een LaFerrari, P1, enz. nu. En waar je toen van droomde blijft een speciale herinnering voor de autoliefhebber. Ergo…een mooie auto
Bij Carlink staat al een tijdje ook een witte Countach 25th te koop voor €318K. Zou zo
maar deze kunnen zijn, maar ik weet niet waar de foto genomen is.
De knaapjes die hier reageren dat de Countach een lelijk hok is snappen er niks van(zelfs alleen fiets)In de tijd dat de Countach uitkwam waren alle auto’s nog vierkant en deden geen 1 op 15 of zuiniger.Dit was puur een racewagen waar je ook mee op de openbare weg mocht.Toen was de duurste auto nog een Rolls Royce.Die koste toen al meer dan een huis.
@Alfarobert: Valt niks aan te snappen, lelijke wagen is mijn mening, los van de complete geschiedenis. Jij vindt het misschien een schitterend ontwerp, maar volgens mij is die mening nogal subjectief, omdat je er een hoop geschiedenis bijhaalt en het feit dat het een dure Lamborghini betreft ‘dus dan moet het wel mooi zijn’…
Stel dat de Countach nooit bestaan had en iemand bouwt een Pontiac Fiero oid om tot zo’n bespoilerde carnavalswagen met Countach looks, vond iedereen hem dan net zo mooi? Waarschijnlijk niet, aangezien hier iedere ‘omgebouwde’ auto met een spoiler teveel al wordt afgebrand.
Aventador 50th Anniversary zelfs !
@bamfspotter: inderdaad bijzonder. Maar niet zo bijzonder als de Countach 25th Anniversary die er naast staat.
Die Countach! Wat een wagen zeg!
Wat is die Countach dan toch een belachelijk hok tussen al dat nieuw spul.
Net een custom made petjesbak, maar er staat Lamborghini op dus dan wordt het blijkbaar ineens wel gewaardeerd door velen.
@alcantara: ga je mond spoelen met rioolwater joh!!! Was vroeger een topper. Net als een lekker wijf die goed rijpt, in zo’n geval zou iedereen d’r toch doen.
@audir8v10: Idd jij snapt het stukken beter.
@alcantara: haha net of jij er verstand van zou hebben ;)
@alcantara: ach, dat zeggen ze over 20 jaar ook over een Aventador SV. Tijden veranderen. Toen ik nog een jochie was, waren de Testarossa en de Countach voor mij de ultieme combo. Met al die spoilers, recht uit de toekomst. Toen mannen nog te herkennen waren aan borsthaar en hawaiishirts, ipv een hipsterknotje en een voorliefde voor aaibare dashboards.
@dondeboer: Testarossa is een beauty vergeleken met die Countach. En Lamborghini kan het ook getuige de Miura of de nieuwere Diablo. De looks van deze wagen heb ik nooit kunnen waarderen, zelfs niet omdat er Lamborghini op staat.
@dondeboer: hipsterknotje haha jij begrijpt het
@dondeboer: Mr Jww?
@alcantara: De Countach is tenminste een échte Lamborghini. De Aventador een soort interpretatie van VW van wat een Lambo moet zijn.
Niet dat de Aventador een handtasje is, maar de Countach is nog een echte auto waarin je echt moet sturen. In de Aventador kun je je oma nog van het station oppikken.
@gtwillem: Ik heb het puur over de looks, niet over de (gedateerde) prestaties.
Moet je kijken hoe dat ding ervan opzij uitziet (foto 2), is toch gewoon een design gedrocht?
@alcantara: Gozer, moet je nou eens goed luisteren. Dit is porno a la 1988 en 2016 allebei porno allebei lekker! Misschien kan je dat niet waarderen omdat je nog in je pampers rondloopt
@alcantara: ben het eigenlijk met je eens. Vele hier vinden de auto mooi, omdat het een oude auto betreft. Oud kan mooi zijn, maar in dit geval gaat dat niet op.
@alcantara: die mening deel ik niet. Qua looks is de Aventador een supercar anno 2016. Maar de Countach ziet er veel buitenissiger uit. Rijbeleving reken ik dan even niet mee. En dan te bedenken dat het eigenlijk toen al een ‘oud’ ontwerp was, de Countach is eigenlijk een kind van de jaren ’70…
En die bodykit: ontworpen door niemand minder dan Horacio Pagani. Inderdaad, díé Pagani….
@gtwillem: ja maar wat is de definitie van een echte Lamborghini hè? Tijden veranderen en denk je eens in dat de Lamborghini’s van nu nog steeds geen stuurbekrachtiging zouden hebben, voor geen meter zouden rijden, een slechte afwerking zouden hebben, vreemde en niet kloppende verhoudingen zouden hebben. Daar zou je dan toch ook niet blij van worden denk ik. In mijn ogen zijn de Lamborghini’s van nu net zulke echte Lamborghini’s als die van toen, alleen dan uiteraard wel met hun tijd meegaand.
Het feit dat VAG nu eigenaar is vind ik alleen maar een goede zaak, omdat de auto’s nu worden geperfectioneerd. Maar ik denk dat veel mensen dat juist zien als afbraak aan het merk, een stukje verlies van karakter. Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik denk dat Lamborghini het niet beter zou kunnen doen dan dat ze het nu doen.
Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben: wat zou Lamborghini in jou/ jullie (anderen mogen natuurljk ook hun visie hierover geven) ogen anders moeten doen om dan ‘echtere’ Lamborghini’s te maken?
@alcantara: oke, door deze reactie te plaatsen heb je het zojuist onmogelijk gemaakt voor mij om elke keer dat ik je naam boven een reactie zie staan het nog serieus kan nemen. Ik mijn gedachte zal dan iets klinken als “Oh het is die gekke Alcantara over de Countach weer die zijn meningen op het web gooit.”
De countach is de eerste hypercar. voor mij is het de ultieme droomauto
En dit is de laatste uitvoering van de countach een 500 of 5000 nog wat..
Ik kies deze zonder ook maar een halve seconde te twijfelen…. hoe kut ie ook rijd of hoe sjaakie/petje ie er ook uitziet. Hebben hebben hebben
Superrrr … spot !!!
Vergeleken met die countach maken die andere lambo’s het geluid van een driepittertje. Als er een countach voorbij rijdt is het net of er een f16 voorbij komt
Als we dan toch aan het discussiëren zijn over de mooiste lambo, dan doe mij maar de Miura SV of de Diablo.
@jansuh87: de miura?????
Ik kijk gewoon anders naar oude auto’s. Tuurlijk zijn veel nieuwe modellen mooier of beter, maar toen deze er waren bestonden ze niet. Dit is in die tij de interpretatie van een super car en waren ze dus extreem bijzonder. Net als een LaFerrari, P1, enz. nu. En waar je toen van droomde blijft een speciale herinnering voor de autoliefhebber. Ergo…een mooie auto
Er is maar een mooie countach en dat is het origineel, zonder welke spoiler dan ook. Samen met de Miura zijn dat toch wel de ultieme Lamboos.
Bij Carlink staat al een tijdje ook een witte Countach 25th te koop voor €318K. Zou zo
maar deze kunnen zijn, maar ik weet niet waar de foto genomen is.
@stephane8200: bij pon leusden
@renaulthater: OK, aha, bij Koopmanshuis was gisteren wat te doen.
I love lamborghini
De knaapjes die hier reageren dat de Countach een lelijk hok is snappen er niks van(zelfs alleen fiets)In de tijd dat de Countach uitkwam waren alle auto’s nog vierkant en deden geen 1 op 15 of zuiniger.Dit was puur een racewagen waar je ook mee op de openbare weg mocht.Toen was de duurste auto nog een Rolls Royce.Die koste toen al meer dan een huis.
@Alfarobert: Valt niks aan te snappen, lelijke wagen is mijn mening, los van de complete geschiedenis. Jij vindt het misschien een schitterend ontwerp, maar volgens mij is die mening nogal subjectief, omdat je er een hoop geschiedenis bijhaalt en het feit dat het een dure Lamborghini betreft ‘dus dan moet het wel mooi zijn’…
Stel dat de Countach nooit bestaan had en iemand bouwt een Pontiac Fiero oid om tot zo’n bespoilerde carnavalswagen met Countach looks, vond iedereen hem dan net zo mooi? Waarschijnlijk niet, aangezien hier iedere ‘omgebouwde’ auto met een spoiler teveel al wordt afgebrand.
Countach! Wat een wagen, wat een geluid. Jammer dat normaal rijden niet mogelijk was maar ach ik heb het er voor over.
https://youtu.be/JZhGPH83ZHE
Countach in het wit, o zo lekker! ?