Tie-raps en putti Lambo
Lambo gespot bij de wasserete, kentekenplaat met tie-raps en de vleugel achterop met wat putti bevestigd. Veel krassen ook en dan nogeens dat uitlaatsysteem…
Lambo gespot bij de wasserete, kentekenplaat met tie-raps en de vleugel achterop met wat putti bevestigd. Veel krassen ook en dan nogeens dat uitlaatsysteem…
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
maikelvanberkel zegt
Wat een schande dat je je Lambo zo onderhoud zeg…..
jur69 zegt
Voorafgaand aan de Earls Court Motor Showontdekte Leonard Lord, de directeur vanAustin, op de stand van Donald Healey deDonald Healey 100. Voordat de autosalonopende, kocht Leonard Lord de rechten van de Donald Healey 100. Op de autosalon presenteerde Austin en Donald Healey deAustin-Healey 100. De 100 was ontworpen door Gerry Coker en gebouwd door Donald Healey. Hij had een viercilinder-A90-motor van Austin en een carrosserie en chassis vanJensen. De 100 werd de concurrent van deTriumph TR en van vele MG’s. De auto werd inWarwick gebouwd, maar al snel werd de productie naar Longbridge in Birminghamverplaatst. De 100-4 BN-1 stopte na twee jaar, in 1955, de productie.
De Austin-Healey 100-4 BN-1 werd opgevolgd door de Austin-Healey 100-4 BN-2 oftewel de tweede generatie. In 1956 kwamen er twee specials van de 100, namelijk de 100M en de 100S, waarvan de 100S alleen voor de racerijwas bedoeld. Ook kwam er in 1956 de Austin-Healey 100-6 BN-4 op de markt. De BN-4 kreeg een nieuwe motor, namelijk een 2,6 liter-zescilinder uit de Austin Westminster. Ook kreeg de auto vier in plaats van twee zitplaatsen. In april 1958 kwam er de Austin-Healey 100-6 BN-6 met twee zitplaatsen, omdat de 100-6 BN-4 niet populair werd.
In 1958 kwam Austin-Healey met de Austin-Healey Sprite Mk I. Deze had een 948 cc (0,9 liter) motor, die 43 pk leverde. De Sprite was de Austin-Healey met de kleinste motor. Het was ook de eerste Austin-Healey, die gebruik maakte van carburateurs. In maart 1959bracht Austin-Healey de Austin-Healey 3000Mk I op de markt. De 3000 was de opvolger van de 100-6 BN-2 en had een 2912 cc (2,9 liter) zescilinder. In 1959 werd ook de Austin-Healey Sebring Sprite gelanceerd. Deze was vernoemd naar de Sebring International Raceway, waar Austin-Healey de eerste en tweede plaats in zijn klasse wist te behalen. In1960 kwam er een speciale versie van de Sebring, namelijk de Austin-Healey Sebring Coupe. Deze auto was in samenwerking met het tuningsbedrijf Speedwell gemaakt.
spotter474 zegt
@jur69: en jij hebt niks te doen
carspottertje zegt
@jur69: lekker kort ook
scottishcarspotter2000 zegt
@jur69: ehm
bamfspotter zegt
Man man man…
alfaromeo4cspider zegt
@jur69 wie boeit dan nou?
alfaromeo4cspider zegt
*dat