De Corniche was de coupé/cabrioversie van de Silver Shadow, tegenwoordig helaas erg prijzig. Voor verdere info verwijs ik je door naar @gtwillem of @desjonnies ;) Waar werk je trouwens?
Dit is een Rolls Royce Corniche, inderdaad. En aan de chromen bumpers te zien een vrij vroege (volgens mij is deze in totaal zo’n 20-25 jaar in productie geweest). Motor was altijd een 6.75 V8. Vermogen was volgens Rolls voldoende, maar dat viel wel mee: iets van 230pk, alhoewel je voldoende koppel had. Latere versies waren wat potenter. Er was ook een Bentley versie van en die heette ook Corniche volgens mij. De opvolger van de Bentley Corniche werd de Continental. De Rolls Corniche kreeg geen opvolger.
In 2000 bracht VW hun enige nieuwe RR uit, wederom Corniche genaamd. Deze had de motor uit de Red Label, niet de BMW V12. Dat is ook het enige wat VW geinvesteerd heeft in RR, aangezien de boedel snel naar BMW ging.
Ik zal het eens aan mijn oom moeten vragen, die is helemaal lijp van klassieke Bentley’s en Rollsen (hij heeft er zelfs eentje :-D)
@gtwillem: Een hele vroege Corniche, want zo heette de tweedeurs Silver Shadow pas vanaf 1971, het bouwjaar van deze. Daar voor was het gewoon de Two Door Saloon of Convertible. Die laatste bleef overigens in productie tot 1995/1996(!), waarmee die 38-39 jaar in productie bleef (beetje afhankelijk van de bron).
De Corniche was de coupé/cabrioversie van de Silver Shadow, tegenwoordig helaas erg prijzig. Voor verdere info verwijs ik je door naar @gtwillem of @desjonnies ;) Waar werk je trouwens?
wauw, super klus! Waar werkt u?
v12 cornice, is er ook in Drophead coupe, wordt niet vaak gezien
@carsofnl: 6.75 V8 ;).Op een enkele vooroorlogse Rolls met twaalfcilinder na, hebben eigenlijk alle modellen achtcilinders.
@Dizono: Silver Seraph had toch echt een BMW V12 uit de 750i ;-)
@gtwillem: Ik had nog even de post-BMW disclaimer moeten toevoegen. ;)
Dit is een Rolls Royce Corniche, inderdaad. En aan de chromen bumpers te zien een vrij vroege (volgens mij is deze in totaal zo’n 20-25 jaar in productie geweest). Motor was altijd een 6.75 V8. Vermogen was volgens Rolls voldoende, maar dat viel wel mee: iets van 230pk, alhoewel je voldoende koppel had. Latere versies waren wat potenter. Er was ook een Bentley versie van en die heette ook Corniche volgens mij. De opvolger van de Bentley Corniche werd de Continental. De Rolls Corniche kreeg geen opvolger.
In 2000 bracht VW hun enige nieuwe RR uit, wederom Corniche genaamd. Deze had de motor uit de Red Label, niet de BMW V12. Dat is ook het enige wat VW geinvesteerd heeft in RR, aangezien de boedel snel naar BMW ging.
Ik zal het eens aan mijn oom moeten vragen, die is helemaal lijp van klassieke Bentley’s en Rollsen (hij heeft er zelfs eentje :-D)
@gtwillem: Een hele vroege Corniche, want zo heette de tweedeurs Silver Shadow pas vanaf 1971, het bouwjaar van deze. Daar voor was het gewoon de Two Door Saloon of Convertible. Die laatste bleef overigens in productie tot 1995/1996(!), waarmee die 38-39 jaar in productie bleef (beetje afhankelijk van de bron).
@gtwillem: welke heeft ie? Kun je m n keer uppen?
@gtwillem: ik vind het altijd geweldig leuk hoeveel u weet, respect hiervoor :)
Parel!
Dank voor de info!
Ik werk bij volkswagen/audi in de bilt, als leerling monteur.
Gave spot @automobteurtje
Leuke wagens komen er binnen bij jou?