Goh, jongens ik hoor en zie nu pas dat jullie me hebben gespot. Een paar antwoorden op de reakties:
– JA het is een heel echte Prins LPG installatie. De vulling zit achter het tankklepje. In de bumper zit een ‘deksel”over de schroefdraad van de sleepstang
– LPG is heel goed voor grotere vermogens door de hogere klopvastheid krijg je veel minder pingeleffecten. Het is alsof je altijd op 100-octaan rijdt.
– LPG -kleppenschade is iets van vroeger, toen cilinderkoppen nog van gietijzer waren, en zonder geharde klepzittingen.
-De brandstofkosten zijn circa 10 ct / km (1:7), maar op zich inderdaad niet van belang als je er niet echt veel mee rijdt.
Wat wel een ” belevenis was”, wat de drijfstang die bij 7500 rpm en 270 km/u naar buitenkwam. Nooit geweten dat je met die snelheid nog circa 4 km kunt uitrollen ;).
Daarom een ander blok gekocht en compleet gereviseerd, inclusief krusas balanceren en richten. Standaard heeft een kruksas circa 0.03 m- 0,04 mm onrondheid op delagers, wat best veel is als de beoogde lagers 0.1 mm is.
Tezamen met nieuwe vanos onderdelen loopt hij beter dan nieuw nu
Why not? Goede afatelling is minstens zoveel vermogen, met aanpassingen meer, en je merkt er weinig van behalve aan de pomp.
@guusboum: Jij snapt het niet.
@plankgas: oke, sorry, leg het dan maar uit.
@guusboum: en in de wegenbelasting natuurlijk. Overigens is zo’n performance blok niet heel geschikt voor schrale lpg.
Die spiegel heeft een tikje gehad?
@max1061997: deze stand van de spiegels zie je regelmatig op een BMW, ook op een 7 bv. Elektrische spiegels Optie bij BMW?
Volgens mij is dat gewoon een dop in je bumper waar je sleepoog achter zit?
@ghost: en @yorick: kijk wat er staat bij kenteken:
Brandstof: LPG
@ghost: kleine opening voor gas niet?
Vanwaar haal je weg dat die op gas rijdt? Die dop in de achterbumper is voor het sleepoog.
@yorick: Wat dacht je van een kentekencheck…
@kaasisslecht ik snap wat jij bedoeld maar deze is de andere kant op geklpat, dat is niet de bedoeling
Goh, jongens ik hoor en zie nu pas dat jullie me hebben gespot. Een paar antwoorden op de reakties:
– JA het is een heel echte Prins LPG installatie. De vulling zit achter het tankklepje. In de bumper zit een ‘deksel”over de schroefdraad van de sleepstang
– LPG is heel goed voor grotere vermogens door de hogere klopvastheid krijg je veel minder pingeleffecten. Het is alsof je altijd op 100-octaan rijdt.
– LPG -kleppenschade is iets van vroeger, toen cilinderkoppen nog van gietijzer waren, en zonder geharde klepzittingen.
-De brandstofkosten zijn circa 10 ct / km (1:7), maar op zich inderdaad niet van belang als je er niet echt veel mee rijdt.
Wat wel een ” belevenis was”, wat de drijfstang die bij 7500 rpm en 270 km/u naar buitenkwam. Nooit geweten dat je met die snelheid nog circa 4 km kunt uitrollen ;).
Daarom een ander blok gekocht en compleet gereviseerd, inclusief krusas balanceren en richten. Standaard heeft een kruksas circa 0.03 m- 0,04 mm onrondheid op delagers, wat best veel is als de beoogde lagers 0.1 mm is.
Tezamen met nieuwe vanos onderdelen loopt hij beter dan nieuw nu
En de spiegel : er zit een beveiliging op, met een harde tik draait hij weg en daarna kun je hem weer terug zetten..