Ferrari 488 GTB
Meneer de agent vond dat zijn kenteken aan de voorkant niet goed zichtbaar was, dus wilde even een praatje maken, maar verder niks aan de hand
Meneer de agent vond dat zijn kenteken aan de voorkant niet goed zichtbaar was, dus wilde even een praatje maken, maar verder niks aan de hand
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Word er nog steeds niet echt warm van…
@mrniesoe: italianen lopen altijd 10 jaar voor qua design. Komt wel goed, geef hem de tijd. Kijk naar de 458
@wildbeest: ook de 458 is nog steeds geen mooie auto. En zal het ook nooit worden
@wildbeest: Ik vond de 458 prachtig toen ‘ie uitkwam, nu vind ik ‘m saai en voorspelbaar..
@Jochempie: dan ben jij een italiaan..
@wildbeest: Ik ken geen italianen die Jochem heten, maargoed. Ik vind zowel deze als de 458 lelijke bakken. Net als de meeste ferraris van de afgelopen 15 jaar overigens.
@Jochempie: voorspelbaar? Pas maar op wat je zegt hij vliegt zo spontaan in de hens. niet zo voorspelbaar hoor.
@clarkson: opzich dan toch wel weer voorspelbaar…
@clarkson: het is te voorspellen dat het gaat gebeuren maar niet wanneer het gebeurt
In deze kleur valt goed op hoe lelijk die luchtinlaat aan de zijkant is
@subaru555: En dan de handgreep van het portier, die had wel wat eleganter gemogen.
@ugentstudent: tja, vorm volgt functie. De handgreep zorgt ervoor dat er meer lucht naar de motor gaat.
@ugentstudent: vorm volgt functie
@ugentstudent: Dat ziet er idd echt niet uit!!
@subaru555:
Verdummele wat een onsubtiel onding is het toch he
Deze ook zien rijden vandaag! Alleen geen foto kunnen maken, Hoelaat was dit?
Ik snap niet echt waarom een plaat op de Voorkant verplicht is, motoren hebben dit ook niet en bij sommige auto’s gaat dit ten koste van het design.
@jordip: Je redeneert precies verkeerd om. Op een motor is een kenteken voorop potentieel gevaarlijk. Op een auto niet. simpel toch?
@bartteeuwen: waarom zo een kenteken in stickervorm gevaarlijk zijn voor het rijgedrag, duidelijke kentekensticker mogen op een auto ook?
@jordip: en waarop ga je de sticker plakken? Op je helm?
@jordip:
Kentekenstickers zijn in Nederland in 100% van de gevallen niet toegestaan, in welke vorm dan ook.
Dat ze gebruikt worden is een ander verhaal.
Net als de kleine platen. Die zijn enkel toegestaan als daar specifiek vrijstelling voor wordt gegeven (en dus niet op een Alfa of een Ferrari).
@poes: als de auto uit Japan, de VS of Canada komt zit er een kleine plaat op en krijg je bij import een toevoeging op je kenteken dat een kleine plaat toegestaan is. Mijn mx5 heeft die toevoeging en kleine platen ?
@w0o0dy: poormans Ferrari?
@w0o0dy: vaak zitten deze 18/2 platen op een import uit Japan, VS of Canada. Maar als de dienstdoende rdw beambte meent dat de normale kenteken plaat ook past dan krijg je die. Er zijn ook veel Skyline’s met normale Nederlandse platen, soms helpt het om er specifiek naar te vragen.
@jordip: sinds wanneer mogen kenteken stickers? Is dit al een keer voor de rechter geweest? Bij mijn weten staat er een boete op namelijk.
@p964: Dit is volgens mij gewoon een Nederlandse plaat op Amerikaans formaat.
@citroen4life: dat denk ik ook, was alleen verrast over dat een sticker volgens hem toegestaan was. Ik had op mijn vorige auto een sticker omdat kentekenplaten er aan de lopende band onderuit gereden worden bij drempels (Opel Speedster), maar had wel altijd de kentekenplaat bij en duimde bij iedere agent die ik passeerde.
@jordip: hier in Nederland volgens mij niet. Er worden 2 platen met een keurmerk erin uitgebracht (per auto) en op een sticker zit geen keurmerk.
@sportevo: op de Mclaren p1 in fijnaart zit niet eens een kenteken voorop.. Op mijn r32 had ik een sticker voorop, nooit gezeik gehad!
@vtechlover: same here, ik rij al 5 jaar met een sticker rond
@lotuselises2: @vtechlover: dat is dan gewoon puur geluk hebben, de juiste agenten tegenkomen etc., want zoals al meer gezegd: het mag gewoon simpelweg niet. Wij hadden vroeger een Porsche en daar hadden we ook kleine platen voorop. Werden we een keer voor aangehouden en de originele plaat mocht er weer op. Het stond namelijk niet in het kentekenbewijs.
@vtechlover: Kijk, als je een P1 kunt betalen lig je waarschijnlijk niet wakker van de boete die op het rijden zonder kentekenplaat voorop staat. En wat jouw R32 betreft: dan heb je waarschijnlijk geluk gehad de juiste agenten tegen te komen.
@jordip: het is idd raar want wij flitsen over het algemeen van de achterkant, maar er word wel degelijk geflitst aan de voorzijde van een voertuig! Daarom moet je ook kijken wat er onder je boete staat een r van rear of een f van front in ons goedste Nederlands heeft mij geholpen om onder een hoge boete uit te komen want stond een r en het was toch wel mijn voorzijde dus het was helemaal niet mijn overtreding…
Ik vind hem lekkah
Gewoon sticker erop
is die trouwens op nederlands kenteken?
@martijn11: ja. Als je inzoomt op de voorkant zie een gele sticker. Agent heeft wel een beetje gelijk, helaas.
De polizei weten altijd wel iets te zeuren om het plezier te bederven.
Ik ben het wel eens met de stelling van jordip. Op een motor hoeft een kentekenplaat aan de voorzijde niet. Dus waarom dan moeilijk doen bij een auto.
Ik heb op mijn auto ook geen kentekenplaat aan de voorzijde die ligt al 6jaar achter de voorruit. :D
@mrmiyagi1982: dat is iets wat ik nooit heb begrepen. Zie zo uitgebouwde auto wat al geen gezicht is. En dan nog ook zo lelijk je nummerplaat achter je voorruit. Wat trouwens ook niet is toegestaan. Waarvoor dan geen kenteken sticker
Lelijke kleur voor n Ferrari
We kunnen zeuren over waarom een kenteken aan de voorkant verplicht is maar we kunnen het ook omdraaien, waarom houden autofabrikanten er niet gewoon rekening mee?
Heeft het niet gewoon te maken met het mogelijk van voren en van achter flitsen/scannen op trajectcontroles of andersoortige controles?
Een van de weinige landen die ik ken waar ze geen platen aan de voorkant hebben is (bepaalde staten in) Amerika
Ik kan overigens nergens vinden dat een kleine kentekenplaat en/of sticker (il)legaal is. Ik kan me ook niet voorstellen dat een autodealer dat toelaat
@hanzeltje: http://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/geldigheidsdatum_26-01-2016
Artikel 2.2 gaat over de afmetingen.
@hanzeltje: https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Soorten-kentekenplaten-.aspx dit zijn de toegestane kentekenplaten in Nederland. Als de dealer verstandig is meld hij bij de verkoop dat kleine platen of stickers niet mogen en dat het de verantwoordelijkheid van de koper is.
Die agent had een boete moeten geven voor de verkeerde kleur.
Ik mis de SLS :'(
Ik kan Oom Agent helaas geen ongelijk geven hier. Ervanuitgaande dat die bus een goed leesbare plaat heeft zou je de plaat van deze afstand waarop de bus van de camera staat (denk hiervoor de Ferrari even weg) goed leesbaar moeten zijn.
De Ferrari staat dichterbij en ik kan niet eens één letter of cijfer uitvogelen.
Altijd dat gezeik over die kentekenplaten ook. We leven verdomme in de 21e eeuw, in een tijd waarin technisch zo enorm veel mogelijk is. En wij rijden nog steeds met kentekenplaten op de auto, die diefstalgevoelig (kunnen) zijn en in het geval van sommige auto’s de hele voorpartij ontsieren. Het moet technisch toch wel mogelijk zijn om een transparante RFID-sticker of iets dergelijks te ontwikkelen die je ergens op je voorbumper plakt? Zo pak je twee vliegen in één klap: Je hebt een methode om motoren veilig van een “kenteken” aan de voorzijde te voorzien, en auto’s worden niet meer ontsierd door die gele platen.
En als dat technisch toch niet haalbaar blijkt te zijn, mogen wat mij betreft de kentekenplaten aan de voorzijde ook gewoon helemaal afgeschaft worden. Motoren rijden zonder kentekenplaat aan de voorzijde vanwege de veiligheidsrisico’s en zijn ook gewoon prima te flitsen met onze flitsapparatuur. Laat die eigenaren van Alfa’s, Ferrari’s en ander spul waarbij de kentekenplaat niet in het design mee opgenomen is gewoon lekker zonder rijden.
@Edge: kan niet, omdat je ook in staat moet zijn om zonder technologische hulpmiddelen het voertuig te identificeren. “Oh, en wie heeft u aangereden? Een grijze Audi? En u kon de nummerplaat niet zien? Oh, die was er niet…”
BTW lekker midden op het fietspad stil gaan staan! Fietsers in Amsterdam houden geen rekening met auto’s en nu een Ferrari die schijt heeft aan fietsers!
@ahs1979: Ben je nou echt zo simpel?
De agent bepaalt waar je stopt, waag het dan niet om de auto dan veilig te zetten dan worden ze helemaal gek.
Al weer een super trieste actie van oom agent ga je aub nuttig maken in West oh nee dat durft ie niet, schijterd.
@csx3000: toch mooi dat er altijd een is.. ;)
In de meeste Europesche landen is de kentekenplaat voor hetzelfde (qua afmetingen) als aan de achterzijde. Binnen datzelfde Europa is gelukkig Italië nog 1 van de weinige landen waar dat niet geld. Grote ( langwerpige) kentekenplaat aan de achterkant en een kleinere ( smallere) aan de voorkant. Of vierkante platen ( 2 lijnig, maar die hebben ze in heel veel meer landen, ook NL) Alleen zie zo’n vrachtwagen plaat er op een personenauto niet uit naar mijn mening. Het zal wel met de leesbaarheid te maken hebben. Zelfde reden waarom in NL bepaalde letters niet gebruikt worden in een kenteken omdat ze teveel op een andere letter zouden lijken. Dat terwijl in zo’n beetje alle landen om ons heen en ver daarbuiten daar niet moeilijk om wordt gedaan. Integendeel.
Het kenteken is wel goedgekeurd, andeds zou het daar niet zitten
@jeppie: Heb je alle reacties hierboven gelezen?
@RAYM
Ik heb geen uitgebouwde auto. Ik hou niet van onderdelen die er niet op horen.
En die plaat tja ik wil hem voor niet op mn auto. Dus ligt ie achter de ruit waar ik me er niet aan stoor. Mijn auto mijn smaak mijn risico op boete. ;)
whoop whoop thats the sound of the police