Gruwelijk vet, als ik ooit nog eens de loterij win komt er zo eentje in de garage, en dan af en toe eens naar de AH knallen of over de Coolsingel blazen met dat ding, lijkt me bijna t mooiste wat er is..
@wimbraber: sinds wanneer kan je gas geven op de Coolsingel? Is mij nooit gelukt met al die zebrapaden en suicidale mensen die nergens naar op of omkijken.
Is een replica! Te zien aan de ‘lange’ zijruiten. De sportquattro en S1 versies waren op basis van een ingekorte Audi 90 coupé. Dit is een normale lange. Waarschijnlijk dus ook met 2,2 5 cilinder ipv 2,3 5 cilinder turbo.
@dragspert: Ook met de gewone Quattro is veel geracet. Het klopt dat de Sport Quattro gebaseerd is op de 80/90 (de deuren zijn uitwisselbaar) en niet op de Coupé/Quattro, maar dit is sowieso geen Sport Quattro maar een gewone Quattro in rallyspec. Zoals Michele Mouton hem in 1983 over het onverhard joeg: http://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/162139/1983-audi-mouton12.jpg
@dragspert: van de ur-quattro zijn ook gewoon 3 rally versies geweest. Pas bij de Sportquattro in ’84 werd het kort.
Overigens is ‘het blok dat voor de verschillende rally edities gebruikt werd een 2.1 liter, alles onder de 2150 cc blijft officieel een 2.1 ;)
@dragspert: eerste model is er gewoon geweest met de ‘lange’ ramen. Motor was in 1ste model een 2.1 10v turbo 2114cc en 2de model met een 2.1 20v. Later zijn er sportquattro’s gekomen.
@kliko: Om snel te kunnen rijden met zo’n urquattro moet je veel ‘links’ remmen, dus bijremmen in de bocht met het gas er op om de neus van de auto naar binnen te krijgen. Hierdoor loopt wel de temperatuur van de remschijven nog meer op, vandaar deze turbolufters die lucht langs de remschijven geleiden om deze extra te koelen.
fhoogendijk zegt
Droom!
bikevscar zegt
Yep, nurburgring! Mooie plaats om veel mooi spul te spotten.
rovadepo zegt
Die velgen zijn zo gaaf
ettie zegt
@rovadepo: volgens mij zijn het wieldoppen met een print erop
b00m3rang zegt
@ettie: volgens mij waren dat fans voor de koeling van de remmen. Maar zeker weten doe ik dat niet.
senne zegt
@b00m3rang: Correct
postzegel zegt
@Senne: BBS Airfans.. zo gaaf..
fj272 zegt
Sport Quattro ???
rossi46audi zegt
@fj272: dacht het niet. Sport quattro heeft namelijk een verkort zijraam. Deze heeft nog orginele lengte.
daans zegt
Zo zeg wat vet !!
wimbraber zegt
Gruwelijk vet, als ik ooit nog eens de loterij win komt er zo eentje in de garage, en dan af en toe eens naar de AH knallen of over de Coolsingel blazen met dat ding, lijkt me bijna t mooiste wat er is..
flik2punt0 zegt
@wimbraber: zit je meteen in blik op de weg of soort gelijke… Ik zal kijken!
dailydriver zegt
@wimbraber: sinds wanneer kan je gas geven op de Coolsingel? Is mij nooit gelukt met al die zebrapaden en suicidale mensen die nergens naar op of omkijken.
audir8v10 zegt
@dailydriver: tussen de zebrapaden in lekker asociaal veel gas geven ?
Ot: prachtige bak, verwijzing naar Michelle Mouton en navigator, mooi hoor
dragspert zegt
Is een replica! Te zien aan de ‘lange’ zijruiten. De sportquattro en S1 versies waren op basis van een ingekorte Audi 90 coupé. Dit is een normale lange. Waarschijnlijk dus ook met 2,2 5 cilinder ipv 2,3 5 cilinder turbo.
fj272 zegt
@dragspert: klopt.. Je hebt gelijk.. Op de foto’s is het minder goed te zien, maar het lijkt er op dat de ramen idd langer zijn en de wielbasis idem..
flik2punt0 zegt
@dragspert: dan nog is het wel erg mooi gedaan! En is dit Zo veel leuker dan van die M of RS badges op een auto geplakt!
Dizono zegt
@dragspert: Ook met de gewone Quattro is veel geracet. Het klopt dat de Sport Quattro gebaseerd is op de 80/90 (de deuren zijn uitwisselbaar) en niet op de Coupé/Quattro, maar dit is sowieso geen Sport Quattro maar een gewone Quattro in rallyspec. Zoals Michele Mouton hem in 1983 over het onverhard joeg:
http://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/162139/1983-audi-mouton12.jpg
csx3000 zegt
@Dizono: deze was van Mouton
torsen zegt
@dragspert: van de ur-quattro zijn ook gewoon 3 rally versies geweest. Pas bij de Sportquattro in ’84 werd het kort.
Overigens is ‘het blok dat voor de verschillende rally edities gebruikt werd een 2.1 liter, alles onder de 2150 cc blijft officieel een 2.1 ;)
rossi46audi zegt
@dragspert: eerste model is er gewoon geweest met de ‘lange’ ramen. Motor was in 1ste model een 2.1 10v turbo 2114cc en 2de model met een 2.1 20v. Later zijn er sportquattro’s gekomen.
flik2punt0 zegt
Wat een icoon! Hoop dat de eigenaar altijd gedroomd heeft van deze wagen!
davelepeef zegt
Foto 4 is of héél lekker bewerkt of heel mooi uit de camera komen rollen!!!!
scottishcarspotter2000 zegt
Hele gave auto, mooie foto’s ook!
dutchdriftking zegt
Heerlijk! Foto van de maand kandidaat!
gregorius zegt
UR of niet UR, de foto van de maand competitie hoeven we niet meer te houden; die van Januari is gewonnen denk.
(prachtig belicht!)
stephane8200 zegt
Ik herken dat tankstation uit duizenden. ED tankstelle op Döttinger Höhe :)
rufctr01 zegt
Hele gave auto, toen Audi nog bijzonder was!
rob5nismo zegt
Lelijke velgen maar verder prachtig
torsen zegt
@rob5nismo: D’r zit een aardige velg onder in ieder geval.
http://farm6.staticflickr.com/5196/7007608470_bbf2136ecc_c.jpg
kliko zegt
@torsen: Wat is het idee van zo’n “turbolufter”? Waarvoor dient het?
slaapmutsje zegt
@kliko: Om snel te kunnen rijden met zo’n urquattro moet je veel ‘links’ remmen, dus bijremmen in de bocht met het gas er op om de neus van de auto naar binnen te krijgen. Hierdoor loopt wel de temperatuur van de remschijven nog meer op, vandaar deze turbolufters die lucht langs de remschijven geleiden om deze extra te koelen.
lexaudi zegt
Echt heel gaaf. Super mooi plaatje. Sowieso foto van de maand!
bmw7 zegt
Damn benzine prijzen.