@shenkie: inderdaad. De ‘normale’ Z8 heeft het M5 e39 blok erin liggen en de Alpina heeft het 7-serie blok van die generatie erin liggen als ik me niet vergis!
@bobroog77: Nee. De Alpina V8 Roadster heeft de motor uit de B10 V8 S (4.8 V8 met 375pk), gekoppeld aan de switchtronic automaat.
Overigens zijn zowel de Z8 als deze Alpina V8 zwaar overrated. Het design is gewoon een kopie van de 507 en het reed niet echt bijzonder. Sterker nog, de E39 M5 reed veel beter.
Oh, en zowel de Z8 als de V8 werden compleet vernederd door de SL55 AMG (R230). Deze is sneller, sportiever, comfortabeler en completer. Daarbij ook nog eens goedkoper!
flik2punt0 zegt
Wat een prachtplaatje! De ultime tourauto, kapje open zonnetje en gaan!
maxturbo zegt
Blijft een plaatje om te zien!
edjehaze zegt
Lekkaaahhh
agera zegt
Ik wist helemaal niet dat alpina ook de z8 had aangepakt
bobroog77 zegt
@agera: jep! 555 stuks zijn er gemaakt.
shenkie zegt
@agera: andere motor etc. dan het origineel, minder snel ook. Maar schijnbaar wel beter passend bij het karakter van de auto.
bobroog77 zegt
@shenkie: inderdaad. De ‘normale’ Z8 heeft het M5 e39 blok erin liggen en de Alpina heeft het 7-serie blok van die generatie erin liggen als ik me niet vergis!
gtwillem zegt
@bobroog77: Nee. De Alpina V8 Roadster heeft de motor uit de B10 V8 S (4.8 V8 met 375pk), gekoppeld aan de switchtronic automaat.
Overigens zijn zowel de Z8 als deze Alpina V8 zwaar overrated. Het design is gewoon een kopie van de 507 en het reed niet echt bijzonder. Sterker nog, de E39 M5 reed veel beter.
Oh, en zowel de Z8 als de V8 werden compleet vernederd door de SL55 AMG (R230). Deze is sneller, sportiever, comfortabeler en completer. Daarbij ook nog eens goedkoper!
rickdlc zegt
Dikke auto!!!