Deze toffe T2 tegengekomen in de haven van Druten. De beste man keek raar op toen ik aan hem vroeg of ik foto's mocht maken van zijn bus. Hij vertelde mij dat hij hem zelf had opgeknapt en hem momenteel vooral gebruikte als hij ging vissen.
@niekj: Moet je nog maar ‘ns goed kijken… die luchthappers zitten er wel degelijk. En de achterlichten kloppen ook, die zijn later vervangen door langere rechthoekige exemplaren.
@niekj: Dit is een (late) t2a. De eerste generatie t2 werd a genoemd en had ovale luchthappers, kleine Achterlichtje en knipperlichten onder de koplampen samen met nog wat andere kleine verschillen. De t2a werd geproduceerd tussen 1967 en 1971. In 1972 was er een overgangsmodel (achterkant werd vernieuwd tot t2b specs) dat t2ab genoemd wordt. Vanaf 1972 werd de t2b geproduceerd. Deze is te herkennen aan hoger geplaatste knipperlichten voor, grotere achterlichten, andere bumpers en rechthoekige luchthappers. De t2b werd geproduceerd tot 1979. De hierna in Brazilië geproduceerde t2 werd t2c genoemd.
@wimco: hulde voor de geknipte en geplakte details maar uiteindelijk klopt die bus niet. Er zit een later type T2b front gemonteerd op een T2a bus. Dit gebeurt omdat het front vaak rot onder de ruitrubbers weg. Het goedkoopste front is dan het front van een T2b omdat dit nog gereproduceerd wordt. Een T2a front is duurder, maar een liefhebber ziet dit direct en krijgt er de kriebels van op z’n anus.
@wimco: T2’s hebben de neiging om onder het voorruitrubber te gaan rotten. Water loopt dan aan de binnenkant naar beneden waardoor vaak ook het front vanaf de onderzijde begint te rotten. Op de foto zie je boven de bumper een rand, dat hoort hier niet bij een T2a, alleen een T2b heeft het. Het beste kun je het T2b front herkennen aan de knippers naast de ventilatiegrille. Een T2a heeft ze onderin de hoeken. Er is wel een overgangsmodel waar bij je een T2a front hebt en een T2b achterkant (vierkante ventielatieroosters en grote langhoekige achterlichten) zoals het hier gedaan is is het eigenlijk geen gezicht….
@wimco: oh ja, en natuurlijk het kleine VW logootje bij een T2b front waar een T2a een groot logo voorop heeft…. Je kunt reproplaatwerk of een mexico bus herkennen aan de bobbel onder het kleine logo….
@freezzr:
Eindelijk iemand met verstand van busjes..;-)
Zonde inderdaad, bus ziet er op het eerste gezicht mooi uit, maar verkeerde front doet echt afbreuk aan de bus..
Groeten hjhj
Mooie plaatjes
Mooie locatie, prachtig opgeknapt busje= lekkere spot
Mooie foto’s!
@lenny98: dank u wel
Stond toch ook een c63 daar om de hoek?
@hartphotography: ja volgensmij ook.. Maar dit is toch veel toffer
@thijs_vangrinsven: hahahahq
Nog geen T1, maar nog steeds mooi!
Kijk eens aan, heeft de eigenaar zomaar een paar schitterende plaatjes te pakken!
Ik zou foto 3 wel graag als achtergrond voor m’n telefoon hebben.
@volvo940polar: 3 of 4? En dat kan sowieso geregeld worden. Als u mij uw e-mailadres geeft dan heeft u hem vanavond.
@thijs_vangrinsven: top! 4 bedoel ik.
[email protected]
@thijs_vangrinsven: top! 4 bedoelde ik.
robertrep94@gmail
Volgens mij is dit een T1 met een T2 voorraam, hij heeft geen luchthappers aan de zijkant achteraan en de achterlichten zijn anders dan een T2.
@niekj: Moet je nog maar ‘ns goed kijken… die luchthappers zitten er wel degelijk. En de achterlichten kloppen ook, die zijn later vervangen door langere rechthoekige exemplaren.
@niekj: Dit is een (late) t2a. De eerste generatie t2 werd a genoemd en had ovale luchthappers, kleine Achterlichtje en knipperlichten onder de koplampen samen met nog wat andere kleine verschillen. De t2a werd geproduceerd tussen 1967 en 1971. In 1972 was er een overgangsmodel (achterkant werd vernieuwd tot t2b specs) dat t2ab genoemd wordt. Vanaf 1972 werd de t2b geproduceerd. Deze is te herkennen aan hoger geplaatste knipperlichten voor, grotere achterlichten, andere bumpers en rechthoekige luchthappers. De t2b werd geproduceerd tot 1979. De hierna in Brazilië geproduceerde t2 werd t2c genoemd.
@wimco: Hulde voor alle details :) Altijd mooi als mensen zoveel over een auto/model weten!
@RobinM: inderdaad, ben het met je eens, sorry!
@wimco: hulde voor de geknipte en geplakte details maar uiteindelijk klopt die bus niet. Er zit een later type T2b front gemonteerd op een T2a bus. Dit gebeurt omdat het front vaak rot onder de ruitrubbers weg. Het goedkoopste front is dan het front van een T2b omdat dit nog gereproduceerd wordt. Een T2a front is duurder, maar een liefhebber ziet dit direct en krijgt er de kriebels van op z’n anus.
@freezzr: anuskriebels zijn er sowieso! Maar waarom een ander front… Ik snapte het niet! Bedankt voor de hulp!!
@wimco: T2’s hebben de neiging om onder het voorruitrubber te gaan rotten. Water loopt dan aan de binnenkant naar beneden waardoor vaak ook het front vanaf de onderzijde begint te rotten. Op de foto zie je boven de bumper een rand, dat hoort hier niet bij een T2a, alleen een T2b heeft het. Het beste kun je het T2b front herkennen aan de knippers naast de ventilatiegrille. Een T2a heeft ze onderin de hoeken. Er is wel een overgangsmodel waar bij je een T2a front hebt en een T2b achterkant (vierkante ventielatieroosters en grote langhoekige achterlichten) zoals het hier gedaan is is het eigenlijk geen gezicht….
@wimco: oh ja, en natuurlijk het kleine VW logootje bij een T2b front waar een T2a een groot logo voorop heeft…. Je kunt reproplaatwerk of een mexico bus herkennen aan de bobbel onder het kleine logo….
@freezzr:
Eindelijk iemand met verstand van busjes..;-)
Zonde inderdaad, bus ziet er op het eerste gezicht mooi uit, maar verkeerde front doet echt afbreuk aan de bus..
Groeten hjhj
.com of .nl ?
@thijs_vangrinsven: @volvo940polar
@thijs_vangrinsven: [email protected]
Bedankt!