OLD VS NEW
159 vs Alfetta 2000L. Alfetta is van een maat van me. Driftauto. Andere cams en inlaat, rolkooi, vastgelast diff etc. Niet moeders mooiste maar wel snel en een hoop fun!
159 vs Alfetta 2000L. Alfetta is van een maat van me. Driftauto. Andere cams en inlaat, rolkooi, vastgelast diff etc. Niet moeders mooiste maar wel snel en een hoop fun!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.
Zo hé, wat een combo! Erg lekker samen!
New-ish
Wist niet dat er een QV was van de 159
@romeoalfa: Weer wat geleerd.
@E34M5Touring: Is geen QV!!
Ah had hij 500 pk gechipt, fabrieksaf niet zo geleverd dus hoort er ook niet op.
@romeoalfa: QV sticker. 136 pk en diesel. Zal geen QV zijn. ;-)
@kilum: 200pk middels Squadra chip. Snap de ophef niet zo. Alfa plakt ze op een 1.3jtd Mito. En ik vind het mooi staan.
@e34m5touring: Jup is een 136 pk 2.0 jTDM ook geleverd als 170 pk, alleen software verschil (en andere versnellingsbak vanaf 2011) dus met squadra te turnen tot 200 pk… Ben op zoek naar zo een :)
@e34m5touring: op een 316 hoort ook geen M3 te staan
@romeoalfa: Is ook geen QV, en is ook nooit geleverd als 159. Zijn wannabe badges dit.
Toch wel een geinige auto die Alfetta! Typische jaren 80 design wat veel weg heeft van een E23 7-serie en E28 5-serie :)
@RobinM: psst! Volgens mij hebben de E23 en E28 juist veel weg van deze Alfetta ipv andersom…
@e1000bmw523i: en de Alfetta heeft dan weer wat weg van de E3?
159ti altijd!
Nieuw voor mij echt machtige koplampen heeft zon 159
Alfetta maar die zal heel snel roesten :( blijven toch echt mooie wagens… Dat die Giulia eens opschiet!!!!
@him: ja ik denk ook dat ie nu na ruim 30 jaar ineens extra hard gaat roesten……
Heerlijk, topwagens! 159 ook mooi zo. Alleen jammer dat het geen 2.0JTDm is, of de vijfpitter natuurlijk!
@trustmeiamanengineer: de 1750 TBI is veruit de fijnste motor voor de 159.
Nog een Lochemer! Mijn Alfa Brera rijd ook met kenteken “GZ-”
Die schuingeplaatste centrale uitlaat van de Alfetta heb ik altijd een curieus detail gevonden. Gewoon uit de tijd dat dat soort dingen nog gewoon door techneuten bepaald kon worden. Of zou dat gedaan zijn om kopers ervan te weerhouden een trekhaak te monteren?
@potver7: bimmers hadden het destijds ook. Soms met de trekhaak er vlak naast…
Voor mij de station. Vriendin is laat.
@dutchcourage86: zwanger! Gefeliciteerd
Alle 2 niet :|
Mooi zo in het rood ik zou voor nieuw gaan maar het liefst allebei natuurlijk!
Ik vind zo’n 159 toch wel erg dik
@bartes46: Daarom zo’n goede match voor de vriendin van dutchcourage86.
De 159 en Brera staat hoog op mijn verlanglijstje om na mijn studententijd te te kopen, het liefst een rode met TI pakket en een cognac-lederen interieur. Station of sedan maakt me in het geval van de 159 nog niet zo heel veel uit, beiden zijn enorm mooi. Met dat in het achterhoofd zou ik dan ook voor deze 159 kiezen. Oké, het is geen TI en de dakdragers doen ook wel een beetje afbreuk aan het sportieve uiterlijk, maar dat neem ik graag op de koop toe.
Ik mis mijn159sw nog steeds… Dus mijn keuze is duidelijk denk ik ;-)
Die Alfetta natuurlijk. Wat een prachtige en heerlijke wagen.
Alfetta echt een meesterwerkje. Als ze niet zo moeilijk waren qua onderdelen had ik er inniddels 1
Er komt nog een keer een 159. Een van de mooiste sedans ooit.
159 is een erg mooie auto. Maar deze uitvoering is de lelijkste die men kan kiezen.
Die roofrails moeten eraf, dat donkere glas eruit en de wielen zijn 2 inch te klein. De 19″ radiaalspaak moet je hebben.
Oud. Ik houd niet van stationwagons.
159! Heb er 2 gehad, laatste de 2.4jtdm, en mis ze nog elke dag. Prachtige auto, verbazingwekkend goede wegligging en in 4 jaar met 180k nooit meer dan regulier onderhoud gehad. In tegenstelling tot de BMW van mijn vrouw en mijn huidige Range Rover…
De 159 natuurlijk, mijn huidige auto alleen ik heb een 1.7tbi in ti uitvoering met squadra chip. Het enige wat ik jammer vind van deze 159 is de dak railing. Dat vind ik persoonlijk bij deze auto niet mooi.
Doe mij die rode maar.
Ze zijn allebei mooi.Jammer om met zo’n Alfetta te gaan driften.
Als ik de 30 miljoen zou winnen zou ik ook de volgende Alfa’s in de verzameling opnemen: Berlina 2000, 90, Sei en ook de Alfetta.
Dat vind ik dus HET probleem met Alfa Romeo : ik blijf maar met de 159 Diesel rijden, omdat er eigenlijk niets mooiers en karaktervol te koop is vandaag de dag.
Die nieuwe Giulia kan mij vooralsnog niet bekoren, als oprechte liefhebber van auto’s ben ik van mening dat de grotere Alfa sedan’s dashboard gewoon tellertjes in het midden horen te hebben en geen i-pad zoals de nieuwe Mercedes C klasse van een goede vriend.
De Alfetta was overigens één van de
mindere Alfa’s en als 2-liter met de rechthoekige koplampen en die kunststof plaat op de kont een van de minder begerenswaardige modellen te veel period plastic fantastic, de 1800 is eigenlijk mooier en ingetogener als sedan.
Gelukkig nieuwjaar !
De fiets
mooie combo,
persoonlijk vind ik de 3de serie alfetta het minst mooie
geef mij maar de 1ste serie
donkerblauw en beige interieur graag
Doe ze maar alle 2 ?
Allebei mooi uitgevoerd!
De eerste alfa die ik ooit kocht was een rode Alfetta 1.8,….
De op dit moment laatste alfa die ik ooit kocht een 159 2.4jtdm…
doe ze dus maar allebei…
Wordt de drifter ook als daily gebruikt? Met die camber en vastgelast diff lijkt me dat wel een uitdaging… ?
@E34M5TOURING: hey, mooie nieuwe 159 (prachtig design), gefeliciteerd en wat een kleur, helemaal mijn ding
hoe is het met de camaro?