@aambei: qua onderhoud valt het wel mee, maar qua problemen die ie kan krijgen dat kan duur uitvallen! Aircopomp heb ik laten vervangen, willen wel is kapot gaan kost al snel €900. Olieverbuik moet je goed opletten.
Het meeste geld gaat je het modificeren kosten haha, want er is heel veel leuk spul te koop voor een R53 Mini Cooper S
@aambei: als ik bij mijn kennissen die er een hebben rondvraag wat ze er van vinden, zeggen ze dat het een heerlijk auto’tje is, behalve de onderhoudskosten. Moeten vaak onderdelen worden vervangen en veel kosten
@aambei: Dat houdt mij een beetje tegen, in ieder geval nu, misschien dat over twee jaar mijn budget wat ruimer is. Vind het wel erg gave bakkies, zeker in zo’n knalblauwe kleur
@MartijnGizmo: had hem gezien inderdaad, ook je draadje op newminiclub toevallig een paar weken geleden. Voor nu liggen mijn prioriteiten qua geld nog ergens anders, misschien over twee jaar eens kijken naar een leuk exemplaar.
Zou er zonder twijfel eentje willen hebben.. Alleen de mogelijke onderhoudskosten hebben mij destijds tegengehouden. De nieuwste generatie (100% BMW) gaat het op dat vlak beter doen denk ik. Misschien over een paar jaar alsnog een S voor de deur dus..
@jessepinkman: 100% bmw, ik kan uit eigen ervaring zeggen dat zelfs een regulier beurtje bij bmw schrikbarend duur is. Dus ik zal je uit je droom helpen, het onderhoud wordt echt niet goedkoper
@87sandyd: Ik heb het meer over het niet-reguliere onderhoud. In de Chrysler/PSA-blokjes van de afgelopen generaties heb ik toch minder vertrouwen dan in het huidige 2 liter BMW-blok. Natuurlijk is een onderhoudsbeurt bij de dealer niet goedkoop, maar het valt te overzien als het alleen regulier onderhoud betreft. Iets wat bij die oude Mini-blokken vaak niet het geval is.
Mooie foto’s! Rij zelf ook een R53 1e gen. Onderhoudskosten vallen best mee, maar de R53 heeft – net als elke andere auto – een paar zwakkere punten, zoals aircopomp, stuurbekrachtigingspomp en (vaak) verhoogd olieverbruik (1 liter op 3000 km is niet vreemd). Op deze punten na, een heerlijke kart, waar je – als je wilt en kunt (€€€) – nog heel veel aan kunt modden.
Ik heb ook een MINI R53 en moet zeggen dat het de leukste auto is die ik tot nu toe gehad heb. Onderhoudskosten kunnen inderdaad wel aan de hoge kant zijn, maar door regelmatig onderhoud uit te voeren zijn de kosten redelijk goed te verspreiden. Heeft nu ruim 240.000 km gereden, maar rijdt nog steeds als een nieuwe! Heb de nieuwere generaties ook gereden, maar de R53 rijdt toch het leukst al is het comfort wel een stukje minder! Heb ook nog een E46 M3, maar rij meestal met de MINI!!!
Nice! Hoe bevalt zo’n cooper s van deze generatie qua onderhoud etc? Zit er aan te denken om na mijn studie er eentje aan te schaffen
@aambei: qua onderhoud valt het wel mee, maar qua problemen die ie kan krijgen dat kan duur uitvallen! Aircopomp heb ik laten vervangen, willen wel is kapot gaan kost al snel €900. Olieverbuik moet je goed opletten.
Het meeste geld gaat je het modificeren kosten haha, want er is heel veel leuk spul te koop voor een R53 Mini Cooper S
@minir53: wat heb je allemaal aan vervangen als ik vragen mag?
@aambei: als ik bij mijn kennissen die er een hebben rondvraag wat ze er van vinden, zeggen ze dat het een heerlijk auto’tje is, behalve de onderhoudskosten. Moeten vaak onderdelen worden vervangen en veel kosten
@aambei: Dat houdt mij een beetje tegen, in ieder geval nu, misschien dat over twee jaar mijn budget wat ruimer is. Vind het wel erg gave bakkies, zeker in zo’n knalblauwe kleur
@aambei: bedenk wel ook dat de afschrijving laag is.
@aambei: elders op deze site vind je zelfs een heuse aankoopvideo van deze generatie! ;)
@MartijnGizmo: had hem gezien inderdaad, ook je draadje op newminiclub toevallig een paar weken geleden. Voor nu liggen mijn prioriteiten qua geld nog ergens anders, misschien over twee jaar eens kijken naar een leuk exemplaar.
Mooie foto’s!
He de zelfde foto’s als die 406 coupe!
Zou er zonder twijfel eentje willen hebben.. Alleen de mogelijke onderhoudskosten hebben mij destijds tegengehouden. De nieuwste generatie (100% BMW) gaat het op dat vlak beter doen denk ik. Misschien over een paar jaar alsnog een S voor de deur dus..
@jessepinkman: Ik kan je uit je droom halen. De onderhoudskosten gaan niet omlaag.
@jessepinkman: 100% bmw, ik kan uit eigen ervaring zeggen dat zelfs een regulier beurtje bij bmw schrikbarend duur is. Dus ik zal je uit je droom helpen, het onderhoud wordt echt niet goedkoper
@87sandyd: Ik heb het meer over het niet-reguliere onderhoud. In de Chrysler/PSA-blokjes van de afgelopen generaties heb ik toch minder vertrouwen dan in het huidige 2 liter BMW-blok. Natuurlijk is een onderhoudsbeurt bij de dealer niet goedkoop, maar het valt te overzien als het alleen regulier onderhoud betreft. Iets wat bij die oude Mini-blokken vaak niet het geval is.
Fraai gedaan!!
Mooie foto’s! Zelf heb ik net een Works Clubman gekocht, heerlijk bommetje!
@suheyl: wel een nieuwe generatie, een R55
@suheyl: foto’s?!
@edjehaze: Ik heb wat foto’s toen die nog op Duitse platen stond. Nu met kenteken HX-856-H
http://s1045.photobucket.com/user/suheylk/slideshow/
@edjehaze: Heb de foto’s ook geupload naar Autojunk. Zullen binnekort wel verschijnen :-)
Leuk!
Mooie foto’s! Rij zelf ook een R53 1e gen. Onderhoudskosten vallen best mee, maar de R53 heeft – net als elke andere auto – een paar zwakkere punten, zoals aircopomp, stuurbekrachtigingspomp en (vaak) verhoogd olieverbruik (1 liter op 3000 km is niet vreemd). Op deze punten na, een heerlijke kart, waar je – als je wilt en kunt (€€€) – nog heel veel aan kunt modden.
Haal de volgende keer de strepen op de auto van je lamp weg ;)
Ik heb ook een MINI R53 en moet zeggen dat het de leukste auto is die ik tot nu toe gehad heb. Onderhoudskosten kunnen inderdaad wel aan de hoge kant zijn, maar door regelmatig onderhoud uit te voeren zijn de kosten redelijk goed te verspreiden. Heeft nu ruim 240.000 km gereden, maar rijdt nog steeds als een nieuwe! Heb de nieuwere generaties ook gereden, maar de R53 rijdt toch het leukst al is het comfort wel een stukje minder! Heb ook nog een E46 M3, maar rij meestal met de MINI!!!