@aambei: qua onderhoud valt het wel mee, maar qua problemen die ie kan krijgen dat kan duur uitvallen! Aircopomp heb ik laten vervangen, willen wel is kapot gaan kost al snel €900. Olieverbuik moet je goed opletten.
Het meeste geld gaat je het modificeren kosten haha, want er is heel veel leuk spul te koop voor een R53 Mini Cooper S
@aambei: als ik bij mijn kennissen die er een hebben rondvraag wat ze er van vinden, zeggen ze dat het een heerlijk auto’tje is, behalve de onderhoudskosten. Moeten vaak onderdelen worden vervangen en veel kosten
@aambei: Dat houdt mij een beetje tegen, in ieder geval nu, misschien dat over twee jaar mijn budget wat ruimer is. Vind het wel erg gave bakkies, zeker in zo’n knalblauwe kleur
@MartijnGizmo: had hem gezien inderdaad, ook je draadje op newminiclub toevallig een paar weken geleden. Voor nu liggen mijn prioriteiten qua geld nog ergens anders, misschien over twee jaar eens kijken naar een leuk exemplaar.
Zou er zonder twijfel eentje willen hebben.. Alleen de mogelijke onderhoudskosten hebben mij destijds tegengehouden. De nieuwste generatie (100% BMW) gaat het op dat vlak beter doen denk ik. Misschien over een paar jaar alsnog een S voor de deur dus..
@jessepinkman: 100% bmw, ik kan uit eigen ervaring zeggen dat zelfs een regulier beurtje bij bmw schrikbarend duur is. Dus ik zal je uit je droom helpen, het onderhoud wordt echt niet goedkoper
@87sandyd: Ik heb het meer over het niet-reguliere onderhoud. In de Chrysler/PSA-blokjes van de afgelopen generaties heb ik toch minder vertrouwen dan in het huidige 2 liter BMW-blok. Natuurlijk is een onderhoudsbeurt bij de dealer niet goedkoop, maar het valt te overzien als het alleen regulier onderhoud betreft. Iets wat bij die oude Mini-blokken vaak niet het geval is.
Mooie foto’s! Rij zelf ook een R53 1e gen. Onderhoudskosten vallen best mee, maar de R53 heeft – net als elke andere auto – een paar zwakkere punten, zoals aircopomp, stuurbekrachtigingspomp en (vaak) verhoogd olieverbruik (1 liter op 3000 km is niet vreemd). Op deze punten na, een heerlijke kart, waar je – als je wilt en kunt (€€€) – nog heel veel aan kunt modden.
Ik heb ook een MINI R53 en moet zeggen dat het de leukste auto is die ik tot nu toe gehad heb. Onderhoudskosten kunnen inderdaad wel aan de hoge kant zijn, maar door regelmatig onderhoud uit te voeren zijn de kosten redelijk goed te verspreiden. Heeft nu ruim 240.000 km gereden, maar rijdt nog steeds als een nieuwe! Heb de nieuwere generaties ook gereden, maar de R53 rijdt toch het leukst al is het comfort wel een stukje minder! Heb ook nog een E46 M3, maar rij meestal met de MINI!!!
aambei zegt
Nice! Hoe bevalt zo’n cooper s van deze generatie qua onderhoud etc? Zit er aan te denken om na mijn studie er eentje aan te schaffen
minir53 zegt
@aambei: qua onderhoud valt het wel mee, maar qua problemen die ie kan krijgen dat kan duur uitvallen! Aircopomp heb ik laten vervangen, willen wel is kapot gaan kost al snel €900. Olieverbuik moet je goed opletten.
Het meeste geld gaat je het modificeren kosten haha, want er is heel veel leuk spul te koop voor een R53 Mini Cooper S
janmetdelangeachternaam zegt
@minir53: wat heb je allemaal aan vervangen als ik vragen mag?
max038 zegt
@aambei: als ik bij mijn kennissen die er een hebben rondvraag wat ze er van vinden, zeggen ze dat het een heerlijk auto’tje is, behalve de onderhoudskosten. Moeten vaak onderdelen worden vervangen en veel kosten
aambei zegt
@aambei: Dat houdt mij een beetje tegen, in ieder geval nu, misschien dat over twee jaar mijn budget wat ruimer is. Vind het wel erg gave bakkies, zeker in zo’n knalblauwe kleur
hallobanaan zegt
@aambei: bedenk wel ook dat de afschrijving laag is.
MartijnGizmo zegt
@aambei: elders op deze site vind je zelfs een heuse aankoopvideo van deze generatie! ;)
aambei zegt
@MartijnGizmo: had hem gezien inderdaad, ook je draadje op newminiclub toevallig een paar weken geleden. Voor nu liggen mijn prioriteiten qua geld nog ergens anders, misschien over twee jaar eens kijken naar een leuk exemplaar.
dwersbongel zegt
Mooie foto’s!
clarkson zegt
He de zelfde foto’s als die 406 coupe!
jessepinkman zegt
Zou er zonder twijfel eentje willen hebben.. Alleen de mogelijke onderhoudskosten hebben mij destijds tegengehouden. De nieuwste generatie (100% BMW) gaat het op dat vlak beter doen denk ik. Misschien over een paar jaar alsnog een S voor de deur dus..
clarkson zegt
@jessepinkman: Ik kan je uit je droom halen. De onderhoudskosten gaan niet omlaag.
87sandyd zegt
@jessepinkman: 100% bmw, ik kan uit eigen ervaring zeggen dat zelfs een regulier beurtje bij bmw schrikbarend duur is. Dus ik zal je uit je droom helpen, het onderhoud wordt echt niet goedkoper
jessepinkman zegt
@87sandyd: Ik heb het meer over het niet-reguliere onderhoud. In de Chrysler/PSA-blokjes van de afgelopen generaties heb ik toch minder vertrouwen dan in het huidige 2 liter BMW-blok. Natuurlijk is een onderhoudsbeurt bij de dealer niet goedkoop, maar het valt te overzien als het alleen regulier onderhoud betreft. Iets wat bij die oude Mini-blokken vaak niet het geval is.
basfransencarphotography zegt
Fraai gedaan!!
suheyl zegt
Mooie foto’s! Zelf heb ik net een Works Clubman gekocht, heerlijk bommetje!
suheyl zegt
@suheyl: wel een nieuwe generatie, een R55
edjehaze zegt
@suheyl: foto’s?!
suheyl zegt
@edjehaze: Ik heb wat foto’s toen die nog op Duitse platen stond. Nu met kenteken HX-856-H
http://s1045.photobucket.com/user/suheylk/slideshow/
suheyl zegt
@edjehaze: Heb de foto’s ook geupload naar Autojunk. Zullen binnekort wel verschijnen :-)
mrrallycross zegt
Leuk!
jrborest zegt
Mooie foto’s! Rij zelf ook een R53 1e gen. Onderhoudskosten vallen best mee, maar de R53 heeft – net als elke andere auto – een paar zwakkere punten, zoals aircopomp, stuurbekrachtigingspomp en (vaak) verhoogd olieverbruik (1 liter op 3000 km is niet vreemd). Op deze punten na, een heerlijke kart, waar je – als je wilt en kunt (€€€) – nog heel veel aan kunt modden.
EdwinPeek zegt
Haal de volgende keer de strepen op de auto van je lamp weg ;)
dhoog zegt
Ik heb ook een MINI R53 en moet zeggen dat het de leukste auto is die ik tot nu toe gehad heb. Onderhoudskosten kunnen inderdaad wel aan de hoge kant zijn, maar door regelmatig onderhoud uit te voeren zijn de kosten redelijk goed te verspreiden. Heeft nu ruim 240.000 km gereden, maar rijdt nog steeds als een nieuwe! Heb de nieuwere generaties ook gereden, maar de R53 rijdt toch het leukst al is het comfort wel een stukje minder! Heb ook nog een E46 M3, maar rij meestal met de MINI!!!