@nvn1993: een V12 van Mercedes is pijnlijk betrouwbaar maar ook redelijk duur in onderhoud zover ik weet. Maar ja, het is een V12 hé, geen 1.6 viercilinder..
@TimoBac: De motor opzich is idd redelijk betrouwbaar, maar een CL C215 kent nogal wat zeer dure pijn puntjes hoor, luchtvering is er een van.
Het is wagen waar je een forse reserve moet hebben voor onvoorziene zaken.
@nvn1993: ik heb tot op heden geen onderhoud gehad, alleen een nieuwe APK zonder problemen. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik niet dagelijks met de auto rijd, gezien het verbruik…
Ik weet het niet, ik zou er kwa “imago” niet echt bij passen zeg maar. In mijn beleving een auto voor een 60 jarige eigenaar van de “Break dance” op de kermis. Niet echt een burgerbak….
Nou wil ik niet azijnzeikerig zijn maar ik vraag me toch af hoe je alleen al de verzekering betaald voor zo’n prijzige auto als beginnende bestuurder.
Uiteraard is het een dikke bak wat het wegennet behoorlijk op fleurt, alleen van dat hout ben ik geen fan.
@johanhummer9: ik heb wel eens begrepen dat de verzekering in dergelijke gevallen moeilijk gaat doen bij het uitkeren wanneer ze er achter komen dat papa/mama niet de grootverbruiker van de auto is. Nooit getest of dit daadwerkelijk het geval is.
Mooi ding en erg vet als eerste auto. Als het je smaak is, is het geweldig.
Vraag me af hoe die 13jaar oude 367pk’s uit een V12 nou aanvoelen vergeleken met de >400-530 pk versies van de afgelopen 8 jaar.
@timobac Geheel betrouwbaar zijn ze ook niet. Deze v12 motoren schakelen 6 cilinders uit bij lage toeren. Wij hadden in 2001 dit model, en hebben de motor laten vervangen want reed enkel nog op 6 cilinders.
Qua pk’s valt het erg tegen vind ik, de E60 550i doet ook zoiets, maar dan uit een V8. Die kwam ook rond die tijd op de markt. De V12 is gaaf, maar met de auto zelf zou ik nooit gezien willen worden.
@Maarten123: Niet helemaal waar. De nieuwe CL kwam pas eind 2006 (modeljaar 2007), dus een jaar later. Bovendien was de voorloper van de 550i, de 545i met 333pk, er al vanaf 2003. Die had 4 cilinders minder, maar miste t.o.v. de cl maar 30pk.
@jessepinkman: Het zijn inderdaad relatief weinig pk’s, een 850csi deed in ’92 al 380pk. Maarja deze cl600 is ook niet bedoeld om hard te gaan, maar op zijn topsnelheid met weinig moeite en veel souplesse te behalen. Daarvoor is 367pk meer dan genoeg.
Heerlijk dikke cruiser, alleen kwa prestaties is tegenwoordig een dikke diesel of GTI je al te baas, bijvoorbeeld een A45 AMG rijdt je helemaal het snot voor de ogen met een 4 cilinder turbootje, 19 jaar en dan zo’n wagen rijden, tja rijden is een maar onderhouden is heel iets anders, vaak zie je daarom ook dit soort oudere auto’s voor weinig aangeboden worden met zwaar achterstallig onderhoud , vaak trapt de eigenaar ze eruit als er grote kosten komen.
Het naar rechts trekken bij het zien van ieder tankstation is GEEN fout in de stuurinrichting of falen van de stuurbekrachtiging, dit is genetisch bij voertuigen zoals deze !
Ik wil u niet op onnodige kosten jagen, maar ook mijn V12 Jaguar had dat al en mijn V8 Range Rover ook !
Ik heb deze auto gekocht omdat hij toevallig op m’n pad kwam, dagelijks rijd ik iets anders (MINI Cooper S). Daarom vallen de running costs erg mee en kan ik mij de auto veroorloven. De auto is gewoon leuk om te hebben.
Ik had ook 12 cilinders op die leeftijd. 8in mijn Ford Mustang en 4in mijn VW busje. en ja ze hebben ooit samen in één auto gezeten… Toen ik de v8 naar de revisie bracht…
Je kan een slechtere auto kiezen! Maar is dat qwa verzekering als eerste auto niet ontiegelijk duur? Hij staat er mooi bij trouwens veel plezierige kilometers nog!
w115 zegt
Heerlijke snelwegcruiser
nvn1993 zegt
Super mooi! Hoe is het eigenlijk met betrouwbaarheid en onderhoud als ik vragen mag???
timobac zegt
@nvn1993: een V12 van Mercedes is pijnlijk betrouwbaar maar ook redelijk duur in onderhoud zover ik weet. Maar ja, het is een V12 hé, geen 1.6 viercilinder..
nvn1993 zegt
@TimoBac: ja een v12 is voor mij ook een beetje too much. De 500 motoren zijn qua verbruik, onderhoud en prestaties toch wel de meest logische keuze.
Erg vet dat andere er niet zo over denken en gewoon een dikke v12 rijden!
bofkont zegt
@TimoBac: De motor opzich is idd redelijk betrouwbaar, maar een CL C215 kent nogal wat zeer dure pijn puntjes hoor, luchtvering is er een van.
Het is wagen waar je een forse reserve moet hebben voor onvoorziene zaken.
thegarage zegt
@nvn1993: ik heb tot op heden geen onderhoud gehad, alleen een nieuwe APK zonder problemen. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik niet dagelijks met de auto rijd, gezien het verbruik…
nvn1993 zegt
@thegarage: ja zal wel flink zuipen zon 6.0 v12.
Erg dikke bak, hoop dat je er nog veel plezier van hebt in het nieuwe jaar!
rovadepo zegt
@nvn1993: mijn 500 zuipt ook behoorlijk.. Maar dat mag de pret niet drukken
ritchie zegt
@nvn1993: 5.8 om precies te zijn
kuifje zegt
Wauw wat een gaaf ding! Niet verkeerd als eerste auto!
rovadepo zegt
Super, wordt steeds leuker hier!
Cl500
Cl600
A8 w12
Jaguar Xk8
Mercedes Sl500
Aardig nieuw clubje autos in bezit van de reaguurders
rb26dett zegt
@rovadepo: Vergeet de R34 en R35 GT-R niet.
rovadepo zegt
@rb26dett: ik zal er vast nog wat vergeten, maar iig een hoop liefhebbers autos!
kennone zegt
@rovadepo: Mijn 240 Polar dan? :p
gtwillem zegt
@rb26dett: Jij had toch een perfect mooie IS200? Of is die al verkocht?
rb26dett zegt
@gtwillem: Ik heb een Skyline R32 GTS-T type M op dit moment
bofkont zegt
@rb26dett: R34 is weinig bijzonder.
rb26dett zegt
@bofkont: Laat me niet lachen.
bofkont zegt
@rb26dett: Nou vertel wat is er zo bijzonders aan zo’n tuningsgebakje dan, zeldzaam zijn ze niet, en voor weinig koop je ze.
rb26dett zegt
@bofkont: Er staan er enorm weinig van op NL kenteken anders, ik wil wedden dat je er niet elke maand eentje ziet.
bofkont zegt
@rb26dett: Tja dat is met een trabant hetzelfde verhaal ;)
nvn1993 zegt
@rovadepo: ben benieuwd wat we allemaal terug zullen zien op het volgende autoblog event :) (als die er komt)
jurdespotter zegt
@rovadepo: tijd voor een nieuwe meet misschien
rovadepo zegt
@jurdespotter: goed idee
scottishcarspotter2000 zegt
@jurdespotter: goed plan!
bierbuik zegt
@rovadepo: vergeet mijn Micra niet hea?!
hight96 zegt
@bierbuik: en mijn prachtige Gazelle fiets! ;-)
scottishcarspotter2000 zegt
Netjes, veel plezier ermee!
ngevers2000 zegt
Prachtig met dat lichte interieur ?.
dutchcorvette zegt
Ik ben gek op foute auto’s!
rainman zegt
Wat een heerlijke bazige auto
burgerbak zegt
Ik weet het niet, ik zou er kwa “imago” niet echt bij passen zeg maar. In mijn beleving een auto voor een 60 jarige eigenaar van de “Break dance” op de kermis. Niet echt een burgerbak….
lekbak zegt
@burgerbak: als imago je ding is kan je inderdaad beter een grijze polo slowmotion kopen…
rikus zegt
@lekbak: ?
dutchcorvette zegt
@burgerbak: ?
sketcher zegt
Kijk, dat is een lekker begin. Je bent daarna wel voor eeuwig verpest natuurlijk.
Megakix zegt
Dit model kon mij nooit bekoren. Deze V12 however is een pareltje en de beste motor die Mercedes ooit gebouwd heeft. Goede koop, enjoy !
breinstein zegt
Nou wil ik niet azijnzeikerig zijn maar ik vraag me toch af hoe je alleen al de verzekering betaald voor zo’n prijzige auto als beginnende bestuurder.
Uiteraard is het een dikke bak wat het wegennet behoorlijk op fleurt, alleen van dat hout ben ik geen fan.
johanhummer9 zegt
@breinstein: papa mama naams
breinstein zegt
@johanhummer9: ik heb wel eens begrepen dat de verzekering in dergelijke gevallen moeilijk gaat doen bij het uitkeren wanneer ze er achter komen dat papa/mama niet de grootverbruiker van de auto is. Nooit getest of dit daadwerkelijk het geval is.
ozan zegt
@breinstein: zoek maar eens een verzekeraar die een 19 jarige met een Mercedes V12 met 367 pk uberhaupt wil verzekeren…
gregorius zegt
Mooi ding en erg vet als eerste auto. Als het je smaak is, is het geweldig.
Vraag me af hoe die 13jaar oude 367pk’s uit een V12 nou aanvoelen vergeleken met de >400-530 pk versies van de afgelopen 8 jaar.
406_v6 zegt
Mooie bak!
mrrallycross zegt
Knijters! Mag ik vragen hoe oud je bent?
thegarage zegt
@mrrallycross: ik ben 19
willem1987 zegt
@timobac Geheel betrouwbaar zijn ze ook niet. Deze v12 motoren schakelen 6 cilinders uit bij lage toeren. Wij hadden in 2001 dit model, en hebben de motor laten vervangen want reed enkel nog op 6 cilinders.
jessepinkman zegt
Qua pk’s valt het erg tegen vind ik, de E60 550i doet ook zoiets, maar dan uit een V8. Die kwam ook rond die tijd op de markt. De V12 is gaaf, maar met de auto zelf zou ik nooit gezien willen worden.
Maarten123 zegt
@jessepinkman: De E60 550i kwam pas eind 2005. Toen had de CL600 al 500PK.
jessepinkman zegt
@Maarten123: Niet helemaal waar. De nieuwe CL kwam pas eind 2006 (modeljaar 2007), dus een jaar later. Bovendien was de voorloper van de 550i, de 545i met 333pk, er al vanaf 2003. Die had 4 cilinders minder, maar miste t.o.v. de cl maar 30pk.
maarten123 zegt
@jessepinkman: niet helemaal. De CL600 met 500pk kwam als facelift (voor dit model) in 2002.
406_v6 zegt
@jessepinkman: zoals @maarten123 al zei; wel appels met appels vergelijken.. De W140 600 kwam in 1991 uit, de E60 550i in 2005- 14 jaar later.
danielj zegt
@jessepinkman: Het zijn inderdaad relatief weinig pk’s, een 850csi deed in ’92 al 380pk. Maarja deze cl600 is ook niet bedoeld om hard te gaan, maar op zijn topsnelheid met weinig moeite en veel souplesse te behalen. Daarvoor is 367pk meer dan genoeg.
rikus zegt
Heerlijke auto, ik ben gezond jaloers.
Regelmatig zoek ik op internet naar een mooie CL. Maar gezien de running costs blijft het bij kijken.
Ooit…..
ocda zegt
Mooie bak veel plezier er mee
rufctr01 zegt
Beste slurper, ik had een Saxo 16V al eerste auto. Wel nieuw gekocht destijds.
bofkont zegt
Heerlijk dikke cruiser, alleen kwa prestaties is tegenwoordig een dikke diesel of GTI je al te baas, bijvoorbeeld een A45 AMG rijdt je helemaal het snot voor de ogen met een 4 cilinder turbootje, 19 jaar en dan zo’n wagen rijden, tja rijden is een maar onderhouden is heel iets anders, vaak zie je daarom ook dit soort oudere auto’s voor weinig aangeboden worden met zwaar achterstallig onderhoud , vaak trapt de eigenaar ze eruit als er grote kosten komen.
schellekens006 zegt
Mooi hoor en een 600 blijft altijd dik. Dit model straalt veel meer uit dan de opvolger die vind ik echt saai (binnenkant wel mooier).
desjonnies zegt
Tip aan de trotse eigenaar!!!!!!! :::::
Het naar rechts trekken bij het zien van ieder tankstation is GEEN fout in de stuurinrichting of falen van de stuurbekrachtiging, dit is genetisch bij voertuigen zoals deze !
Ik wil u niet op onnodige kosten jagen, maar ook mijn V12 Jaguar had dat al en mijn V8 Range Rover ook !
iJoost zegt
@desjonnies: goed anticiperen en een rustige rechtervoet zou dat naar rechts trekken toch moeten kunnen tegengaan, zeggen een hoop mensen.
Maar 19 jaar oud, V12 met meer dan genoeg vermogen…..onmogelijk dus!
Hoop dat hij het van pomp naar pomp redt
thegarage zegt
Ik heb deze auto gekocht omdat hij toevallig op m’n pad kwam, dagelijks rijd ik iets anders (MINI Cooper S). Daarom vallen de running costs erg mee en kan ik mij de auto veroorloven. De auto is gewoon leuk om te hebben.
dikdraak zegt
@thegarage: ’n MINI Cooper S en een CL600? Dan heb je het toch beter voor elkaar dan ik toen ik 19 jaar oud was.
praag zegt
Prachtige auto!!
lamborghinibrapa zegt
Wat was de aanschafprijs als ik vragen mag?
alcantara zegt
@lamborghinibrapa: Wat ik interessanter vind, wat zijn de totale running costs voor een jaartje rijden, laten we zeggen 15000 km, zonder stukken?
shiva zegt
Ik had ook 12 cilinders op die leeftijd. 8in mijn Ford Mustang en 4in mijn VW busje. en ja ze hebben ooit samen in één auto gezeten… Toen ik de v8 naar de revisie bracht…
flik2punt0 zegt
Je kan een slechtere auto kiezen! Maar is dat qwa verzekering als eerste auto niet ontiegelijk duur? Hij staat er mooi bij trouwens veel plezierige kilometers nog!
naamloos3 zegt
Super dikke bak! Maar mag ik misschien een beetje onbeleefd zijn en uit nieuwsgierigheid vragen of je in een woonwagen woont??
casperfcb zegt
Hey zie nu pas dat die Apeldoorn is! Toch niet bij tony geshopt he ?
venividivici zegt
BOEIEND!!!
kruimel zegt
Alleen foto 4 is mooi. De rest is kamp.