Thanks!! De Golf heb ik nu 11 jaar, gekocht van de eerste eigenaar. Eerste lak geen roest, helemaal origineel, alle papieren en boekjes erbij zelfs 2 ingevulde tankboekjes erbij.
De Audi heb ik 5 jaar, ben de derde eigenaar en ken de eerste 2 eigenaren, weinig km’s, gewoon in nieuwstraat.
@cpp1: Die Golf 1 is echt prachtig, lijkt wel nieuwstaat met die lak, nette velgen en glimmend orginele uitlaat; nergens roest te bekennen ! En op blauw kentekens :)
Niets mis met dikke stations (rijd ik zelf ook), maar die Golf 1 is echt heel bijzonder m.i…
Het valt me op dat het vaak een trend is om Golfjes Mk 1 ’te verbeteren’
Vooral bij een echte GTI irriteert me dat eigenlijk.
Als dit een 1100 standaard is geweest qua carrosserie en uitvoering, dan kan ik het wel begrijpen, maar een echte GTI verramponeren doet mijn autohartje pijn !
(En ik ben nooit een Golf Gti man geweest, maar meer van de Peugeots en de Renault 5 Alpines en de Autobianchi A112 Abarths. )
@desjonnies: dit is een 1600 ls automatic. Kwam 11 jaar geleden op m’n pad, deze auto was van de eerste eigenaar. Die RS’en en KW V2 schroefset heb ik er toen onder gezet, dat is ook het enige ;). Als ik wil kan ik weer binnen 2 uur terug naar de originele situatie. Heb de originele onderdelen in de garage liggen.
@cpp1: waanzinnig mooie collectie auto’s heb je! Dat Golfje is precies goed uitgevoerd, die RS4 nog helemaal origineel en die Saab (2.0 lpt?) mag er ook zijn :-).
Zijn het de originele velgen? Er rijden er ook een paar rond op imitatie velgen, omdat de originele RS4 velg van een wat zachtere legering was voorzien (en deze snel konden beschadigen).
@gtwillem: dank je :)! De rs4 wielen zijn origineel de legering is niet al te sterk nee, maar ik rij heel weinig en ook voorzichtig met die auto…dus heb er pas 1 krom gehad.
Ja de Saab is idd een 2.0 lpt. Vlot zat. Heb er vorig jaar nog een nieuwe kap op laten zetten. Dat verdiende ie gewoon haha.
De Golf is trouwens een bijzondere imo, gekocht van de eerst eigenaar (90 jaar oude man), hij is ongerestaureerd, kon serieus zo uit de fabriek komen rollen ?. Alle documenten/facturen erbij die je je kunt bedenken, zelfs ingevulde tankboekjes. Geen roest, zelfs geen krasjes. Ding rijd waanzinnig voor een 39 jaar oude auto. Na 11 jaar in bezit nog steeds een leuke auto.
Je moet haast wel een (zeer) gelukkig man zijn met dit wagenpark. Maar ondanks die dikke Audi en Saab blijft een Golf 1 een icoon en 1 van mijn favoriete auto’s (in tegenstelling tot alle generaties die er na zijn gekomen) En dat zeg ik hardop als liefhebber van Italiaanse auto’s. het zal wel door de ontwerper komen denk ik ;-)
absoluut geen vag fan, maar wat n heerlijke auto’s heb je :) En dan ook nog een mooie saab stiekem in de achtergrond
@bartteeuwen: Het gaat er niet om waar je fan van bent, maar dat het gewoon erg fraaie auto’s zijn waar duidelijk goed voor gezorgd wordt :-D
@gtwillem: volledig met je eens
Wat is zo’n RS4 toch gaaf!
Rs4 ziet er zo dik uit.
Die is RS4 is prachtig
Mooie auto’s man, die golf is gaaf!
Thanks!! De Golf heb ik nu 11 jaar, gekocht van de eerste eigenaar. Eerste lak geen roest, helemaal origineel, alle papieren en boekjes erbij zelfs 2 ingevulde tankboekjes erbij.
De Audi heb ik 5 jaar, ben de derde eigenaar en ken de eerste 2 eigenaren, weinig km’s, gewoon in nieuwstraat.
@cpp1: lekker man, die golf! Ziet er heel netjes uit!
@cpp1: Die Golf 1 is echt prachtig, lijkt wel nieuwstaat met die lak, nette velgen en glimmend orginele uitlaat; nergens roest te bekennen ! En op blauw kentekens :)
Niets mis met dikke stations (rijd ik zelf ook), maar die Golf 1 is echt heel bijzonder m.i…
Golfje is ook erg mooi trouwens
Prachtige combo, mooi gevulde oprit!
Is die Saab ook nog van jou? Gave wagens!!!
@zondacinque: thanks man! Ja 9-3 ook ja, blijft een leuk ding. Ook al bijna 15 jaar oud.
Ohh die RS4, wat ziet die er goed uit!
Firestone banden zijn lang zo slecht nog niet hoor!
@bierbuik: onder de rs4 deden ze het heel slecht, herrie en extreem gevoelig voor spoorvorming
Bedankt voor de positieve reacties :)!!
Die golf? precies goed en net geen sjonnie! Klasse
@petrolheadnordschleife: dank je jongen!
Wat een heerlijke mk1, netjes man!
Het valt me op dat het vaak een trend is om Golfjes Mk 1 ’te verbeteren’
Vooral bij een echte GTI irriteert me dat eigenlijk.
Als dit een 1100 standaard is geweest qua carrosserie en uitvoering, dan kan ik het wel begrijpen, maar een echte GTI verramponeren doet mijn autohartje pijn !
(En ik ben nooit een Golf Gti man geweest, maar meer van de Peugeots en de Renault 5 Alpines en de Autobianchi A112 Abarths. )
@desjonnies: dit is een 1600 ls automatic. Kwam 11 jaar geleden op m’n pad, deze auto was van de eerste eigenaar. Die RS’en en KW V2 schroefset heb ik er toen onder gezet, dat is ook het enige ;). Als ik wil kan ik weer binnen 2 uur terug naar de originele situatie. Heb de originele onderdelen in de garage liggen.
@cpp1:
Gelukkig !
Voor de Mk 1 GTi heb ik een plekje in mijn hart.
Wel erg moooooi gedaan, trouwens de rest van je wagenpark, daar spuug ik zeker niet op!
@cpp1: waanzinnig mooie collectie auto’s heb je! Dat Golfje is precies goed uitgevoerd, die RS4 nog helemaal origineel en die Saab (2.0 lpt?) mag er ook zijn :-).
Zijn het de originele velgen? Er rijden er ook een paar rond op imitatie velgen, omdat de originele RS4 velg van een wat zachtere legering was voorzien (en deze snel konden beschadigen).
Anyway: dikke collectie!
@gtwillem: dank je :)! De rs4 wielen zijn origineel de legering is niet al te sterk nee, maar ik rij heel weinig en ook voorzichtig met die auto…dus heb er pas 1 krom gehad.
Ja de Saab is idd een 2.0 lpt. Vlot zat. Heb er vorig jaar nog een nieuwe kap op laten zetten. Dat verdiende ie gewoon haha.
De Golf is trouwens een bijzondere imo, gekocht van de eerst eigenaar (90 jaar oude man), hij is ongerestaureerd, kon serieus zo uit de fabriek komen rollen ?. Alle documenten/facturen erbij die je je kunt bedenken, zelfs ingevulde tankboekjes. Geen roest, zelfs geen krasjes. Ding rijd waanzinnig voor een 39 jaar oude auto. Na 11 jaar in bezit nog steeds een leuke auto.
Je moet haast wel een (zeer) gelukkig man zijn met dit wagenpark. Maar ondanks die dikke Audi en Saab blijft een Golf 1 een icoon en 1 van mijn favoriete auto’s (in tegenstelling tot alle generaties die er na zijn gekomen) En dat zeg ik hardop als liefhebber van Italiaanse auto’s. het zal wel door de ontwerper komen denk ik ;-)
Thanks voor de positieve reacties!!