@rs6issnel: de Gt-a heeft een automaat en is meer gericht op comfort, wat zich uit in zachtere demping, lager vermogen door een andere spruitstuk en ik meen een kleinere intercooler.
@rs6issnel: de GT-A is een Evo gericht op comfort. Gebasseerd op de Evo VII GT, (niet de GSR), de GT-A kreeg een tiptronic automaat met vijf verzetten met gele grote overbrengingen, om voor meer rust te zorgen aan boord. Het onderstel is soepeler afgesteld en de besturing iets minder nerveus. Het vermogen lag iets lager, op 272pk, maar dankzij een ander type turbo was er minder turbogat en meer koppel onderin beschikbaar.
Uiterlijk kun je ze herkennen aan de kleine, lage spoiler, alhoewel de grote spoiler een optie was, en je kon hem ook krijgen zonder spoiler. Verder kreeg de GT-A gepolijste velgen, gladdere motorkap en iets andere voorbumper met het kenteken in het midden.
In het interieur had je roomwitte tellers en chromen afwerkingsdetails. De Evo VII GT-A kon je krijgen in volwassen kleuren als donkerblauw, parelmoer wit, metallic zwart en een groen/beige achtige tint.
Net zoals de gewone Evo kun je deze tunen, maar laat dat alleen door iemand doen die zeer goed gespecialiseerd is: de ECU regelt naast het motormanagement ook de automaat.
skyliner34gtr zegt
Nice! Doe mij die evo x maar!
dubcars zegt
Foto 3: die mistlampen doen toch wel iets goed hoor zo
rs6issnel zegt
Misschien een rare vraag maar wat verschilt een gt-a versie van de evolution? OT: prachtige wagens, ben zelf van plan om er eentje aan te schaffen.
dezeautoisgespot zegt
@rs6issnel: Dat weet ik zo niet
choi zegt
@rs6issnel: de Gt-a heeft een automaat en is meer gericht op comfort, wat zich uit in zachtere demping, lager vermogen door een andere spruitstuk en ik meen een kleinere intercooler.
gtwillem zegt
@rs6issnel: de GT-A is een Evo gericht op comfort. Gebasseerd op de Evo VII GT, (niet de GSR), de GT-A kreeg een tiptronic automaat met vijf verzetten met gele grote overbrengingen, om voor meer rust te zorgen aan boord. Het onderstel is soepeler afgesteld en de besturing iets minder nerveus. Het vermogen lag iets lager, op 272pk, maar dankzij een ander type turbo was er minder turbogat en meer koppel onderin beschikbaar.
Uiterlijk kun je ze herkennen aan de kleine, lage spoiler, alhoewel de grote spoiler een optie was, en je kon hem ook krijgen zonder spoiler. Verder kreeg de GT-A gepolijste velgen, gladdere motorkap en iets andere voorbumper met het kenteken in het midden.
In het interieur had je roomwitte tellers en chromen afwerkingsdetails. De Evo VII GT-A kon je krijgen in volwassen kleuren als donkerblauw, parelmoer wit, metallic zwart en een groen/beige achtige tint.
Net zoals de gewone Evo kun je deze tunen, maar laat dat alleen door iemand doen die zeer goed gespecialiseerd is: de ECU regelt naast het motormanagement ook de automaat.
gieltj zegt
Leuk, maar liever een Evo V