Klopt! Dit is een hele mooie originele GTS. Eind jaren 80 had je de S4, die er bijna identiek uitziet. 320pk uit de 5.0 V8. In de jaren 90 werd de S4 de ‘comfortabelere’ keuze. Vanaf 1990 alleen verkrijgbaar met viertrapsautomaat automaat van Mercedes. Handbak fetisjisten konden kiezen voor de 928 GT, die had dezelfde 5.0 V8, maar dan met 330pk. Handbak only.
Uiteindelijk gingen beide modellen eruit en werden vervangen door de über 928, deze GTS. De cilinderinhoud steeg met 400cc en het vermogen ging naar 340pk, later zelfs 350pk. De klant kon kiezen voor alle sportieve features van de GT (handbak, grotere remmen, sportkuipen, straffer onderstel) en de luxe van een S4.
De 928 GTS is een van de meest briljante Gran Tourers aller tijden, het was een onvervalste sportwagen die ook comfort bood. In plaats van andersom.
gtwillem zegt
Klopt! Dit is een hele mooie originele GTS. Eind jaren 80 had je de S4, die er bijna identiek uitziet. 320pk uit de 5.0 V8. In de jaren 90 werd de S4 de ‘comfortabelere’ keuze. Vanaf 1990 alleen verkrijgbaar met viertrapsautomaat automaat van Mercedes. Handbak fetisjisten konden kiezen voor de 928 GT, die had dezelfde 5.0 V8, maar dan met 330pk. Handbak only.
Uiteindelijk gingen beide modellen eruit en werden vervangen door de über 928, deze GTS. De cilinderinhoud steeg met 400cc en het vermogen ging naar 340pk, later zelfs 350pk. De klant kon kiezen voor alle sportieve features van de GT (handbak, grotere remmen, sportkuipen, straffer onderstel) en de luxe van een S4.
De 928 GTS is een van de meest briljante Gran Tourers aller tijden, het was een onvervalste sportwagen die ook comfort bood. In plaats van andersom.
zweed zegt
@gtwillem: Dankje voor de leuke informatie! Zou ik meer foto’s moeten uploaden?
gtwillem zegt
@zweed: dat sowieso! Aan de achterkant is een GTS het gemakkelijkst te herkennen: tussen de achterlichten een reflectorbalk. Die heeft alleen de GTS.
thomas20vt zegt
Mooie foto :) Meer is altijd welkom ;)
zweed zegt
Dat komt er aan dan ?!
4244cc zegt
Gave bak!