Klein beetje historie: Arash Farboud wilde rond 2001 een Ferrari Enzo kopen. Aangezien hij alleen een Modena had, kwam hij niet in aanmerking voor een Enzo volgens de Hoge Heren in Maranello. Daarop besluit hij een eigen supercar te gaan bouwen die de Enzo kon verslaan. Dat werd de Farboud GTS. Een sportwagen met middenmotor, een gekietelde Twin Turbo Cosworth V6 uit de Audi RS4. Na een paar jaar stopt hij met het project en start hij met een nieuw merk: Arash. De auto, AF-10 genaamd, ziet er wat serieuzer uit, en is dat ook: er zit een LS7 V8 in uit de Corvette C6 Z06.
Chris Marsh ziet wel wat in het oude Farboud project. Zo werd deze auto die je hier ziet, de Farbio GTS. Deze haalt daadwerkelijk ook productie. De dure RS4 V6 is vervangen door een 3.0 V6 van Ford, het blok van de Mondeo. Deze kon je atmosferisch krijgen (260pk) , of met een Kompressor (350 of 380 paarden). De auto werd niet meer als Enzo alternatief neergezet, maar twee klasses lager. Qua concurrentie moet je denken aan de Artega GT, Lotus Evora en Porsche Cayman.
Dit project komt helaas ook ten einde, maar de auto bleef nog steeds bestaan. Ginetta, dat in 2010 een opleving heeft, neemt het model over om als topmodel van hun modellenportfolio te te fungeren. De naam werd veranderd in Ginetta G400. Ook deze had nog de Mondeo ST220 motor. Er waren maar een paar van verkocht. Ginetta gaf de auto een ingrijpende cosmetische en technische facelift, en gaf het model (wéér) een andere naam: de G60. Een grondig herziene versie met de V6 uit de Mustang.
basfiz zegt
Gave spot en mooie foto’s!
blacksquad zegt
Apart! Goede spot
gtwillem zegt
Klein beetje historie: Arash Farboud wilde rond 2001 een Ferrari Enzo kopen. Aangezien hij alleen een Modena had, kwam hij niet in aanmerking voor een Enzo volgens de Hoge Heren in Maranello. Daarop besluit hij een eigen supercar te gaan bouwen die de Enzo kon verslaan. Dat werd de Farboud GTS. Een sportwagen met middenmotor, een gekietelde Twin Turbo Cosworth V6 uit de Audi RS4. Na een paar jaar stopt hij met het project en start hij met een nieuw merk: Arash. De auto, AF-10 genaamd, ziet er wat serieuzer uit, en is dat ook: er zit een LS7 V8 in uit de Corvette C6 Z06.
Chris Marsh ziet wel wat in het oude Farboud project. Zo werd deze auto die je hier ziet, de Farbio GTS. Deze haalt daadwerkelijk ook productie. De dure RS4 V6 is vervangen door een 3.0 V6 van Ford, het blok van de Mondeo. Deze kon je atmosferisch krijgen (260pk) , of met een Kompressor (350 of 380 paarden). De auto werd niet meer als Enzo alternatief neergezet, maar twee klasses lager. Qua concurrentie moet je denken aan de Artega GT, Lotus Evora en Porsche Cayman.
Dit project komt helaas ook ten einde, maar de auto bleef nog steeds bestaan. Ginetta, dat in 2010 een opleving heeft, neemt het model over om als topmodel van hun modellenportfolio te te fungeren. De naam werd veranderd in Ginetta G400. Ook deze had nog de Mondeo ST220 motor. Er waren maar een paar van verkocht. Ginetta gaf de auto een ingrijpende cosmetische en technische facelift, en gaf het model (wéér) een andere naam: de G60. Een grondig herziene versie met de V6 uit de Mustang.
spotcrewda zegt
@gtwillem: Erg intressante tekst! dankjewel voor de info!
reinoutgtr zegt
@gtwillem: interessant stukje!
thomcarspotter zegt
Gave spot en @gtwillem interessant stukje!
carspottertje zegt
Heel nice!