@kilum: omdat Ruf zich ooit als fabrikant heeft laten registreren. En modellen als de CTR 3 zijn ook nogal ver van de Porsche basis afgedwaald. Persoonlijk vind ik Alpina nog veel minder fabrikant, dat is gewoon een “uitvoering” van een BMW.
@mashell: Alpina, Brabus, RUF, wat heb je nog meer? Het zijn in mijn ogen gewoon allemaal tuners.
Waar het mij om gaat in dit geval. Ik zie iedereen hierboven roepen rete dik etc. Maar als Mansory (om er maar 1 te noemen) precies het zelfde had gedaan, zonder dat deze RUF RTR bestond, durf ik te wedden dat het niet dik meer was. Eerder kamper of tokkie en zonde.
En dat is dit ding ook gewoon. Carbon(?) dak en kofferdeksel, voor wat je er van kan zien te grote velgen, een staartschep achterop en een widebody. Dat doen alle andere tuners ook.
@kilum:
Merknaam & reputatie.
Als je die twee aspecten op orde hebt, kun je heel veel “maken”. Op basis van vertrouwen en goodwill.
En RUF maakt soms best smaakvol of interessant spul. Die 911 met hun eigen (boxer??) V8 bijvoorbeeld. Dat is toch van een ander kaliber dan wat de gemiddelde stickertuner doet…
En dan noem je ze een tuner, of toch een fabrikant; wat maakt het nu helemaal uit eigenlijk?
@kilum: RUF doet ook aan technische ontwikkeling. Volgens mij is de eerste semi automaat (met handels aan het stuur) een uitvinding van hen die later door Porsche zelf is overgenomen.
Daarnaast doet ruf ook wel ‘iets’ meer dan een 911je kopen, er een bumperkit opschroeven.
Wat ze eigenlijk doen is een wagen ontwerpen op een porsche chassis.
mrniesoe zegt
Beetje fout, dat wel…
nicoalex zegt
Beetje heel erg geweldig, dat wel
roccomk2 zegt
Een beetje dik maar hoor, een beetje maar.
lambo4all zegt
Heerlijk! Prachtige wagen
gtdave zegt
Beetje lekker hoor
berrie zegt
Had je niet meer foto’s kunnen nemen…
gieltj zegt
Gruwelijk! Lekker kleurtje ook
thomcarspotter zegt
Dat iemand dat koopt, waanzin(nig)!
elias zegt
Inderdaad: (deze auto) RUF(T)
gtwillem zegt
Goede spot! En mensen die een Ruf Porsche ‘fout’ noemen hebben het gewoon totaal niet begrepen…
junior540 zegt
@gtwillem: Ruf porsche? Ruf is voldoende hoor, meer dan voldoende
rs6issnel zegt
Fucking dik!
unclesem zegt
Hele mooie auto!
rolov zegt
Dikke ruf idd. Wat een stoere bak.
philipf zegt
Wat een wagen!
reinoutgtr zegt
Heel dik!
ikbenbenn zegt
Badass…..die mag anytime op de oprit!
mika1977 zegt
Lekker zeg…..
kilum zegt
Kan iemand mij uitleggen waarom RUF niet gewoon smakeloze tuning is en in eens een fabrikant?
mashell zegt
@kilum: omdat Ruf zich ooit als fabrikant heeft laten registreren. En modellen als de CTR 3 zijn ook nogal ver van de Porsche basis afgedwaald. Persoonlijk vind ik Alpina nog veel minder fabrikant, dat is gewoon een “uitvoering” van een BMW.
kilum zegt
@mashell: Alpina, Brabus, RUF, wat heb je nog meer? Het zijn in mijn ogen gewoon allemaal tuners.
Waar het mij om gaat in dit geval. Ik zie iedereen hierboven roepen rete dik etc. Maar als Mansory (om er maar 1 te noemen) precies het zelfde had gedaan, zonder dat deze RUF RTR bestond, durf ik te wedden dat het niet dik meer was. Eerder kamper of tokkie en zonde.
En dat is dit ding ook gewoon. Carbon(?) dak en kofferdeksel, voor wat je er van kan zien te grote velgen, een staartschep achterop en een widebody. Dat doen alle andere tuners ook.
rob zegt
@kilum:
Merknaam & reputatie.
Als je die twee aspecten op orde hebt, kun je heel veel “maken”. Op basis van vertrouwen en goodwill.
En RUF maakt soms best smaakvol of interessant spul. Die 911 met hun eigen (boxer??) V8 bijvoorbeeld. Dat is toch van een ander kaliber dan wat de gemiddelde stickertuner doet…
En dan noem je ze een tuner, of toch een fabrikant; wat maakt het nu helemaal uit eigenlijk?
roppp zegt
@kilum: RUF doet ook aan technische ontwikkeling. Volgens mij is de eerste semi automaat (met handels aan het stuur) een uitvinding van hen die later door Porsche zelf is overgenomen.
Hupke zegt
@kilum:
Puur een legale kwestie…
Daarnaast doet ruf ook wel ‘iets’ meer dan een 911je kopen, er een bumperkit opschroeven.
Wat ze eigenlijk doen is een wagen ontwerpen op een porsche chassis.