@maxximum: is goed te doen als je onderdelen nodig hebt, het blijft immers een Mazda maar je moet wel je adresjes wetenXD alleen het benzine verbruik is jammer rijd gemiddeld 1 op 8
@freddythedegoe: en het olie verbruik? Daar staan ze namelijk nogal bekend om. Ook staan ze bekend om het feit dat na de ton (100.000 km) er een nieuw blok nodig is of revisie van het oude (zelf ook geen ervaring mee). Wel nog heel veel fijne en veilige km’s toegewenst! Maar dat komt wel goed denk ik zo
@larsdbs9: naja olie bij normaal rijden 1 op 4000a5000 rijd je circuit iets meer. En ja bij 100.000 een nieuw blok heb ik ook gehoord…. We ga het mee maken of eigenlijk hopelijk niet
@freddythedegoe: mn pa heeft een tijd terug ook een RX8 gekocht en toen was het motorblok al verwisseld.. Dus ben bang dar je uiteindelijk wel de sigaar bent. Maar zijn wel pracht wagens ? waar heb je die spoiler vandaan eigenlijk? Mn vader wil ook een soort gelijke spoiler
@gieltj: spoiler zat er al op toen ik de auto kocht. Is volgens mij wel soort originele mazda spoiler. Auto is geïmporteerd uit Duitsland in het verleden. Dus misschien iets van daar??
@autofreaker: dit is de 192pk versie (sp) dus kom niet in de buurt maar is wel heerlijk om mee te rijden en ook een beetje van plan mee te sleutelen. Nu al een chiptune en een 200cels race cat
@freddythedegoe: allereerst: bijzonder leuke auto! Echt een heel geslaagde uitvoering met dat two tone leder. En de auto ziet er als nieuw uit.
Wat betreft vermogen: niets meer aan doen. Dan kun je beter deze inruilen en een HP Renesis kopen en dan eerder gaan. Uitlaat, chip en filter zodat ie lekkerder loopt, maar verder zou ik niet gaan. Aders lopen de kosten uit de hand en he ziet het helaas niet terug.
Geniet van het design, het bijzondere interieur en de fantastische balans in het onderstel. En zo’n 192pk versie heeft een groot voordeel. Een RX-8 is typisch zo’n auto die je op de staart moet trappen. En met deze kun je dat doen en genieten van al het moois wat de d RX-8 te bieden heeft zonder dat je je rijbewijs meteen kwijt bent.
@gtwillem: Ben er ook erg blij mee! Is idd echt een auto om in te genieten chippie heb laten doen omdat het het zelfde blok is als 231pk versie dus nu draait deze ook makkelijk 9000(dus gewoon de teller uit!!) en kan nog wel meer. 20 pk winst en 30 nm al had tie wel in de jaren wat verloren.
Heb deze auto ook met de instelling gekocht om elke dag met een glimlach uit me auto te komen. En dat lukt nog steedsXD
Voor de rest af en toe op vrijetrainingen een circuit dagje pakken en boven alles idd lekker genieten!!
@freddythedegoe: het blok moeten vervangen na een ton is niet altijd vanzelfsprekend. Het vervangen van de apex seals als de compressie minder wordt is meestal de oplossing. Tevens is dat bij een rx8 iets makkelijker dan bij de meer complexe rx7 fd. (Dat is een biturbo sequentiëel geschakeld) Iedereen die roept over het hoge olieverbruik, dat hoort bij het ontwerp van de motor. Als je de auto koud start sluiten de seals nog niet helemaal de kamers af. Als het blok warm is en je wat langere afstanden rijd valt het olieverbuik mee.
De rx8 is een geweldige auto alleen heeft mij nooit qua uiterlijk helemaal kunnen bekoren. Maar de auto heeft zeker zn charme! Geniet van je mooie aanwinst! En 1 op 8 is netjes. Mijn FD kwam toendertijd niet boven de 1 op 5 uit. Euro98….
gieltjzegt
@freddythedegoe: de 192pk versie heeft 5 versnellingen toch? En de 231 (?) pk versie (rennesis HP) 6 toch?
bmwkevin zegt
Mooi ding!
maxximum zegt
Ha! Hier heb ik ook nog naar zitten kijken! Is het onderhoud nog een beetje binnen de perken?
freddythedegoe zegt
@maxximum: is goed te doen als je onderdelen nodig hebt, het blijft immers een Mazda maar je moet wel je adresjes wetenXD alleen het benzine verbruik is jammer rijd gemiddeld 1 op 8
larsdbs9 zegt
@freddythedegoe: en het olie verbruik? Daar staan ze namelijk nogal bekend om. Ook staan ze bekend om het feit dat na de ton (100.000 km) er een nieuw blok nodig is of revisie van het oude (zelf ook geen ervaring mee). Wel nog heel veel fijne en veilige km’s toegewenst! Maar dat komt wel goed denk ik zo
freddythedegoe zegt
@larsdbs9: naja olie bij normaal rijden 1 op 4000a5000 rijd je circuit iets meer. En ja bij 100.000 een nieuw blok heb ik ook gehoord…. We ga het mee maken of eigenlijk hopelijk niet
gieltj zegt
@freddythedegoe: mn pa heeft een tijd terug ook een RX8 gekocht en toen was het motorblok al verwisseld.. Dus ben bang dar je uiteindelijk wel de sigaar bent. Maar zijn wel pracht wagens ? waar heb je die spoiler vandaan eigenlijk? Mn vader wil ook een soort gelijke spoiler
freddythedegoe zegt
@gieltj: spoiler zat er al op toen ik de auto kocht. Is volgens mij wel soort originele mazda spoiler. Auto is geïmporteerd uit Duitsland in het verleden. Dus misschien iets van daar??
autofreaker zegt
Mooi ding is dit nou een echte concurrent voor een 350Z ?
wiebe zegt
@autofreaker: er gaat niks boven de wankelmotor
freddythedegoe zegt
@autofreaker: dit is de 192pk versie (sp) dus kom niet in de buurt maar is wel heerlijk om mee te rijden en ook een beetje van plan mee te sleutelen. Nu al een chiptune en een 200cels race cat
autofreaker zegt
@freddythedegoe: wow mooi veel plezier ermee enig idee tot hoeveel pk je wilt gaan ?
freddythedegoe zegt
@autofreaker: naja tot wanneer het leuk blijft en de portemenee moet het ook blijven toelaten. Is me daily driver maar meer pktjes zijn altijd welkom.
gtwillem zegt
@freddythedegoe: allereerst: bijzonder leuke auto! Echt een heel geslaagde uitvoering met dat two tone leder. En de auto ziet er als nieuw uit.
Wat betreft vermogen: niets meer aan doen. Dan kun je beter deze inruilen en een HP Renesis kopen en dan eerder gaan. Uitlaat, chip en filter zodat ie lekkerder loopt, maar verder zou ik niet gaan. Aders lopen de kosten uit de hand en he ziet het helaas niet terug.
Geniet van het design, het bijzondere interieur en de fantastische balans in het onderstel. En zo’n 192pk versie heeft een groot voordeel. Een RX-8 is typisch zo’n auto die je op de staart moet trappen. En met deze kun je dat doen en genieten van al het moois wat de d RX-8 te bieden heeft zonder dat je je rijbewijs meteen kwijt bent.
freddythedegoe zegt
@gtwillem: Ben er ook erg blij mee! Is idd echt een auto om in te genieten chippie heb laten doen omdat het het zelfde blok is als 231pk versie dus nu draait deze ook makkelijk 9000(dus gewoon de teller uit!!) en kan nog wel meer. 20 pk winst en 30 nm al had tie wel in de jaren wat verloren.
Heb deze auto ook met de instelling gekocht om elke dag met een glimlach uit me auto te komen. En dat lukt nog steedsXD
Voor de rest af en toe op vrijetrainingen een circuit dagje pakken en boven alles idd lekker genieten!!
sleepyj zegt
@freddythedegoe: het blok moeten vervangen na een ton is niet altijd vanzelfsprekend. Het vervangen van de apex seals als de compressie minder wordt is meestal de oplossing. Tevens is dat bij een rx8 iets makkelijker dan bij de meer complexe rx7 fd. (Dat is een biturbo sequentiëel geschakeld) Iedereen die roept over het hoge olieverbruik, dat hoort bij het ontwerp van de motor. Als je de auto koud start sluiten de seals nog niet helemaal de kamers af. Als het blok warm is en je wat langere afstanden rijd valt het olieverbuik mee.
De rx8 is een geweldige auto alleen heeft mij nooit qua uiterlijk helemaal kunnen bekoren. Maar de auto heeft zeker zn charme! Geniet van je mooie aanwinst! En 1 op 8 is netjes. Mijn FD kwam toendertijd niet boven de 1 op 5 uit. Euro98….
gieltj zegt
@freddythedegoe: de 192pk versie heeft 5 versnellingen toch? En de 231 (?) pk versie (rennesis HP) 6 toch?
freddythedegoe zegt
@gieltj: klopt helemaal
tgm zegt
9000rpm! Pieeep. Schakelen. En nog een keer!
mercedesbenz63 zegt
Heerlijk! Veel rijplezier en hoeveel pk heeft deze 192/231?
scottishcarspotter2000 zegt
Mooi man! Veel plezier ermee!
turgut100 zegt
Mooi!
deora zegt
Mooi! Heb vaak met een 192 pk rx8 gereden en dat was elke keer weer leuk!
meijer zegt
?
rotarypowah zegt
Leuk!
carhartt zegt
Nice. Heerlijk auto om te zien en te horen.
flik2punt0 zegt
Hele mooie wagen