600 pk kan prima met enige aanpassingen. Zoek anders even die aflevering van PS profi’s op YouTube waarin Sydney Hofmann het opneemt in een golf 6 R met 735pk tegen een Gallardo superleggera.
@turbobrick: volgens mij geef ik al een voorbeeld van een met 700 op basis van een R36 blok, met LOBA turbo en de hele mikmak. Anyway ik wist niet dat het voor jou zo gevoelig lag. Je kan alles opfokken, en ja de betrouwbaarheid wordt dan idd minder, maar een beetje persoon die R-types van VW laat tunen tot deze waardes doet geen half werk. Als je een beetje snugger bent weet je zelf ook dat we praten over bedragen van 15-20K plus, of lul ik dan ook?
@ghost: Nou waar het mij om gaat is dat je sprak over ‘enige’.
Het is enorm uitgebreid, welke weg je ook kiest, ook op basis van een ander blok.
En daar stopt het niet want alleen het brandstof circus kan je al een maand salaris kosten om dat soort vermogens veilig te kunnen halen.
Dan de bak, aandrijving, etc etc.
Ik denk dat je al snel met 15-20K euro idd rekening moet houden.
@ghost: het is meer dat de meeste mensen denken: grotere turbo andere uitlaat klaar. Ik d8 in je vorige post ook komt er weer een die honderden pk’s tovert.
Check de site van JD Engineering maar eens. ‘T kost inderdaad wel een duit maar die trekken een PK of 400 uit een blok met mijn inziens “redelijk” normale aanpassingen voor een vrij schappelijke prijs (ex. arbeid).
@vetnek: JD ken ik al jaren. Levert prima werk hoor maar je kan direct een hypotheek afsluiten.
Enne 400 pk is geen 600pk zoals vermeld was.
De meesten weten ook wel dat er een punt is waarboven het in 1x verschrikkelijk veel geld kost om meer pk’s te krijgen.
Kijk al die Gti achtige 4 cilinders doen sowieso dik 250 pk tegenwoordig en van een 300pk kijken we ook niet echt meer op, zelfs op de voorwieltjes.
Met serieuze tuning (iets meer dan ff alleen chippen) kan je richting de 400 met standaard drijfstangen en zuigers bij sommige motoren maar dan is de rek er echt uit.
Daarboven kost het gewoon een smak geld en moet je intern ook het 1 en ander veranderen en komen ook andere zaken om de hoek kijken (bijv. serieus brandstof systeem).
Het is en blijft een Golfie,je weet wel die hatchbacks waar het halve politie korps in rondrijdt, als ze tenminste niet bezig zijn met een nog langzamer aan actie!
Ik had een iets bescheidener wrap gekozen en mooiere velgen. Dit is wel een beetje jammer vind ik.
Die wrap ziet er eigenlijk best wel geslaagd uit. Maar die velgen en 600 pk? Dat is veel te veel voor dat arme wagentje.
Heb dit eens op een R8 gezien, super gaaf
Prachtige wrap, alleen die velgen zijn fout
@kevin1807: gewoon iets teveel bij Jon Olssen afgekeken en dan rood in blauw veranderd.. Niet heel creatief
Zijn dat standaard remmen? En ik zou toch voor iets grotere banden prefereren, mocht hij echt 600 pk hebben… R36 blok ofzo?
Heerlijk zo
Gave wrap! Wil deze wel een keer photoshooten
Eerst 1/4 mile tijden of een echte fatsoenlijke Dyno uitdraai zien ….
Vet maar 600pk? NO WAY met die remmetjes
Geef het blok 2 werkdagen, daarna ligt hij weer uit elkaar op de werkbank ?
600pk? Ik neem aan dat er dan een aparte olietank in zit ter grote van de benzinetank.
Zal wel een dik JD Engineering pakket op zitten.
600 pk kan prima met enige aanpassingen. Zoek anders even die aflevering van PS profi’s op YouTube waarin Sydney Hofmann het opneemt in een golf 6 R met 735pk tegen een Gallardo superleggera.
@ghost: Enige aanpassingen ?
Gelul … Je haalt gewoon NIET 600+ pk uit een 4 cilinder zonder EXTREME aanpassingen als het ook betrouwbaar moet zijn.
Onmogelijk en dat is al zo vaak bewezen.
Klets ik uit mijn nek ? Laat mij dan even zien waar dit wel gedaan wordt met ‘enige’ aanpassingen en dus betaalbaar en betrouwbaar.
Juist ja, dat bestaat niet.
@turbobrick: volgens mij geef ik al een voorbeeld van een met 700 op basis van een R36 blok, met LOBA turbo en de hele mikmak. Anyway ik wist niet dat het voor jou zo gevoelig lag. Je kan alles opfokken, en ja de betrouwbaarheid wordt dan idd minder, maar een beetje persoon die R-types van VW laat tunen tot deze waardes doet geen half werk. Als je een beetje snugger bent weet je zelf ook dat we praten over bedragen van 15-20K plus, of lul ik dan ook?
@ghost: Nou waar het mij om gaat is dat je sprak over ‘enige’.
Het is enorm uitgebreid, welke weg je ook kiest, ook op basis van een ander blok.
En daar stopt het niet want alleen het brandstof circus kan je al een maand salaris kosten om dat soort vermogens veilig te kunnen halen.
Dan de bak, aandrijving, etc etc.
Ik denk dat je al snel met 15-20K euro idd rekening moet houden.
@ghost: het is meer dat de meeste mensen denken: grotere turbo andere uitlaat klaar. Ik d8 in je vorige post ook komt er weer een die honderden pk’s tovert.
@turbobrick:
Check de site van JD Engineering maar eens. ‘T kost inderdaad wel een duit maar die trekken een PK of 400 uit een blok met mijn inziens “redelijk” normale aanpassingen voor een vrij schappelijke prijs (ex. arbeid).
Hoe dan ook, leuke sleeper zo’n Golf met 600 pk.
@vetnek: JD ken ik al jaren. Levert prima werk hoor maar je kan direct een hypotheek afsluiten.
Enne 400 pk is geen 600pk zoals vermeld was.
De meesten weten ook wel dat er een punt is waarboven het in 1x verschrikkelijk veel geld kost om meer pk’s te krijgen.
Kijk al die Gti achtige 4 cilinders doen sowieso dik 250 pk tegenwoordig en van een 300pk kijken we ook niet echt meer op, zelfs op de voorwieltjes.
Met serieuze tuning (iets meer dan ff alleen chippen) kan je richting de 400 met standaard drijfstangen en zuigers bij sommige motoren maar dan is de rek er echt uit.
Daarboven kost het gewoon een smak geld en moet je intern ook het 1 en ander veranderen en komen ook andere zaken om de hoek kijken (bijv. serieus brandstof systeem).
Zo! Alsof ze met een roller 1 laagje rubber op de velg smeerde.
Uhm deze rijdt in Roosendaal en omstreken, zover ik het weet is dat hij rond de 500 zat..?
@vtechlover: Deze komt uit Sint Willebrord maar de wrap is er nu helaas af..
Het is en blijft een Golfie,je weet wel die hatchbacks waar het halve politie korps in rondrijdt, als ze tenminste niet bezig zijn met een nog langzamer aan actie!
Jammer dat er zoveel geld in zit en dat de afwerking er zo bijstaat.
Dik
Heel gaaf, ik wens die 2 cilinder veel succes, rust zacht beestje
Only the owner knows it” :) goeie wrap iig… Voor de remmen weet ik nog wel een goeie upgrade
nice upgrade. Je kan overigens al een golfje bestellen met 731 PK.
Fantastische wrap maakt de auto veel beter en met de power lijkt mij iets te maar das mijn mening wel een echt bommetje dan