SL70 is nog zeldzamer, overigens is de 7.3 v12 alleen in de speciale versie’s geleverd. De rest kreeg gewoon de 6.0 V12. @gtwillem: Weet er nog veel meer vanaf
@henkhupelschoten: er zijn vier R129 geweest. De SL55 AMG (meer aan het einde van de levenscyclus, 354pk), de SL60 AMG (381pk V8), SL70 AMG (V12, 500pk) en deze SL73 AMG (met een 525pk sterke V12, doorontwikkeling van de 7.0). Alle AMG versies zijn erg zeldzaam, zo’n 50 per serie. Ik zal de exacte cijfers eens moeten opzoeken.
Betreft de Zonda: de allereerste C12 had een standaard 6.0. Zijn er maar een stuk of 8 van. Daarna kwam de C12S, die had de 500pk sterke motor uit de SL70. Ook maar een paar van gebouwd. Daarna kwam de relatief populaire Zonda C12 S 7.3, met het blok uit deze SL73.
Alle doorontwikkelingen waren op basis van de 7.3, behalve de Zonda R en afgeleiden. Die hadden de AMG (eigenlijk HWA) 6.0 V12 uit de CLK-GTR onder de kap.
@porscheisthebest: gewoon basiskennis. Meeste uit EVO Magazine gelezen. Staat enorm veel informatie in, fantastische foto’s en nog goed geschreven ook!
@henkhupelschoten:
SL 70. “Produced between 1996 and 1997 in 150 units.”
SL73. Geproduceerd in 1995 en van 1998-2001. “Only 85 cars were made.”
Volgens Wikipedia dus dan klopt het.
@pikkie: inderdaad, als het om auto’s gaat staat Wikipedia bomvol fouten. Alhoewel deze aantallen goed zouden kunnen kloppen, een kleine aantekening: AMG heeft ook gewone SL’s omgebouwd naar AMG specificatie. Dat maakt het erg lastig vast te stellen hoeveel AMG er in totaal heeft gebouwd. Zeker in de jaren 90 toen AMG nog een zelfstandige tuner/fabrikant was, werden er veel auto’s ook achteraf omgebouwd. Kan nog steeds trouwens. Koop een gare 300 SL uit ’94 en als je voldoende geld meeneemt, maakt AMG er een, heb, AMG van.
Is toch zeldzaam exemplaar??
@crainn: ja
SL70 is nog zeldzamer, overigens is de 7.3 v12 alleen in de speciale versie’s geleverd. De rest kreeg gewoon de 6.0 V12. @gtwillem: Weet er nog veel meer vanaf
@henkhupelschoten: er zijn vier R129 geweest. De SL55 AMG (meer aan het einde van de levenscyclus, 354pk), de SL60 AMG (381pk V8), SL70 AMG (V12, 500pk) en deze SL73 AMG (met een 525pk sterke V12, doorontwikkeling van de 7.0). Alle AMG versies zijn erg zeldzaam, zo’n 50 per serie. Ik zal de exacte cijfers eens moeten opzoeken.
Betreft de Zonda: de allereerste C12 had een standaard 6.0. Zijn er maar een stuk of 8 van. Daarna kwam de C12S, die had de 500pk sterke motor uit de SL70. Ook maar een paar van gebouwd. Daarna kwam de relatief populaire Zonda C12 S 7.3, met het blok uit deze SL73.
Alle doorontwikkelingen waren op basis van de 7.3, behalve de Zonda R en afgeleiden. Die hadden de AMG (eigenlijk HWA) 6.0 V12 uit de CLK-GTR onder de kap.
@gtwillem: lol
@gtwillem: woow, jij weet er veel van, knap hoor!
Allemaal uit je hoofd of ook een beetje hulp van ’t internet?
@porscheisthebest: gewoon basiskennis. Meeste uit EVO Magazine gelezen. Staat enorm veel informatie in, fantastische foto’s en nog goed geschreven ook!
@henkhupelschoten:
SL 70. “Produced between 1996 and 1997 in 150 units.”
SL73. Geproduceerd in 1995 en van 1998-2001. “Only 85 cars were made.”
Volgens Wikipedia dus dan klopt het.
@stephanotis: check je bronnen! Wikipedia is nou niet echt betrouwbaar
@pikkie: inderdaad, als het om auto’s gaat staat Wikipedia bomvol fouten. Alhoewel deze aantallen goed zouden kunnen kloppen, een kleine aantekening: AMG heeft ook gewone SL’s omgebouwd naar AMG specificatie. Dat maakt het erg lastig vast te stellen hoeveel AMG er in totaal heeft gebouwd. Zeker in de jaren 90 toen AMG nog een zelfstandige tuner/fabrikant was, werden er veel auto’s ook achteraf omgebouwd. Kan nog steeds trouwens. Koop een gare 300 SL uit ’94 en als je voldoende geld meeneemt, maakt AMG er een, heb, AMG van.
Ubersleeper zeg!
Vlotte kamper bak.
@964yellowbird: volgens mij duurder dan het hele kamp bij elkaar
@casperfcb: Duur dus geen kamper? Er is een paar jaar een kamper met een 458 opgepakt..
@964yellowbird: niks kamp aan deze bolide!
@964yellowbird: dan word ik morgen nog kamper mejongu!