@gtwillem:
Precies! En ook het huidige 7,3 liter grote doorontwikkelde blok van de meest recente Zonda’s heeft nog altijd alles met dit blok te maken.
Wat dat betreft moet ik altijd wel lachen als er gesteld wordt dat de Zonda “een speciaal voor hun ontwikkelde Mercedes V12 heeft”. Op zich waar, want de Zonda is de enige die nog deze V12 heeft (motor bestaat al pakweg 25 jaar) en in de huidige doorontwikkelde status heeft hij ook nooit in een andere auto gelegen. Maar de basis is en blijft “gewoon” de 6.0 V12 zoals die in de eerste S600 en SL600 lag :)
@poes: klopt, en ook dat blok heeft Pagani gebruikt. De motor van de SL600, SL70 en SL73 zijn linea recta overgenomen.
AMG heeft wel geholpen het blok passend te maken en ze leverden altijd ondersteuning, maar ‘een blok van MB speciaal voor Pagani’ is onzin. Dat was pas vanaf de Zonda F het geval, en nu nog steeds met de Huyara.
Gaaf ding inderdaad. Maar wat ik dan weer niet begrijp is dat je er dan niet de moeite voor neemt om machtende wielen eronder te leggen. Dit type velg is van de opvolger en dan de SL55 AMG uitvoering.
boy474 zegt
Super zeldzaam
isleofman zegt
Nog nooit eerde gezien! Weet iemand de oplage?
r32turbo zegt
@isleofman: 150 stuks
jeppie zegt
@isleofman: ja, 150 stuks
deora zegt
Prachtig! Naast de SL70 zijn er ook nog een dikke tachtig SL73 AMG’s gebouwd en een handvol SL60 en SL55 van de R129.
gtwillem zegt
@deora: heel goed ;-).
dutchdriftking zegt
@deora: Klop helemaal, laatst toevallig nog even verdiept in deze auto. Blijft heel gaaf spul!
samasama zegt
Met Pagani V12!
gtdave zegt
@samasama: dat was na dit blok
samasama zegt
@gtdave: in de basis toch M120 blok?
gtwillem zegt
@gtdave: Pagani Zonda C12 S had éxact dít blok.
poes zegt
@gtwillem:
Precies! En ook het huidige 7,3 liter grote doorontwikkelde blok van de meest recente Zonda’s heeft nog altijd alles met dit blok te maken.
Wat dat betreft moet ik altijd wel lachen als er gesteld wordt dat de Zonda “een speciaal voor hun ontwikkelde Mercedes V12 heeft”. Op zich waar, want de Zonda is de enige die nog deze V12 heeft (motor bestaat al pakweg 25 jaar) en in de huidige doorontwikkelde status heeft hij ook nooit in een andere auto gelegen. Maar de basis is en blijft “gewoon” de 6.0 V12 zoals die in de eerste S600 en SL600 lag :)
gtwillem zegt
@poes: klopt, en ook dat blok heeft Pagani gebruikt. De motor van de SL600, SL70 en SL73 zijn linea recta overgenomen.
AMG heeft wel geholpen het blok passend te maken en ze leverden altijd ondersteuning, maar ‘een blok van MB speciaal voor Pagani’ is onzin. Dat was pas vanaf de Zonda F het geval, en nu nog steeds met de Huyara.
scottishcarspotter2000 zegt
Vet!
Hupke zegt
Lekker fout, zo’n r129 ziet er nog altijd goed uit, al vind ik de r230 toch nog de best uitziende recente SL.
jack_abarth zegt
@Hupke:
De r230 is toch wel mijn favoriet. Heerlijk tijdloos design en gaat me echt nooit vervelen. Sportief en toch chique.
henkhupelschoten zegt
@dizono: De pagani zonda C12-S had ook de 7.0 V12 AMG motor
Prachtbak!! Zou over 10 jaar wel flink in prijs gaan stijgen!
nieuweling zegt
@henkhupelschoten: waarde is al aan het stijgen. In Duitsland staan ze te koop voor zo’n €60.000
rovadepo zegt
@nieuweling: deze was 29000 en in top staat, als het diegene was uit Alkmaar.
rdamnn zegt
Zelfs z’n kenteken geeft aan dat het een zeldzame auto is . Prachtig ding
poes zegt
Gaaf ding inderdaad. Maar wat ik dan weer niet begrijp is dat je er dan niet de moeite voor neemt om machtende wielen eronder te leggen. Dit type velg is van de opvolger en dan de SL55 AMG uitvoering.
deora zegt
@poes: ben ik met je eens, al horen deze velgen ook onder de CLK GTR en die was van dezelfde periode.
gtwillem zegt
@deora: de straat CLK GT-R had exact dezelfde velgen als raceversie, en hebben mijn inziens niets te maken met de velgen van de R230 SL55 AMG.
schellekens006 zegt
Die spoiler achterop verknalt het plaatje maar anders dikke bak. Alleen voor mij te oud.
choi zegt
Uit de tijd dat er voor een v12 geen 4 dikke uitlaatpijpen nodig waren…
thomcarspotter zegt
@choi: en we leven nu in een tijd dat zelfs 4 cilinders 4 uitlaten nodig hebben :'(
mrrallycross zegt
Wat een gangsterbak!