@gtwillem: Ik heb in deze auto gezeten ongeveer een jaar geleden. Uiterlijk is inderdaad van de huidige g klasse maar het interieur en het onderstel komt uit 1990 als ik me niet vergis.
Dit is een praktijk die nog steeds door de RDW wordt toegestaan: je neemt een oud chassis, waar geen BPM meer over betaalt hoeft te worden bij import, schroeft dat onder de overige onderdelen van een gloednieuwe G63 AMG, en voila, een BPM-vrije “nieuwe” G63.
In tegenstelling tot wat gtwillem zegt, denk ik dus dat hier om een chassis swap gaat, getuige de anders zeer kostbare remmenswap op de vooras. Dit lijkt me geen G500 met wat G63 tupperware.
Ik denk dat alleen de eigenaar het juiste antwoord heeft als het om het blok gaat. Op autogespot staat deze wagen ook en is duidelijk te zien dat er ook een AMG interieur in zit. Ik denk dat het of een slim trucje is of het is een opgelapte schade auto ofzo..
@kris0346 hoe waren de remmen? kan het hier niet heel goed zien maar er lijken wel flinke remmen onder te zitten. Als er daadwerkelijk AMG remmen onder zitten is de kans groot dat er ook een supercharged 5.5 danwel een biturbo onder de kap ligt.
Ik snap dit nooit. Je hebt mensen die geen idee hebben wat een G63 AMG is, daar maak je dus geen indruk op… De mensen die wel weten wat een G63 is, die zien dat het geen echte is… #fail
@e550: Nou “nep” hoeft het dus niet te zijn in sommige gevallen. Ik dacht namelijk dat je aan AMG zelf een oude G wagon con aan leveren waarop je dan een nieuwe terug kreeg. Als je dan zou omkeuren dan had je nog een oud chassis en dus een gunstig belasting (BPM etc) gedoe.
gewoon een slimme em legale manier om een bak belastingen te omzeilen door alles om te zetten op een oud chassis. het chassis is bepalend voor het bouwjaar en was al toegelaten. De rest wordt er zo opgebouwd.
dat ding rijdt hetzelfde als een nieuwe
Is gewoon een handige manier om bpm en belasting te voorkomen.
Men neemt een oud chassis (+15 jaar oud – youngtimer) en koopt een nieuwe G-63 zonder kenteken (zonder bpm en btw.) bij de fabriek. Je laat de boel ombouwen bij een specialist. Om het feest nog completer te maken zet hem een aantal jaar op de zaak, en verkoop je hem voordelig aan jezelf.
@gbenz: Klinkt logisch. Maar hoe zit het dan als de RDW erachter komt dat je een aantal PK-tjes mee hebt? Ik heb geen verstand van de regels op dit onderwerp, maar kan me best voorstellen dat het niet zo wordt gewaardeerd..
@olivier420: Ja, daar komen ze achter en de gevolgen zijn niet mals.
Wij hebben exact dat gedaan met onze 1991 G500. Oude G naar Affalterbach om daar als G63 terug vandaan te komen.
RDW had het snel door en we mochten alsnog €80k aan boetes, BPM en BTW aftikken. De G staat nu wel als G63 op de RDW en in de papieren.
thomcarspotter zegt
Gebouwd op een oud chassis.
gtwillem zegt
Het is wel gebouwd op een 461 chassis, maar het betreft een G500 uit 1990, met de uiterlijke aanpassingen van de huidige G63 AMG.
Dat ‘V8 Biturbo’ staat wel een beetje lullig, daarvoor mist ie, ehh, twee turbo’s.
dutchdriftking zegt
@gtwillem: Of er ligt ook het juiste blok in, maar men was te gierig voor een omkeuring bij de RDW, maar ik denk inderdaad dat je gelijk hebt.
991gt3rs zegt
@gtwillem: Nee Willem het is een echte G63 AMG die op een 463 chassis staat. Iets met BPM en youngtimerregeling.
iijayvee zegt
@gtwillem: Ik heb in deze auto gezeten ongeveer een jaar geleden. Uiterlijk is inderdaad van de huidige g klasse maar het interieur en het onderstel komt uit 1990 als ik me niet vergis.
991gt3rs zegt
@iijayvee: Je vergist je, betwijfel of je er in hebt gezeten. Kijk maar eens even naar de voorbumper, daar zit de camera voor Distronic.
G63 is het 100% zeker met designo exclusief pakket. Getuige deze foto’s op autogespot. http://www.autogespot.nl/mercedes-benz-g-63-amg-2012-1/2014/09/12
iijayvee zegt
@991gt3rs: Ik kan het fout hebben, misschien zijn er meerdere met een ouder onderstel. Hij had in ieder geval dezelfde lak en velgen.
991gt3rs zegt
@iijayvee: Er zijn ook genoeg imitatie pakketten voor oudere G-Klasses, een ongetraind oog ziet de verschillen niet.
Jochempie zegt
Dit is een praktijk die nog steeds door de RDW wordt toegestaan: je neemt een oud chassis, waar geen BPM meer over betaalt hoeft te worden bij import, schroeft dat onder de overige onderdelen van een gloednieuwe G63 AMG, en voila, een BPM-vrije “nieuwe” G63.
In tegenstelling tot wat gtwillem zegt, denk ik dus dat hier om een chassis swap gaat, getuige de anders zeer kostbare remmenswap op de vooras. Dit lijkt me geen G500 met wat G63 tupperware.
Jochempie zegt
@Jochempie: Betaald*
991gt3rs zegt
@Jochempie: “toegestaan” was het allemaal maar zo makkelijk.
bakbanaan zegt
Oud chassis onder een nieuwe G ,is goedkoper met belastingen enzo
nelson90 zegt
@gtwillem @dutchdriftking
Ik denk dat alleen de eigenaar het juiste antwoord heeft als het om het blok gaat. Op autogespot staat deze wagen ook en is duidelijk te zien dat er ook een AMG interieur in zit. Ik denk dat het of een slim trucje is of het is een opgelapte schade auto ofzo..
lambo4all zegt
@kris0346 hoe waren de remmen? kan het hier niet heel goed zien maar er lijken wel flinke remmen onder te zitten. Als er daadwerkelijk AMG remmen onder zitten is de kans groot dat er ook een supercharged 5.5 danwel een biturbo onder de kap ligt.
991gt3rs zegt
@lambo4all: Het is een rasechte G63 AMG.
drdedofi zegt
Ik snap dit nooit. Je hebt mensen die geen idee hebben wat een G63 AMG is, daar maak je dus geen indruk op… De mensen die wel weten wat een G63 is, die zien dat het geen echte is… #fail
rs6issnel zegt
@drdedofi: inderdaad
hplh zegt
@drdedofi: vertel Hoe zie jij dat?
drdedofi zegt
@hplh: bij deze foto zie ik het niet perse. Is meer aanleiding om het te zeggen dat het vaak zo is. Meestal kun je het aan de remschijven zien.
e550 zegt
Ik begrijp niet dat dit mag in NL. Neppe LV tasjes zijn eigenlijk ook verboden, maar hoezo dit niet?
kjeld zegt
@e550: Nou “nep” hoeft het dus niet te zijn in sommige gevallen. Ik dacht namelijk dat je aan AMG zelf een oude G wagon con aan leveren waarop je dan een nieuwe terug kreeg. Als je dan zou omkeuren dan had je nog een oud chassis en dus een gunstig belasting (BPM etc) gedoe.
gokartmozart zegt
gewoon een slimme em legale manier om een bak belastingen te omzeilen door alles om te zetten op een oud chassis. het chassis is bepalend voor het bouwjaar en was al toegelaten. De rest wordt er zo opgebouwd.
dat ding rijdt hetzelfde als een nieuwe
w0o0dy zegt
Volgens mij heb ik deze met trailer en racewagen (in de trailer) laatst bij de buren gezien… Klink ook als een boze V8.
gbenz zegt
Is gewoon een handige manier om bpm en belasting te voorkomen.
Men neemt een oud chassis (+15 jaar oud – youngtimer) en koopt een nieuwe G-63 zonder kenteken (zonder bpm en btw.) bij de fabriek. Je laat de boel ombouwen bij een specialist. Om het feest nog completer te maken zet hem een aantal jaar op de zaak, en verkoop je hem voordelig aan jezelf.
olivier420 zegt
@gbenz: Klinkt logisch. Maar hoe zit het dan als de RDW erachter komt dat je een aantal PK-tjes mee hebt? Ik heb geen verstand van de regels op dit onderwerp, maar kan me best voorstellen dat het niet zo wordt gewaardeerd..
mburer zegt
@olivier420: Ja, daar komen ze achter en de gevolgen zijn niet mals.
Wij hebben exact dat gedaan met onze 1991 G500. Oude G naar Affalterbach om daar als G63 terug vandaan te komen.
RDW had het snel door en we mochten alsnog €80k aan boetes, BPM en BTW aftikken. De G staat nu wel als G63 op de RDW en in de papieren.
phdg zegt
240pk is al genoeg zeker, voor een zeecontainer op wielen…
audirs3 zegt
Neem dan een echt oude G, kan je er blauwe platen op zetten :p