bmw 2002 ti
bmw 2002 ti uit 1963.
hele aardige eigenaar, hij gebruikt hem waar hij voor gemaakt is….nml rijden.
Is er mee naar Italie gereden.
zit een dubbele weber op, alpina kleppendeksel, maar motorisch is hij over de jaren ook wel wat gekieteld.
aan het interieur wil hij nog wel wat dingen aanpassen, maar als je de stoel zo ziet, dan weet je denk ik gelijk hoe er mee gereden word :)
autofreaker zegt
Mooi dit is echt een icoon samen met de turbo natuurlijk
gtwillem zegt
@autofreaker: de 2002 Turbo is weliswaar een icoon, maar voordat de turbo erin komt ben je zo een dag verder. Om lekker mee te sturen is dit een fabeltastische combinatie!
g40freak zegt
@autofreaker: deze eigenaar zei dat je voor een beetje nette turbo heel hard richting de 80.000 euro gaat.
En onderdelen erg duur.
Met deze kan je nog redelijk veel van de e21 gebruiken.
M.a.w: deze is beter te houden op een budget.
Dagelijkse auto van de man was trouwens een 118d.
edgaar zegt
Alpina?
g40freak zegt
@edgaar: het kleppendeksel is van alpina, maar meer ook niet.
gtwillem zegt
@g40freak: Alpina leverde voor de 2002 diverse motorische upgrades. Dus ander kleppendeksel kan duiden op Alpina nokkenassen en kleppen (old school tuning, voordat men ging ‘chippen’. Dus kan wel degelijk een paar extra paarden op leveren. En met een lichte 2002 voel je die veel sneller :-).
davelepeef zegt
@gtwillem: oh man als je ‘oldskool tuning’ moet gaan uitleggen word je echt oud…
scottishcarspotter2000 zegt
Heel vet!
g40freak zegt
Vanwege het alpina kleppendeksel, heb ik bewust gevraagd of het blok een alpina blok was.
Dat was het niet.
Zoals ik het begrepen heb, is de motor door de jaren heen door de eigenaar uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd met wat strakkere toleranties, ietsjes hetere assen, drijfstangen en andere carbs.
Beetje een samenraapseltje dus hahaha.
Zelf ben ik groot voorstander van old school tuning, Er gaat ook niks boven het gevoel van zelf (een) nokkenas(sen) en uitlaat veranderen aan je auto en voelen dat hij daarna sneller is.
Ik vind een rollenbank en een laptop op schoot toch iets anders.
Bij mijn eigen polotje ook gedaan, met gebruik van originele vw onderdelen (nokkenas en uitlaat) gewoon ruim 4 seconden van je 0 tot 100 tijd halen, blijft altijd leuk :)
Het is nog steeds niet snel natuurlijk, maar vanwege het geringe gewicht was ik toch vaak zat veel rapper weg bij het stoplicht dan men dacht.
https://www.youtube.com/watch?v=wnFHuPW2E50
Ik bedoel, dit is toch best grappig, voor een polo van dik 20 jaar oud met officieel nog geen 55 pk :)
styns zegt
Verliefd op de 02series