@gremalibur: Vooral met dat ‘hart’ ben ik het niet eens. De E90/92/93 had weliswaar een V8, de twee generaties daarvoor (E46 en E36) hadden een zes-in-lijn en de allereerste M3 had een vier-in-lijn. Dat de huidige M3/4 een zes-in-lijn hebben is dus gewoon historisch verantwoord. Door te zeggen dat de M3 zijn hart verloren heeft, doe je alsof dat ding altijd een dikke V8 in het vooronder gehad heeft.
@centho: Een RS3 Sportback? Als je een dikke hot hatch wilt kun je beter voor de Focus RS gaan. Houd je ook nog een leuk zakcentje over. En wat de RS4 betreft, ja die zou ik ook wel verkiezen over de M3 en M4. Met zijn quattro en stationvorm is ‘ie niet alleen veel praktischer in het dagelijks leven (want face it, zoveel tijd spenderen we toch niet op het circuit), maar hij is ook nog eens een stuk subtieler
@gillesss123: Plus, zo gauw er een bocht komt rijdt de M3 rondjes om de C63. Tenminste dat was bij de vorige generatie zo, echter gezien het verschil zo groot was durf ik ‘m wel aan dat Mercedes het verschil niet heeft goedgemaakt in een generatie.
@jaapiyo: Aangezien ik niet de hele dag rondjes over een circuit heen ga blazen liever de C63, beter geluid, meer luxe en comfort en veel meer beleving (V8 > 6 in een lijn)
Absoluut de M3. De 4-serie in het algemeen en de M4 in het bijzonder zijn mijn inziens niet erg geslaagd. Het is gewoon een 3-serie Coupe. Bij Audi hebben ze dat toch beter gedaan.
Maar ik heb liever de Alpina B3 of D3. Deze generatie M3 is toch veruit de minste als je hem vergelijkt met de E90/92, E46, E36 en E30.
Nou ja de A4 is misschien om te beginnen al een stuk saaier gelijnd dan de 3 sedan en wat dat betreft is de A5 misschien een grotere stap richting het sportieve dan de 4 tov de 3…
Maar de A5 heeft na de lift zelfs gewoon dezelfde neus als de A4 en over de sportback hoeven we het helemaal niet te hebben, dat is letterlijk een A4 liftback.
@jaapiyo: Ben ik niet met je eens. De A5 heeft een duidelijk afwijkend en erg fraai koetswerk. Ook de Sportback is nog steeds een erg fraaie auto, waar de A4 gewoon een nette auto is, net als de 3-serie.
Bij de 6-serie heeft BMW het wel weer goed gedaan. Die auto is duidelijk afwijkend van de 5-serie waarop hij gebasseer is.
M3, lekker sinister met de zwarte nieren! Alleen jammer dat ze niet meer echt onopvallend zijn. Vroeger herkende alleen de liefhebber een M product. Nu schreeuwen de modellen het uit dat ze een M model zijn.
Ik heb die M4 nu al een aantal keer in het echt gezien. Ik vind het niet echt mooi geworden. Op foto’s ziet het er beter uit als in het echt. De motorkap is net een walvis of zo. Te rond en te lomp. De M3 vind ik dan een stuk beter gelukt. Daar zou ik dan in dit geval voor kiezen. Toch vind ik de M3 coupe van de vorige generatie mooier dan deze 2.
M4. De voorkant is beide precies even lelijk, dankzij die nare voorbumper voorbumper. De coupe vorm van de 4 serie is echter zoveel mooier dan de wat standaard 3 serie sedan dat de M3 eigenlijk gewoon is dat de M4 de gemakkelijke winnaar is. Graag wel in een mooie felle kleur en niet in dat lelijke goud of dit saaie leasewagen zwart.
M3!
@miichal: eindelijk iemand die het snapt
M4 omdat de achterkant veel mooier is. Mooie foto’s !
@spot007: bedankt!
M3, iets praktischer
Altijd een fan geweest van de m3, maar vind de brute voorkant van de m4 wel verleidelijk
@rickie2811: wat is het verschil? Serieus bedoeld…?
@davelepeef: dat vraag ik me ook af. Of is t sarcasme?
@moatie: er zijn wel hele kleine verschillen
@davelepeef: 2 deuren.
@rickie2811: Klopt, deze is net iets dikker. Maar het kan natuurlijk ook dat we ons laten leiden door de modernere versie en look.
M3 !!
Mooie fotos
M3, ziet er gewoon wat gespierder uit naar mijn mening. Plus dat de maxicosi makkelijk achterin kan…
M4
M3, alhoewel het verschil marginaal is….
M3, omdat het een icoon is. Helaas bij deze generatie zowel zijn hart (V8) als gezicht (Door deze M4) verloren…
@gremalibur: Vooral met dat ‘hart’ ben ik het niet eens. De E90/92/93 had weliswaar een V8, de twee generaties daarvoor (E46 en E36) hadden een zes-in-lijn en de allereerste M3 had een vier-in-lijn. Dat de huidige M3/4 een zes-in-lijn hebben is dus gewoon historisch verantwoord. Door te zeggen dat de M3 zijn hart verloren heeft, doe je alsof dat ding altijd een dikke V8 in het vooronder gehad heeft.
@Edge: luister gewoon even naar het geluid
@gremalibur: vind het gejank van een zes in lijn mooier als een v8 niet dat die niet klinkt maar ik hou meer van het geluid van de zes in lijn
Mij complimenten! Wat een gave foto’s!
@d3nnnn: Thanks :)
M3 vind ik veel relaxter dan de m4 (heb ook in beide gezeten)
Voor mij de M4!
M4
M3. *iets met kinderstoeltje*
Geen van beide.Liever een RS3 sportback,RS4,RS..
@centho: Een RS3 Sportback? Als je een dikke hot hatch wilt kun je beter voor de Focus RS gaan. Houd je ook nog een leuk zakcentje over. En wat de RS4 betreft, ja die zou ik ook wel verkiezen over de M3 en M4. Met zijn quattro en stationvorm is ‘ie niet alleen veel praktischer in het dagelijks leven (want face it, zoveel tijd spenderen we toch niet op het circuit), maar hij is ook nog eens een stuk subtieler
@Edge: Ja goeie man.Die Focus RS was ik helemaal vergeten.Die zit standaard al bomvol extras.
@centho: alleen een gt3 RS for that matter
Overigens jammer van die ‘shop’ zonder motorkap dat je de schaduw nog wel ziet. Verder dikke platen man!
@awesome: Bedankt! En daar heb je gelijk in inderdaad, maar dat was helaas niet meer aan te passen achteraf..
@awesome: jammer dat het enigste wat je ziet een stukje plastic is.. er zijn stofzuigers die er spannender uitzien
C63 AMG for dure. Daar blaas ik die twee debiele hokken zo mee omver
@henkhupelschoten: *sure
@henkhupelschoten: motor van c63 is geweldig, maar het design is afschuwelijk en m3 heeft ze beide dus m3 for sure!
@gillesss123: Plus, zo gauw er een bocht komt rijdt de M3 rondjes om de C63. Tenminste dat was bij de vorige generatie zo, echter gezien het verschil zo groot was durf ik ‘m wel aan dat Mercedes het verschil niet heeft goedgemaakt in een generatie.
@jaapiyo: Aangezien ik niet de hele dag rondjes over een circuit heen ga blazen liever de C63, beter geluid, meer luxe en comfort en veel meer beleving (V8 > 6 in een lijn)
@civicfk3: maar dan vind ik design ook zeer belangrijk en dat mist de laatste c63 serieus!
Absoluut de M3. De 4-serie in het algemeen en de M4 in het bijzonder zijn mijn inziens niet erg geslaagd. Het is gewoon een 3-serie Coupe. Bij Audi hebben ze dat toch beter gedaan.
Maar ik heb liever de Alpina B3 of D3. Deze generatie M3 is toch veruit de minste als je hem vergelijkt met de E90/92, E46, E36 en E30.
@gtwillem: Bij dat event stond ook zo’n B3 GT3, die was erg fraai! Daar zou ik dan ook voor gaan. Foto zal ik binnenkort uploaden.
@gtwillem: Je vindt de A5 geen A4 coupé dan???
Nou ja de A4 is misschien om te beginnen al een stuk saaier gelijnd dan de 3 sedan en wat dat betreft is de A5 misschien een grotere stap richting het sportieve dan de 4 tov de 3…
Maar de A5 heeft na de lift zelfs gewoon dezelfde neus als de A4 en over de sportback hoeven we het helemaal niet te hebben, dat is letterlijk een A4 liftback.
@jaapiyo: Ben ik niet met je eens. De A5 heeft een duidelijk afwijkend en erg fraai koetswerk. Ook de Sportback is nog steeds een erg fraaie auto, waar de A4 gewoon een nette auto is, net als de 3-serie.
Bij de 6-serie heeft BMW het wel weer goed gedaan. Die auto is duidelijk afwijkend van de 5-serie waarop hij gebasseer is.
RS4
M4!!!
Ik zie het verschil niet….. Liever een M5
@gt500eleanor: de ene is sedan de andere coupe nog verdere uitleg?
M3 sws, veel dikker verloop van de achterspatborden
Alleibei zijn ze schitterend en knetterdik maar ik ga voor de M3.
BMW M4 grandcoupe! Zwart met een koraalrood interieur
@misterbo: die bestaat spijtig genoeg nog niet!
@gillesss123: zou een mooie wagen worden een M4 grancoupe, gaat zeker komen ! Gezien de M6 grancoupe
M3, lekker sinister met de zwarte nieren! Alleen jammer dat ze niet meer echt onopvallend zijn. Vroeger herkende alleen de liefhebber een M product. Nu schreeuwen de modellen het uit dat ze een M model zijn.
Fantastische foto’s! Die m3 is echt sinister. Die zou mijn voorkeur hebben.
M3 omdat het hogere dak beter uitkomt in verhouding met de rest van de wagen.
M3
Damn those pics! Voor mij de M3 trouwens.
M4!!!
Helaas mist de touring, wanneer BMW deze zal maken ben ik er helemaal over uit! Daarom kies ik nu maar voor de M3.
M3, powersedan! Beter gaan ze nog een touring maken.
M3 every day!
M4
M3
Is het mogelijk deze set in 1920×1080 te ontvangen zonder het autojunk logo? Wil ze heel graag als wallpaper gebruiken!
@schematics: Jawel hoor, alle tien foto’s?
@lenny98: Zou tof zijn! Zou je ze ergens kunnen uploaden?
@schematics: ik mail ze wel, wat is je mailadres?
M4 because: geen kids.
M3. Valt iets minder op. En toch ruimte achterin.
M3
Eind augustus…. :)
M4
Voor het eerst dat ik een sedan mooier vind dan een coupe… Bij Mercedes had ik dat ook al bij de vorige c-klasse. Iets van de laatse tijd denk ik
M4
De M4 is net wat mooier, maar dat weegt niet op tegen de extra deuren. M3 dus!
Voormij de M3, als ik vrije keuze zou hebben dan een Alpina D3 Touring.
M3. Want icoon.
M3 it is
M4, ik hoef nog niet aan een maxi cosie te denken..
@lorddisick: Of boodschappen, rugtassen en vrienden?
@Jochempie: Neuh, je krijgt natuurlijk extra vrienden als zo’n auto rijdt, nee ben geen taxi! :)
M3. Liever rs5
3
M3… ziet er in mijn ogen veel gespierder uit
Moeilijke keuze.. mooie foto’s. Foto 9 foto van de maand?
De achterkant van de M4 is zo veel mooier.
M4!
M4! Aangezien ik helemaal geen 4 deuren nodig heb.
AMG C63 S
M4!!!
Zonder enige twijfel de M3!
C63
M3 want super dik en toch zeer praktisch! En geweldige foto’s man!
M3
Veel liever de M3!
Ik heb die M4 nu al een aantal keer in het echt gezien. Ik vind het niet echt mooi geworden. Op foto’s ziet het er beter uit als in het echt. De motorkap is net een walvis of zo. Te rond en te lomp. De M3 vind ik dan een stuk beter gelukt. Daar zou ik dan in dit geval voor kiezen. Toch vind ik de M3 coupe van de vorige generatie mooier dan deze 2.
M3..verhoudingen in koetswerk zijn mooier, waardoor het moddervette eraf spat!
Ik wacht op de m4 grand coupe .. Nog mooier!
M4. De voorkant is beide precies even lelijk, dankzij die nare voorbumper voorbumper. De coupe vorm van de 4 serie is echter zoveel mooier dan de wat standaard 3 serie sedan dat de M3 eigenlijk gewoon is dat de M4 de gemakkelijke winnaar is. Graag wel in een mooie felle kleur en niet in dat lelijke goud of dit saaie leasewagen zwart.
M3! Maar dan wel in een spannender kleurtje..
M4 Gran Coupé dat zou vet zijn
Doe mij de m3 maar, kan je toch nog wat makkelijker een sleeper van maken
M3!!!!!
Op de een of andere manier lijkt de M3 toch dikker
Doe mij de m4 maar vind coupé sportiever ogen
M3 is een M5 in het klein(er), ziet er gewoon beter uit en meer “sleeper” options.
M3 zou ik denk ik voor gaan. Een stuk praktischer met gelijke prestaties en looks! Win win situatie lijkt mij
M3 …. reden, dan kan die kleine van mij gewoon achterin
M3 zonder twijfel
M4
4 deuren: getrouwd. kinderen. remmingen. suf leven
2 deuren: vrijgezel.jonge vrouwen. vrijheid. wild leven
@bas_bzb: die vergelijking gaat bij een BMW M eigenlijk niet op. Dan heb je sowieso al geen suf leven als je het mij vraagt..!
Gave foto’s!