@Jochempie: met de V van vrachtwagen of de B van bedrijfswagen. In de praktijk behorend aan een BV. Veel grapjes maken ze niet bij de RDW maar deze wel.
@rutger97: Nee kentekens de beginen met een V of een B zijn bedrijfs wagens.
Zo worden de verschillende uitvoeringen uit elkaar gehouden. Zo heeft een taxi bijvoorbeeld een blauwe kenteken plaat.
@rutger97: nee volgens mij niet, bedrijfsauto’s hebben deze volgorde al een tijdje, letter reeks begint altijd met een V. (VX-000-X) en vrachtwagens hebben altijd een B als eerste letter van de reeks (00-BXX-0).
Kan er naast zitten maar dacht dat t zo werkte
@bennieokkels: ik sprak iemand die had ook een sq5 om laten bouwen zodat een grijs kenteken kreeg , daarna tussenschot er weer uit en de bank er weer in. Tja als ze je pakken ben je de lul
@sjoerd95: In dit geval is het dak niet hoger dan 15 cm van het raamstijl. dit betekent dat er een volledig tussenschot moet zijn die permanent is bevestigt ( dus geen parkers of boutjes)
Achter mag een enkel raam van glas zijn, de andere ramen moet worden verwijdert, en dichtgemaakt worden.
Het belangrijkste is dat het denkbeeldige blok dat voor de des betreffende wagen van toe passing is er recht in moet passen wanneer de deuren gesloten zijn.
veder zijn er nog wel andere regeltjes maar dit zijn de hoofd punten.
als de fiscus je betrapt met een terug bouw van stoelen etc. moet je het verschil van de mrb over de gehele periode dat je hem op grijskenteken hebt betalen plus een forse boete.
@autonieuwsvandestraatje: Het is geen truuk. Die auto heeft maar 2 zitplaatsen en mocht de klant hem zelf terugzetten en hij wordt gepakt dan heeft hij een groot probleem. Belasting ontduiking heet dat. Je wilt geen ruzie hebben met de belastingdienst.
Auto voldoet gewoon aan de eisen dus waarom zou het een truuk zijn.
@autonieuwsvandestraatje: waarom zou het geen bedrijfsauto kunnen zijn. Dit is nou exact wat ik bedoel! Vooroordeel… je weet nieteens wat die beste man doet… zou het wel gerechtvaardigd zijn door andere mensen als hij in de allerdikste/snelste transporter of transit zou rijden? Of krijg je dan weer dezelfde reacties? Afgunst….
@autonieuwsvandestraatje: tjee wat kan jij jammeren zeg! Ik kan dit alleen maar aanmoedigen!! Ga zelf denk ik ook maar eens een x5 rijden op grijs kenteken.. gewoon omdat het kan!! Betaal immers al genoeg inkomstenbelastingcentjes. Dus in jou mening kan ik opmerken dat je iedereen dom vind die niet graag belasting betaald.. hmm vreemde vogel ben je.. en jij als (autoliefhebber) vind een mooi s line pakketje onnodig.. tuurlijk het is autogerelateerd dus in jou fantasieloze wereldje onnodig natuurlijk.. goh vraag me echt af waar jij in rijdt. Vast iets lelijks waar je maar al te graag heel veel mrb over wil betalen
@ericpablo-bmw: je hebt gelijk. ik zal mn mening wat moeten bijstellen. Eigenlijk naai je de overheid hier alleen maar mee. En dat is altijd mooi meegenomen.
@autonieuwsvandestraatje: De overheid dat ben jij,..maar dat begrijpen mensen dan weer niet. Aan de andere kant, als het legaal is, is het legaal. De vraag is alleen wanneer wordt het grijze kenteken afgeschaft. Er is al een binstelling van deze wet geweest. Zelfde is gebeurd met de oldtimer belasting. Daar mee de “autoliefhebbers” hun voordeel mee te kunnen doen, en zie het resultaat. De echte liefhebbers hebben nu het nakijken.
Aan de andere kant, in NL betaal je zo achterlijk veel belasting dat ook ik iedere mogelijkheid aanpak om zo min mogelijk te hoeven betalen. Dus ik begrijp de man.
rikuszegt
@ericpablo-bmw: zo zo. Dus als je lekker verdient, en daardoor flink inkomstenbelasting koet betalen dan geeft dat het recht om andere belastingen te ontduiken? Onder het mom van: ik betaal al genoeg? Als je zulke auto’s kan rijden dan kun je het ook wel betalen. Maar goed, mensen die er dus anders over denken als jij rijden per se iets lelijks? Wat een onzin. Iedereen zou dit doen, ik ook. Maar om dan gelijk zo te reageren..
@kobus1967:
Heb je al toch als je hem alleen “zakelijk” gebruikt?
Dacht dat je alleen nog in aanmerking kwam voor grijs kenteken als je laaddeuren minimaal 30cm boven je bestuurdersportier kwam?
Zolang de auto voldoet aan de blok meetmethode, namelijk de afmetingen waaraan je moet voldoen om een grijs kenteken aan te vragen, is dit gewoon legaal. Globaal houdt het in dat er een virtueel blok in de auto moet passen met de afmetingen die de RDW bepaalt. Bij veel omgebouwde straatauto’s naar grijs kenteken zie je daarom ook een dakverhoging om aan die afmetingen te voldoen.
Vandaar dat auto’s als de Renault Megane Van ook nog bestaan, alleen die zijn tuurlijk affabriek al grijs kenteken klaar.
Ik ken iemand die als zzp’er werkt en iets dergelijks heeft gedaan met een Audi Q7 4.2TDI. Ook op grijs kenteken en met dus alleen 2 stoelen voorin. Ik weet niet of ie ‘m nog heeft. Misschien heeft ie ‘m wel vervangen door deze SQ5… ;)
Hier rijd ook een nieuwe range rover op grijs. Man had ook vorig model op grijs. Scheelt wel wat hoor. Als bedrijfswagen geen btw en nog wat voordelen.
En dan maar 2 stoelen erin! Een ondernemer met smaak!
Vet!! Tdi power !
Misschien een dom vraagje maar is dit niet gewoon een kenteken uit de nieuwe reeks?
@rutger97: Nee!
@audirijder: okee! Dank u!
@rutger97: Graag gedaan!
@rutger97: Ala de letters beginnen met een V, dan betreft het een voertuig op grijs kenteken.
@Jochempie: met de V van vrachtwagen of de B van bedrijfswagen. In de praktijk behorend aan een BV. Veel grapjes maken ze niet bij de RDW maar deze wel.
@mashell: bedankt!
@mashell: vertel ik een onwaarheid?
@mashell: En het geinige is dat een kenteken met een B (01-BBB-1) een vrachtwagen is en met een V (VD-001-D) een bedrijfswagen.
@jochempie: dank je voor je uitleg! Ben daar niet in thuid
@rutger97: Nee kentekens de beginen met een V of een B zijn bedrijfs wagens.
Zo worden de verschillende uitvoeringen uit elkaar gehouden. Zo heeft een taxi bijvoorbeeld een blauwe kenteken plaat.
@arjontje: weer wat geleerd!
@rutger97: nee volgens mij niet, bedrijfsauto’s hebben deze volgorde al een tijdje, letter reeks begint altijd met een V. (VX-000-X) en vrachtwagens hebben altijd een B als eerste letter van de reeks (00-BXX-0).
Kan er naast zitten maar dacht dat t zo werkte
@truckertje: bedankt!
@truckertje: klopt!
Lekker hoor zo een dikke diesel?
Haha baas!
Ik vind dit nou niet bijzonder hoor…
Je hebt ook al 2 Jeep Grand Cherokee SRT8’s rondrijden als grijs kenteken.
Deze trucjes worden wel vaker uitgehaald.
Zo heeft een klant van ons een G65 AMG op grijs kenteken.
@arjontje: maar ja toch kan je maar 1 persoon meenemen…
@bennieokkels: dus?
@bennieokkels: ik sprak iemand die had ook een sq5 om laten bouwen zodat een grijs kenteken kreeg , daarna tussenschot er weer uit en de bank er weer in. Tja als ze je pakken ben je de lul
sorry maar “bedrijfsauto”?
maak je op deze manier geen misbruik van het systeem?
@autonieuwsvandestraatje: Als de afmetingen van de bagageruimte voldoen aan de wettelijke minimum maten om te voldoen aan grijskenteken, niet nee.
@sjoerd95: In dit geval is het dak niet hoger dan 15 cm van het raamstijl. dit betekent dat er een volledig tussenschot moet zijn die permanent is bevestigt ( dus geen parkers of boutjes)
Achter mag een enkel raam van glas zijn, de andere ramen moet worden verwijdert, en dichtgemaakt worden.
Het belangrijkste is dat het denkbeeldige blok dat voor de des betreffende wagen van toe passing is er recht in moet passen wanneer de deuren gesloten zijn.
veder zijn er nog wel andere regeltjes maar dit zijn de hoofd punten.
als de fiscus je betrapt met een terug bouw van stoelen etc. moet je het verschil van de mrb over de gehele periode dat je hem op grijskenteken hebt betalen plus een forse boete.
@hobbelweg: dit was dus voor iemand anders bedoelt maar ach ja
En dan je ramen blinderen en je stoelen er terug inzetten! Slim
@dennisjuh95: oef… daar krijgt men dan enorme problemen mee. En niet alleen met de belastingdienst.
@bennieokkels: Ja denk het ook. Maar zie het zo vaak dat de ramen dan ook geblindeerd zijn. Best opvallend.
@dennisjuh95: dat moet, zodat men niet weet wat voor lading je mogelijk zou kunnen vervoeren, geloof ik
@dennisjuh95:
Met een V in je kenteken op een “personen” auto zal je daar wel op gecontroleerd worden.
Ook raar dat mensen hulde krijgen voor het onder de knie hebben van zgn truukjes. Mensen hebben er een soort respect voor.
terwijl je het systeem alleen maar misbruikt.
@autonieuwsvandestraatje: Het is geen truuk. Die auto heeft maar 2 zitplaatsen en mocht de klant hem zelf terugzetten en hij wordt gepakt dan heeft hij een groot probleem. Belasting ontduiking heet dat. Je wilt geen ruzie hebben met de belastingdienst.
Auto voldoet gewoon aan de eisen dus waarom zou het een truuk zijn.
@autonieuwsvandestraatje: Ja omdat iedereen een hekel heeft aan het systeem dat ons misbruikt!
@burninrubber: ja maar je naait hier ook de anderen mee.
@autonieuwsvandestraatje: ouwe SP’er
Waarom niet?? Gelijk er van uit gaan dat hij het systeem misbruikt. Afgunst cultuur…. waardeloos!
@hondar: dit is toch geen bedrijfsauto of wel?
dit is bewust de boel bedonderen, maar in nederland krijg je daar respect voor.
@autonieuwsvandestraatje: waarom zou het geen bedrijfsauto kunnen zijn. Dit is nou exact wat ik bedoel! Vooroordeel… je weet nieteens wat die beste man doet… zou het wel gerechtvaardigd zijn door andere mensen als hij in de allerdikste/snelste transporter of transit zou rijden? Of krijg je dan weer dezelfde reacties? Afgunst….
@hondar: Het “S-pakket” biedt toch totaal geen extra voor bedrijfswerkzaamheden?
Dit is gewoon een laffe hond die minder belasting wilt betalen dan de rest.
Een typische audi-rijder.
Voorderest kunnen we de afgunst factor buiten-wegen laten daar ik niet jaloers ben op mensen die de boel willens en wetens bedonderen.
@autonieuwsvandestraatje: tjee wat kan jij jammeren zeg! Ik kan dit alleen maar aanmoedigen!! Ga zelf denk ik ook maar eens een x5 rijden op grijs kenteken.. gewoon omdat het kan!! Betaal immers al genoeg inkomstenbelastingcentjes. Dus in jou mening kan ik opmerken dat je iedereen dom vind die niet graag belasting betaald.. hmm vreemde vogel ben je.. en jij als (autoliefhebber) vind een mooi s line pakketje onnodig.. tuurlijk het is autogerelateerd dus in jou fantasieloze wereldje onnodig natuurlijk.. goh vraag me echt af waar jij in rijdt. Vast iets lelijks waar je maar al te graag heel veel mrb over wil betalen
@ericpablo-bmw: je hebt gelijk. ik zal mn mening wat moeten bijstellen. Eigenlijk naai je de overheid hier alleen maar mee. En dat is altijd mooi meegenomen.
@autonieuwsvandestraatje: De overheid dat ben jij,..maar dat begrijpen mensen dan weer niet. Aan de andere kant, als het legaal is, is het legaal. De vraag is alleen wanneer wordt het grijze kenteken afgeschaft. Er is al een binstelling van deze wet geweest. Zelfde is gebeurd met de oldtimer belasting. Daar mee de “autoliefhebbers” hun voordeel mee te kunnen doen, en zie het resultaat. De echte liefhebbers hebben nu het nakijken.
Aan de andere kant, in NL betaal je zo achterlijk veel belasting dat ook ik iedere mogelijkheid aanpak om zo min mogelijk te hoeven betalen. Dus ik begrijp de man.
@ericpablo-bmw: zo zo. Dus als je lekker verdient, en daardoor flink inkomstenbelasting koet betalen dan geeft dat het recht om andere belastingen te ontduiken? Onder het mom van: ik betaal al genoeg? Als je zulke auto’s kan rijden dan kun je het ook wel betalen. Maar goed, mensen die er dus anders over denken als jij rijden per se iets lelijks? Wat een onzin. Iedereen zou dit doen, ik ook. Maar om dan gelijk zo te reageren..
Als je de bijrijdersstoel eruit haalt en daar bv een koelkast inzet met koffiemachine heb je ook nog eens 0% bijtelling.
@kobus1967:
Heb je al toch als je hem alleen “zakelijk” gebruikt?
Dacht dat je alleen nog in aanmerking kwam voor grijs kenteken als je laaddeuren minimaal 30cm boven je bestuurdersportier kwam?
@kobus1967: de bijtelling is voor een symbolisch bedrag af te kopen als er meer personeel is.
En dan niet eens een trekhaak eronder? Lekker nutteloos.
@trustmeiamanengineer: ooit gehoord van een afneembare trekhaak of een wegklapbare trekhaak?
Zolang de auto voldoet aan de blok meetmethode, namelijk de afmetingen waaraan je moet voldoen om een grijs kenteken aan te vragen, is dit gewoon legaal. Globaal houdt het in dat er een virtueel blok in de auto moet passen met de afmetingen die de RDW bepaalt. Bij veel omgebouwde straatauto’s naar grijs kenteken zie je daarom ook een dakverhoging om aan die afmetingen te voldoen.
Vandaar dat auto’s als de Renault Megane Van ook nog bestaan, alleen die zijn tuurlijk affabriek al grijs kenteken klaar.
En prive gebruiken zal hij hem waarschijnlijk niet want als ik het goed heb betaal je dan bijtelling over de prijs incl. belastingen.
Dit vind ik mooi. Hier rijd ook dan wel wat oudere maar zeker niet minder dikke VW Toureg R50 Caddy uitvoering rond.
Voorzover ik het weet dienen de achterste portier ruiten vervangen te worden door kunststof niet licht doorlatende panelen.
Deze heeft dat echter niet.
@jack_abarth: linkerzijde is voorzien van kunststof panelen zoals je kan zien. En rechterportier mag doorschijnend zijn ivm dode hoek!
@ericpablo-bmw:
Aha, weer wat geleerd.
Ik ken iemand die als zzp’er werkt en iets dergelijks heeft gedaan met een Audi Q7 4.2TDI. Ook op grijs kenteken en met dus alleen 2 stoelen voorin. Ik weet niet of ie ‘m nog heeft. Misschien heeft ie ‘m wel vervangen door deze SQ5… ;)
Dit zie je toch heel vaak met ML63 of G63 vind het niet zo bijzonder
Hier rijd ook een nieuwe range rover op grijs. Man had ook vorig model op grijs. Scheelt wel wat hoor. Als bedrijfswagen geen btw en nog wat voordelen.
@schellekens006: scheelt wel wat…… niet zon klein beetje hoor, alleen al 2500 euro aan wegenbelasting per jaar, en dan nog 25000 btw bij aanschaf
ik woon in denemarken (180% BPM). hier is het doodnormaal en rijdt iedereen in ‘normale’ auto’s met grijs kenteken