onze Fiesta 1.6 16V Sport
net even lekker gewassen en staat nu weer te shinen :) volgende maar weer de brede zomersloffen monteren, staan toch een stukje mooier ;)
net even lekker gewassen en staat nu weer te shinen :) volgende maar weer de brede zomersloffen monteren, staan toch een stukje mooier ;)
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
autofreaker zegt
Netjes leuk ding nog tuning plannen
gieltj zegt
@autofreaker: we willen er eigenlijk een Turbo op maar heb geen idee hoe en waar dat te verkrijgen is.. De onze heb nu 110 pk op 950kg dus opzich gaat ie al wel lekker van zn plek. Plus de auto is een beetje verlaagd met stugge vering dus met de brede zomerbanden is het net een kart :)
bartvl zegt
@gieltj: Ik zou er een turbo opschroeven. Kost je maar 2500 euro, en dat op een auto die krapjes 600 waard is, prima plan.
kaasdevies zegt
@bartvl: glaasje azijn heeft u gesmaakt?
gieltj zegt
@kaasdevies: echt he :p
gieltj zegt
@bartvl: de auto is wel wat meer waard hoor.. En je heb turbo al veel en veel goedkoper
davelepeef zegt
@gieltj: de turbo zelf wel ja… Kost zo’n ding, 600e?? Maar nieuwe zuigers want lagere compressie nodig, ongetwijfeld ook nieuwe drijfstangen. Reken op minimaal 250e per cilinder. Laat dan meteen je blok opfrissen want das al 15 jaar in gebruik. Bijv koprevisie (400e) Uitlaatspruitstuk op maat, hopelijk kan je goed lassen, anders dure grap. Aangepast inlaattraject, en vaak de leukste grap is nog een geschikt motormanagementsysteem met bijhorende elektronica. Lees 1000e. Ben je er nog? Want ook je koppeling mag je doen, die is sowieso kut bij Fiesta’s… Maar t idee is inderdaad leuk
gieltj zegt
@davelepeef: wow dankje voor de info ;) gelukkig net 2 maanden geleden splinter nieuwe koppeling ingezet
nathan_verhoeven zegt
@gieltj: Als je er een turbo opschroeft dan heb je veel meer vermogen en kan je koppeling dit niet meer aan. Een nieuwe koppeling maakt geen flikker uit, je hebt dan een verstevigde koppeling nodig (aka race koppeling) Gaat duizende Euro’s inzitten als je het goed wil doen. Als je een turbo motor wil, begin dan gewoon met een auto die al een turbo heeft, betaalbare varianten zijn de 1.8 20vt, een van de beste VAG blokken ooit.
mauricerma zegt
@nathan_verhoeven: t is voornamelijk je koppel waar ie veel moeite mee heeft, en je kan dat idee idd beter uit je hoofd halen. Als je dan echt stapje meer wilt, kun je denk ik beter gaan shoppen voor de 1.7 uit ford puma, heeft net wat meer vermogen, dacht 125 pk. ( standaard )
ledci zegt
@bartvl: natuur of schoonmaak azijn?
3246cm252kw zegt
@gieltj: ziet er leuk uit hoor zo! Ik ben erg benieuwd op de zomer wielen! :-)
scottishcarspotter2000 zegt
Ik vind m wel lekker zo
wiebe zegt
Waarom een tweede toerem teller?
mercedesbenz63 zegt
Heerlijk bakkie! Alleen vind dat uitlaatje zo appart..
mauricerma zegt
@mercedesbenz63: die uitlaat is ook niet echt mijn smaak, turbo is eigk ook een waardeloos idee, veel te veel kosten en werk, kan je miss beter gaan rondkijken voor een 1.7 blokkie van een puma, 125 pk standaard :)
scott5701 zegt
Laat mij raden, je nummerplaat is 92-GS-FD?
Tip: als je niet wilt dat je nummerbord op het internet verschijnt, verberg hem dan consequent. (gewoon een tip, het viel mij op ;)
Verder leuke Fiesta, die kleur met die striping past er perfect op. Ook die uitlaat staat er goed onder.
autofreaker zegt
@scott5701: niet netjes om ze kenteken te zeggen als die dat niet wilt
isleofman zegt
Die toerenteller maakt bij de stoplichtsprintjes echt het verschil denk ik….
gieltj zegt
@isleofman: opzich wel, de betreffende “shift light” is afgesteld op het ideale toerental. 5800 rpm, de max zit bij de 7000rmp
isleofman zegt
@gieltj: waar heb je die 5800 op gebaseerd? Als het blokje daar het maximale vermogen levert, lijkt het mij dat je nog heel even door moet om niet te ver terug te vallen bij de volgende versnelling?
gieltj zegt
@isleofman: nee is het toerental waar de max koppel eindigd.. Na schakel valt ie terug in het ideale toerental
mcstradale8 zegt
Leuke bak
nvn1993 zegt
Ik snap het nut nooit van mensen die dergelijke auto’s willen tunen……. Als je een snelle auto wilt, koop een snelle auto. Van het geld dat je verknoeit in “tunen” kan je samen met het aankoopbedrag ook vast wel een rappere auto kopen die gemaakt is om wat vlotter te zijn. Dan hou je het mcdonalds gehalte ook een stuk lager van je verschijning.
ledci zegt
@nvn1993: eensch
gieltj zegt
@nvn1993: de Fiesta is echt wel lekker pittig hoor, maar willen gewoon sons wat meer ;)