@pudi: ben 2 jaar geleden in de fabriek geweest, inclusief museum. Leuke verzameling, veel meer modellen dan ik ooit had gedacht van dit merk. Je ziet ze hier alleen niet veel(de ouden dan)
Uit de tijd dat Skoda heerschte in de rallysport! Ja echt! Klasse tot 1300cc was jaar na jaar de titel op het hoogste niveau voor skoda. Remmen en de snelheid bij gladde omstandigheden ( nat, modder, sneeuw) waren de sterke eigenschappen die menige overwinning opleverde.
@Corrado16v: excuses daarvoor, ik had deze foto’s voor het eerst met mijn nieuwe telefoon genomen. Had ook voorkant foto’s gemaakt maar die bleken dus volledig bewogen en onscherp te zijn (toen ik thuis was). Heb daarna nog een paar keer op dezelfde locatie gekeken maar heb de Rapid niet meer kunnen vinden.
De vader van een maat had deze vroeger ook, nieuw gekocht. De beste man was blij dat hij hem later gauw kwijt was. Dat ding wou alleen maar rechtuit, bij zijwind had je aan twee paar handen om te sturen nog te weinig. Met twee zakken grind van de Hubo voorin werd het al een stuk beter.
Ontzettend leuk bakkie! Heerlijk ’80s zo. Ligt het aan mij of zie je de laatste tijd überhaupt steeds meer klassieke Skoda’s? Volgens mij zorgt het huidige succes van Skoda voor een herwaardering van de oude bakkies.
Ooit ontworpen met de motor voorin en voorwielaandrijving.
Maar dat was de toenmalige Sovjet regering, allemaal veel te vooruitstrevend, ingewikkeld en als klap op de vuurpijl niet communistisch genoeg.
De Russen waren namelijk bang voor de concurrentie die zo’n ontwerp zou opleveren voor het eigen edelroestblik.
toyotafortuner zegt
Leuk bakkie
Alfarobert zegt
Ziet er goed uit zeg.Eigenlijk de enige Skoda die wel mooi is.
deora zegt
Motor achterin, vraag me af hoe dat gaat op een natte rotonde.
thomcarspotter zegt
@deora: klonk ook best aardig, en de eigenaar trok hem aardig door op de dijk!
benzinehoofd zegt
@deora: Prima, als je voorin wat stenen of zakken zand hebt liggen. ;-)
roppp zegt
@deora: met 12,5pk op de achterwielen gebeurt er niet zoveel hoor ;-)
pudi zegt
Haha wist niet eens dat ze zo oud al bestonden
scottishcarspotter2000 zegt
@pudi: Skoda bestaat al op zn minst vanaf de 60s ;)
chabar zegt
@scottishcarspotter2000: Het is de op vier na oudste nog bestaande autoproducent, na Daimler-Benz (1885), Peugeot (1896), Opel en Fiat (beide 1899).
spidermann zegt
@scottishcarspotter2000: skoda bestond al ver voor WW 2. Wikipedia noemt 1895.
almera-ga16det zegt
@scottishcarspotter2000: Skofa bestaat vanaf 1905
chabar zegt
@pudi: volgens wikipedia al sinds 1895
daveyb078 zegt
@chabar: Wikipedia kan elke debiel veranderen
djbartje zegt
@daveyb078: Op de site van Skoda zelf word 1894 genoemd. Zo debielig is Wikipedia dus nu ook weer niet..
freshlife zegt
@pudi: ben 2 jaar geleden in de fabriek geweest, inclusief museum. Leuke verzameling, veel meer modellen dan ik ooit had gedacht van dit merk. Je ziet ze hier alleen niet veel(de ouden dan)
scottishcarspotter2000 zegt
Vet!
isleofman zegt
Toen Skoda echt nog een eigen merk was…
w0o0dy zegt
Uit de tijd dat Skoda heerschte in de rallysport! Ja echt! Klasse tot 1300cc was jaar na jaar de titel op het hoogste niveau voor skoda. Remmen en de snelheid bij gladde omstandigheden ( nat, modder, sneeuw) waren de sterke eigenschappen die menige overwinning opleverde.
w0o0dy zegt
De voorloper als rallywapen. De 130RS
ŠKODA 130 RS: http://youtu.be/u2GxNcZc17E
mars zegt
Kwaliteit was beroerd, maar je kon er wel leuk mee rijden.. (zolang er geen storing was )
mrrallycross zegt
Wou een echte coupe
corrado16v zegt
Jammer dat er maar zo weinig foto’s van zijn.
thomcarspotter zegt
@Corrado16v: excuses daarvoor, ik had deze foto’s voor het eerst met mijn nieuwe telefoon genomen. Had ook voorkant foto’s gemaakt maar die bleken dus volledig bewogen en onscherp te zijn (toen ik thuis was). Heb daarna nog een paar keer op dezelfde locatie gekeken maar heb de Rapid niet meer kunnen vinden.
room850 zegt
@thomcarspotter: auto stond daar voor een nieuwe laklaag, is opnieuw gespoten .. stond bij mijn ouwe werk
marinepower zegt
De vader van een maat had deze vroeger ook, nieuw gekocht. De beste man was blij dat hij hem later gauw kwijt was. Dat ding wou alleen maar rechtuit, bij zijwind had je aan twee paar handen om te sturen nog te weinig. Met twee zakken grind van de Hubo voorin werd het al een stuk beter.
thijsj zegt
Mooi streeptje op de zijkant ook. Ziet er allemaal wel geinig uit, maar zou t zelf niet zo graag willen hebben.
rd1991 zegt
Cool ding! Past prima bij de Wijsneus camper :)
mgmgb zegt
Ontzettend leuk bakkie! Heerlijk ’80s zo. Ligt het aan mij of zie je de laatste tijd überhaupt steeds meer klassieke Skoda’s? Volgens mij zorgt het huidige succes van Skoda voor een herwaardering van de oude bakkies.
carmasterr zegt
Ooit ontworpen met de motor voorin en voorwielaandrijving.
Maar dat was de toenmalige Sovjet regering, allemaal veel te vooruitstrevend, ingewikkeld en als klap op de vuurpijl niet communistisch genoeg.
De Russen waren namelijk bang voor de concurrentie die zo’n ontwerp zou opleveren voor het eigen edelroestblik.
oskaar7 zegt
Ik wil hier wel een spirituele opvolger van :)