@gtwillem: Sterker nog, dat doet de W8 met groot gemak. De mijne is onbegrensd en ik heb al keren de 280/290km/u. (op de teller) aangetikt. De W8 loopt hier ook met gemak naartoe. Vele onderhuidse ‘kunstgrepen’ maken ook dat de auto zeer vast aan het wegdek plakt met dergelijke snelheden. Boven de 140Km./u. zakt o.a. de motor en versnellingsbak 2 cm. zodat het zwaartepunt lager komt te liggen. Dat resulteert in een hele stabiele wegligging met hoge snelheden. Daarnaast is de carrosserie van een W8 veel stijver gemaakt dan de doorsnee 3BG 2.0 of TDI. met o.a. een standaard veerpootbrug e.d. Dat merk je pas als je de auto rijdt. Aan de buitenkant zie je dus niks, maar het is echt wél wat aparts om te hebben en te rijden.
Eigenlijk is het een schaaps in schaapskleren: zo snel is ie niet. Alhoewel 250 aantikken zeker tot de mogelijkheden behoort. Leuke spot!
@gtwillem: Sterker nog, dat doet de W8 met groot gemak. De mijne is onbegrensd en ik heb al keren de 280/290km/u. (op de teller) aangetikt. De W8 loopt hier ook met gemak naartoe. Vele onderhuidse ‘kunstgrepen’ maken ook dat de auto zeer vast aan het wegdek plakt met dergelijke snelheden. Boven de 140Km./u. zakt o.a. de motor en versnellingsbak 2 cm. zodat het zwaartepunt lager komt te liggen. Dat resulteert in een hele stabiele wegligging met hoge snelheden. Daarnaast is de carrosserie van een W8 veel stijver gemaakt dan de doorsnee 3BG 2.0 of TDI. met o.a. een standaard veerpootbrug e.d. Dat merk je pas als je de auto rijdt. Aan de buitenkant zie je dus niks, maar het is echt wél wat aparts om te hebben en te rijden.