@ariif: dat is de ‘Bart Simson’ look :-). Het zijn volgens mij vortex generators. De Evo heeft van nature niet zo’n fantastische stroomlijn, en het onderstel, de banden en de differientielen staan afgesteld op zo accuraat mogelijk van richting veranderen. De stekels, voor het eerst aangebracht op de Evo VIII MR FQ-400, bevorderen de stabiliteit op hoge snelheid zonder de nadelen van een spoiler of consessies te doen aan agiliteit.
Overigens, dit is een Lancer Evolution IX GSR MR, die hadden af fabriek al 305pk (begrensd, 330 zonder). Gezien het feit dat er een flinke knalpijp van jewelste onderhangt én er een klein HKS plaatje op zit, denk ik dat deze Evo ruim 350pk heeft (de Evo IX GSR MR FQ-360 was ook gekieteld door HKS hard,- en software.)
trident zegt
heel lekker
ariif zegt
Hoezo de ‘stekeltjes’ bij de antenne ?
gtwillem zegt
@ariif: dat is de ‘Bart Simson’ look :-). Het zijn volgens mij vortex generators. De Evo heeft van nature niet zo’n fantastische stroomlijn, en het onderstel, de banden en de differientielen staan afgesteld op zo accuraat mogelijk van richting veranderen. De stekels, voor het eerst aangebracht op de Evo VIII MR FQ-400, bevorderen de stabiliteit op hoge snelheid zonder de nadelen van een spoiler of consessies te doen aan agiliteit.
gtwillem zegt
Overigens, dit is een Lancer Evolution IX GSR MR, die hadden af fabriek al 305pk (begrensd, 330 zonder). Gezien het feit dat er een flinke knalpijp van jewelste onderhangt én er een klein HKS plaatje op zit, denk ik dat deze Evo ruim 350pk heeft (de Evo IX GSR MR FQ-360 was ook gekieteld door HKS hard,- en software.)
mark671 zegt
@gtwillem: mooie informatie!:D
rb26dett zegt
Mooie spot!