De 356 Speedster is gemaakt tot 1959.
In dat jaar zijn er enkel 32 GT Carrera Speedsters gemaakt en 6 GT Speedsters met een gewone pushrod motor.
Dit is duidelijk geen GT.
De laatste “gewone” 356 Speedster is van 1958.
Een “echte Speedster” uit 1960 is dus onmogelijk. Als je dan toch enkele kenmerken zou willen vinden die een tijdsbepaling mogelijk maken dan kan je de nummerplaat verlichting opmerken die pas van midden 1957 onderaan werd gemonteerd in combinatie met de “teardrop” achterlichten (voorheen de ronde “beehives”) die hier op de wagen in de amerikaanse (volledig rood ipv de europese rood-gele versie) voorkomen.
Anderzijds is het snel duidelijk dat het hier een replica betreft op basis van het ontbreken van een chrome rand onderaan de voorruit. Ook de zwarte ipv de chrome ruitenwissers en de vreemde vorm van het cabriodak verschillen van een origineel exemplaar.
dennisjuh95 zegt
Replica.
badsaying zegt
Is inderdaad een replica
MARS zegt
Zijn veel ‘kenners’ hier!
Dit is een echte speedster uit 1960.
lawrence-william zegt
@MARS: helaas, het is een neppert op basis van een kever.
sirmustang zegt
Als ik rdw check, lijkt hij mij toch aardig echt
mevipp zegt
Volgens mij is dit geen replica hoor. Mooie spot!
niksanzonnig zegt
staat als vw speedster op kenteken maar is wel uit 1960 , apart , werden Porsches toen altijd onder de vw naam op kenteken gezet ?
brabantia zegt
@niksanzonnig: die replica’s kan je hernoemen naar een speedster, vraag me niet hoe, maar het kan.
lawrence-william zegt
@niksanzonnig: nee Porsches zijn nooit als vw op kenteken gezet, zelf de 914 niet.
donderbanaan zegt
De 356 Speedster is gemaakt tot 1959.
In dat jaar zijn er enkel 32 GT Carrera Speedsters gemaakt en 6 GT Speedsters met een gewone pushrod motor.
Dit is duidelijk geen GT.
De laatste “gewone” 356 Speedster is van 1958.
Een “echte Speedster” uit 1960 is dus onmogelijk. Als je dan toch enkele kenmerken zou willen vinden die een tijdsbepaling mogelijk maken dan kan je de nummerplaat verlichting opmerken die pas van midden 1957 onderaan werd gemonteerd in combinatie met de “teardrop” achterlichten (voorheen de ronde “beehives”) die hier op de wagen in de amerikaanse (volledig rood ipv de europese rood-gele versie) voorkomen.
Anderzijds is het snel duidelijk dat het hier een replica betreft op basis van het ontbreken van een chrome rand onderaan de voorruit. Ook de zwarte ipv de chrome ruitenwissers en de vreemde vorm van het cabriodak verschillen van een origineel exemplaar.