Blijf het zonde vinden dat dit merk is opgedoekt! Het waren zulke bijzondere auto’s! Ik snap niet waarom het niet liep (nouja, de laatste jaren dan wel omdat de auto een beetje achterhaald werd qua technologie).
@stephano: waren zeker bijzondere auto’s maar als je meer dan 100,000 euro verlies maakt op iedere auto die je maakt kan je het gewoon niet lang volhouden al heb je nog zo veel geld :( helaas!
@djfrank: Dat had ik al eerder gehoord ja. Maar dat kwam door de tegenvallende verkoop resultaten. Ik had begrepen dat potentiële kopers het design van de Maybach te onopvallend vonden (hij oogt veel als een “normale mercedes”).
Wat ik zelf denk is dat Mercedes zich verkeken heeft op de doelmarkt. Hij oogt erg strak en zakelijk, en Mercedes prijst hem ook aan als de auto voor CEO’s en Miljardairs om zakelijk te gebruiken. Echter zijn er maar weinig mensen die het kunnen maken om zich zakelijk in zo’n protserige auto te laten rijden. Je ziet ook bijna niemand ter wereld die zich zakelijk in een Bentley of Rolls Royce laat rijden. Terwijl deze twee grote concurrenten nou juist auto’s maken die zich goed lenen voor in het weekend om op te vallen op de boulevards van luxe badplaatsen.
stephano zegt
Blijf het zonde vinden dat dit merk is opgedoekt! Het waren zulke bijzondere auto’s! Ik snap niet waarom het niet liep (nouja, de laatste jaren dan wel omdat de auto een beetje achterhaald werd qua technologie).
djfrank zegt
@stephano: waren zeker bijzondere auto’s maar als je meer dan 100,000 euro verlies maakt op iedere auto die je maakt kan je het gewoon niet lang volhouden al heb je nog zo veel geld :( helaas!
mercedesgl zegt
@djfrank: bugatti maakt op elke auto ook meer dan een miljoen verlies alleen dat betaald de audi en vw rijder
stephano zegt
@djfrank: Dat had ik al eerder gehoord ja. Maar dat kwam door de tegenvallende verkoop resultaten. Ik had begrepen dat potentiële kopers het design van de Maybach te onopvallend vonden (hij oogt veel als een “normale mercedes”).
Wat ik zelf denk is dat Mercedes zich verkeken heeft op de doelmarkt. Hij oogt erg strak en zakelijk, en Mercedes prijst hem ook aan als de auto voor CEO’s en Miljardairs om zakelijk te gebruiken. Echter zijn er maar weinig mensen die het kunnen maken om zich zakelijk in zo’n protserige auto te laten rijden. Je ziet ook bijna niemand ter wereld die zich zakelijk in een Bentley of Rolls Royce laat rijden. Terwijl deze twee grote concurrenten nou juist auto’s maken die zich goed lenen voor in het weekend om op te vallen op de boulevards van luxe badplaatsen.