Namaak multipla
Bij ons appartement zagen we dit gedrocht staan. De standaard multipla is al lelijk laat staan deze, alhoewel ik hem er beter uit vind zien dan de originele.
Bij ons appartement zagen we dit gedrocht staan. De standaard multipla is al lelijk laat staan deze, alhoewel ik hem er beter uit vind zien dan de originele.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
derkvankappel zegt
Dit is gewoon de facelift-Multipla die later geproduceerd werd door Zastava. Zij hebben de rechten enz. gekocht. Hoe ze überhaupt bij het idee kwamen..
robbie zegt
@derkvankappel: dit heeft niks met Zastava te maken!
phaeton zegt
Dat van Zastava wist ik ook niet, maar ik zie niks wat lijkt op een kopie. Lijkt mij ook een echte.
Wel grappig wat je zegt trouwens: ”De eerste Multipla was al lelijk, laat staan deze facelift” (dus de facelift is lelijker), ”alhoewel ik hem er beter uit vind zien dan de eerste.”
Beetje tegenstrijdig, niet? ;)
robbie zegt
@phaeton & @derkvankapel: Deze auto is (in licentie!) gebouwd door het Chinese Zotye.
Dat doen ze met toestemming van Fiat. De Chinezen hebben namelijk geld betaald aan Fiat om deze auto in China te mogen bouwen en verkopen. Ze hebben ook de rechten op de Lancia Lybra en Alfa 166.
http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/19/mutlipla-herleeft-in-chinees-jasje
derkvankappel zegt
@robbie: Bedankt, weer wat geleerd! Ik dacht echt dat het Zastava was, zij bouw(d)en ook de oude Punto in licentie als ik het goed heb. Helaas is goede smaak nog steeds niet te koop..