Lamborghini lp-560-4 GT3’s
Op Spa-Francorchamps in een amateur-proefsessie. Coureurs bestonden uit alleen maar amateurs. Wat ik hiervoor nooit gezien heb is dat de auto's op pootjes staan die geintergreerd zijn in de auto en werken met luchtdruk (foto 1). Snelste auto's op het circuit waren de Z4 GT3's.Kosten voor een sessie van 3x half uur: 15000 a 20000 euro. Enorm rijke mensen, ongeloofelijk. Zelf de mazzel gehad om 30 minuten mee te rijden in een DNRT V8.
Danny32 zegt
Moet wel een spectaculair ritje in die DNRT V8 zijn geweest, niet waar?
maxx1 zegt
@Danny32: 500pk, 1050kg. Ook echt monsterlijk! Zal ik nooit meer vergeten. Was regendachtig dus braken we best wel wat uit! Ben alleen mega-ziek geworden haha! Olie/benzine dampen worden na 20min toch zwaar
spotterfozz zegt
@maxx1: sterkte dan! Benzinedamp is prettig voor een tijdje idd maar op ten duur eist het zijn tol
TheMaster zegt
Airjacks is wat je nog nooit gezien hebt;
http://www.apracing.com/products/race_car/air_jacks.aspx
maxx1 zegt
@TheMaster: kon even niet op het woord komen!
Alfarobert zegt
Racewagens moet zo licht mogelijk zijn.Die pootjes er onderuit lijkt me juist weer heel zwaar.Zie je vaker bij racewagens.Waarom nooit in produktiewagens(veel makkelijker als garagekrik).
Alpinaa zegt
@Alfarobert: Te duur, te zwaar en totaal overbodig voor productieauto’s. Een normale auto wordt mss een paar keer per jaar opgekrikt om bandjes te wisselen. Een raceauto wordt ieder raceweekend heel vaak opgekrikt. ;)
mrglmmns zegt
Spa met natte baan… vragen voor ongelukken
maxx1 zegt
@mrglmmns: klopt. Formule 3 totalloss. Splinternieuwe SLS GT3 vangrail ingereden en nog wat ongelukjes