@stephano: Het is ook een vette auto! Motto beste auto ter wereld bouwen is zeker gelukt. Rijdt echt subliem. Tellers en onderstel van Bentley :) Naja anders als andere duitsers, dit is min of meer een A8 maar dan van VW ;p Qua uiterlijk scheelt het niet echt extreem veel
@maxx1: Porsche cayenne kun je toch ook helemaal niet vergelijken. Denk eerder dat die cls comfortabeler is en samen met de Audi A8 wat lekkerder stuurt. Dit model is bovendien ook ontzettend oud. Thuis rollen we per quattroporte of 7 serie(s) maar deze pheaton zal dat niveau denk ik niet halen ;-)
@zender: ik wilde er nog bij zetten: Het is geen slechte auto en de stoelen enzo zitten allemaal wel prima, maar om het nou tot de kwaliteit van de s-klasse, audi a8, bmw 7 serie en heel misschien een quattroporte te rekenen.. sorry, daar kan ik het niet mee eens zijn.
@zender: Naja Volkswagen heeft geen Fiat radio om even Maserati omlaag te halen… Geloof me Volkswagen Phaeton is beter als A8 en CLS. Waarom is het niet te vergelijken met een Cayenne?
Ik wil je wel een nadeel noemen: Ontzettend grote dode hoek. Me vader is al 2x tegen een boom en 1x tegen een lantarenpaal gereden…
@maxx1: Cayenne hobbelt en is geen luxe sedan. Dat rijdt echt niet zo comfortabel. Als je in die Quattroporte zit heb je toch ook helemaal geen tijd om na te denken over een fiat radio. Er ligt een Ferrari V8 blok in, wat heb je dan aan een radio? Kan me voorstellen dat die 3.0 tdi niet zoveel geluid produceert en de prestaties ervan zijn al helemaal dramatisch, niet van deze tijd. Er hangt een enorm VW logo op. Ik denk dat de klant liever met een Fiat radio wordt gezien dan met een VW logo dat ook op de Polo zit. Het hangt helemaal van het type rijder af. Anoniem gereden worden? Jou VW. Wel of niet anoniem gereden worden, het boeit niet: mercedes s. Voor mensen die zelf willen sturen kiezen ze de Audi A8 of BMW 7 serie. Iemand die smaak van auto’s heeft en liever 2 ton voor een Quattroporte betaalt ipv een 760i met alle opties koopt de Maserati. Je krijgt bij de Italianen zoveel meer kwaliteit in verhouding bij BMW/Mercedes/Audi. Je levert wel een stukje comfort in en de auto oogt iets agressiever maar een groot deel van de mensen herkent ook deze auto niet. Waarom steeds die CLS noemen? Cls is conccurent voor de A7 of 6 Gran Coupe. Die VW is echt mooi afgewerkt hoor en comfortabel zal het best zijn. Nadeel is wel dat je vanaf 10k euro een modelletje uit 2002 koopt wat precies op de facelift lijkt.. niemand die het ziet. Zal toch een eindeloze discussie zijn wie er beter is maar het hangt van het type persoon af..
@zender: Cayenne heeft luchtvering met verschillende standen dus hobbelen is totaal niet waar. Misschien van stugheid in de sportstand.. Uhm 3.0 TDI gaat op top 235/240 en heeft 240 pk met 500 nm… Italianen en kwaliteit, ik hoor daar genoeg andere verhalen over… Die Volkswagen is zo ideaal omdat als slim een Phaeton koopt heb je eentje met 5000 tot 10 000 km voor 35 000 a 40 000 in Nederland krijgen. Nieuwwaarde ruim 120 000 euro.. Enorme afschrijving een minpunt dus maar 2dehands zeer aantrekkelijk! Ik noem de CLS omdat ik dat een zeer indrukwekkende auto vind. (CLS 63 AMG)
@maxx1: De Cayenne heeft luchtvering als je daarvoor kiest. Zoiets noemen wij een optie. 240pk 6 cilinder? In wat voor tijd leven we? BMW haalt nu al 380pk uit een 6 cilinder blokje. Top snelheid.. in hoeveel tijd kom je er? En maakt het dan ook nog een leuk geluidje? Kom op, blijf je pheaton niet zo naar de top pushen. Het is vast lekker om 120/130km/h in nederland mee te rijden maar daar eindigt het dan ook snel. Kap met het afkraken van Italianen. Je zou eens een ritje moeten maken met een Italiaan. Ferrari, Maserati of Lamborghini.
@zender: Ik kraak het niet af, en ja ferrari/lamborghini zijn geweldig. Jij kraakt ee vw phaeton af. En als je praat over dat v6 met 240 pk niet van deze tijd is…. Dat slaat natuurlijk kant noch wal. Wat komt er van je terecht als je alleen over veel vermogen praat? Punt 1 heb je er weinig aan in Nederland, punt 2 het kost je veel benzine…je kan wel opscheppen over je Maserati maar zet hem naar een CLS 63 amg of cayenne turbo en je wordt aan de kant gezet.
@philipzuidijk: volgensmij is het wel een echte de uitlaten in die tijd waren nog iets kleiner,en de uitgeklopte wielkasten fake je niet even makkelijk
stephano zegt
Ergens blijf ik die Pheaton toch wel een hele vette auto vinden. gewoon omdat het een keer wat anders is dan de gebruikelijke Duitse bolides.
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
@stephano: Hij is zeker vet met een 6.0 W12 :)
maxx1 zegt
@stephano: Het is ook een vette auto! Motto beste auto ter wereld bouwen is zeker gelukt. Rijdt echt subliem. Tellers en onderstel van Bentley :) Naja anders als andere duitsers, dit is min of meer een A8 maar dan van VW ;p Qua uiterlijk scheelt het niet echt extreem veel
zender zegt
@maxx1: Ik weet het zelf niet maar de reacties zijn vooral dat het juist niet lekker rijdt.
maxx1 zegt
@zender: Mercedes cls, audi A8! en Porsche cayenne kunnen er niet tegen op! Thuis hebben we een 3.0 TDI
zender zegt
@maxx1: Porsche cayenne kun je toch ook helemaal niet vergelijken. Denk eerder dat die cls comfortabeler is en samen met de Audi A8 wat lekkerder stuurt. Dit model is bovendien ook ontzettend oud. Thuis rollen we per quattroporte of 7 serie(s) maar deze pheaton zal dat niveau denk ik niet halen ;-)
zender zegt
@zender: ik wilde er nog bij zetten: Het is geen slechte auto en de stoelen enzo zitten allemaal wel prima, maar om het nou tot de kwaliteit van de s-klasse, audi a8, bmw 7 serie en heel misschien een quattroporte te rekenen.. sorry, daar kan ik het niet mee eens zijn.
maxx1 zegt
@zender: Naja Volkswagen heeft geen Fiat radio om even Maserati omlaag te halen… Geloof me Volkswagen Phaeton is beter als A8 en CLS. Waarom is het niet te vergelijken met een Cayenne?
Ik wil je wel een nadeel noemen: Ontzettend grote dode hoek. Me vader is al 2x tegen een boom en 1x tegen een lantarenpaal gereden…
zender zegt
@maxx1: Cayenne hobbelt en is geen luxe sedan. Dat rijdt echt niet zo comfortabel. Als je in die Quattroporte zit heb je toch ook helemaal geen tijd om na te denken over een fiat radio. Er ligt een Ferrari V8 blok in, wat heb je dan aan een radio? Kan me voorstellen dat die 3.0 tdi niet zoveel geluid produceert en de prestaties ervan zijn al helemaal dramatisch, niet van deze tijd. Er hangt een enorm VW logo op. Ik denk dat de klant liever met een Fiat radio wordt gezien dan met een VW logo dat ook op de Polo zit. Het hangt helemaal van het type rijder af. Anoniem gereden worden? Jou VW. Wel of niet anoniem gereden worden, het boeit niet: mercedes s. Voor mensen die zelf willen sturen kiezen ze de Audi A8 of BMW 7 serie. Iemand die smaak van auto’s heeft en liever 2 ton voor een Quattroporte betaalt ipv een 760i met alle opties koopt de Maserati. Je krijgt bij de Italianen zoveel meer kwaliteit in verhouding bij BMW/Mercedes/Audi. Je levert wel een stukje comfort in en de auto oogt iets agressiever maar een groot deel van de mensen herkent ook deze auto niet. Waarom steeds die CLS noemen? Cls is conccurent voor de A7 of 6 Gran Coupe. Die VW is echt mooi afgewerkt hoor en comfortabel zal het best zijn. Nadeel is wel dat je vanaf 10k euro een modelletje uit 2002 koopt wat precies op de facelift lijkt.. niemand die het ziet. Zal toch een eindeloze discussie zijn wie er beter is maar het hangt van het type persoon af..
maxx1 zegt
@zender: Cayenne heeft luchtvering met verschillende standen dus hobbelen is totaal niet waar. Misschien van stugheid in de sportstand.. Uhm 3.0 TDI gaat op top 235/240 en heeft 240 pk met 500 nm… Italianen en kwaliteit, ik hoor daar genoeg andere verhalen over… Die Volkswagen is zo ideaal omdat als slim een Phaeton koopt heb je eentje met 5000 tot 10 000 km voor 35 000 a 40 000 in Nederland krijgen. Nieuwwaarde ruim 120 000 euro.. Enorme afschrijving een minpunt dus maar 2dehands zeer aantrekkelijk! Ik noem de CLS omdat ik dat een zeer indrukwekkende auto vind. (CLS 63 AMG)
zender zegt
@maxx1: De Cayenne heeft luchtvering als je daarvoor kiest. Zoiets noemen wij een optie. 240pk 6 cilinder? In wat voor tijd leven we? BMW haalt nu al 380pk uit een 6 cilinder blokje. Top snelheid.. in hoeveel tijd kom je er? En maakt het dan ook nog een leuk geluidje? Kom op, blijf je pheaton niet zo naar de top pushen. Het is vast lekker om 120/130km/h in nederland mee te rijden maar daar eindigt het dan ook snel. Kap met het afkraken van Italianen. Je zou eens een ritje moeten maken met een Italiaan. Ferrari, Maserati of Lamborghini.
maxx1 zegt
@zender: Ik kraak het niet af, en ja ferrari/lamborghini zijn geweldig. Jij kraakt ee vw phaeton af. En als je praat over dat v6 met 240 pk niet van deze tijd is…. Dat slaat natuurlijk kant noch wal. Wat komt er van je terecht als je alleen over veel vermogen praat? Punt 1 heb je er weinig aan in Nederland, punt 2 het kost je veel benzine…je kan wel opscheppen over je Maserati maar zet hem naar een CLS 63 amg of cayenne turbo en je wordt aan de kant gezet.
16v zegt
Doe mij dan toch maar de RS6 :-)
philipzuidijk zegt
Betwijfel of de RS6 echt is, uitlaten en diffuser zijn te klein naar mijn mening.
audi18 zegt
@philipzuidijk: volgensmij is het wel een echte de uitlaten in die tijd waren nog iets kleiner,en de uitgeklopte wielkasten fake je niet even makkelijk
maxx1 zegt
@philipzuidijk: Zeker een echte! Zoek maar op google.nl
BartvL zegt
Een oude RS6 C5? Apart hoor!