Je hebt een HF turbo en een HF Turbo integrale.De Integrale is nog sneller.Maar wat zijn precies de uiterlijke verschillen dan?Is dit bijvoorbeeld geen “gewone Turbo?
Wat een mooie spot. Eén van mijn favoriete auto’s!
@Alfarobert
De Delta Turbo (1.6i met in 1984 130pk en in 1985 140pk)is van de eerste generatie (’80-’86) en de HF Integrale is van de tweede generatie (va ’87) met als belangrijkste zichtbare verschillen: de koplampen (Turbo rechthoeking, Integrale dubbel rond), de voorbumper (positie mistlampen en knipperlichten) en de side-skirts.
De HF Integrale 2.0 Turbo heeft door de jaren heen ook weer meerdere uitvoeringen gekend; in 1987 de HF Integrale 8v (186pk), in 1989 de HF Integrale 16v (200pk), in 1991 de HF Integrale Evo (210pk) en in 1993 de HF Integrale Evo-II (215pk)
De Delta op de foto is overigens een Evo-I. Dit kun je uiteraard afleiden uit het bouwjaar (1992), maar ook aan de kleur van de gootje boven de deuren. Evo-I heeft een zwarte goot, de Evo-II heeft een goot in carrosseriekleur.
@ joaker: kijk, een kenner ;)
8v heeft alleen roosters/openingen in de motorkap
16v heeft de bult in het midden
EVO’s de schuin weglopende bult met meerdere roosters
Verder kan je de EVO’s herkennen door de veel bredere heupen, de achterportier is bijv. over de volle lengte verbreed. Bij de eerste 8v en 16v begint het uitdijen pas halverwege de portier.
Eén van de mooiste auto’s ooit, zo worden ze niet meer gemaakt. Heb zelf een 8v, staat in de stalling. Gelukkige nieuws is dat hij in 2017 toch nog belastingvrij wordt ;)
Alfarobert zegt
Je hebt een HF turbo en een HF Turbo integrale.De Integrale is nog sneller.Maar wat zijn precies de uiterlijke verschillen dan?Is dit bijvoorbeeld geen “gewone Turbo?
joaker zegt
Wat een mooie spot. Eén van mijn favoriete auto’s!
@Alfarobert
De Delta Turbo (1.6i met in 1984 130pk en in 1985 140pk)is van de eerste generatie (’80-’86) en de HF Integrale is van de tweede generatie (va ’87) met als belangrijkste zichtbare verschillen: de koplampen (Turbo rechthoeking, Integrale dubbel rond), de voorbumper (positie mistlampen en knipperlichten) en de side-skirts.
De HF Integrale 2.0 Turbo heeft door de jaren heen ook weer meerdere uitvoeringen gekend; in 1987 de HF Integrale 8v (186pk), in 1989 de HF Integrale 16v (200pk), in 1991 de HF Integrale Evo (210pk) en in 1993 de HF Integrale Evo-II (215pk)
joaker zegt
De Delta op de foto is overigens een Evo-I. Dit kun je uiteraard afleiden uit het bouwjaar (1992), maar ook aan de kleur van de gootje boven de deuren. Evo-I heeft een zwarte goot, de Evo-II heeft een goot in carrosseriekleur.
integrali zegt
@ joaker: kijk, een kenner ;)
8v heeft alleen roosters/openingen in de motorkap
16v heeft de bult in het midden
EVO’s de schuin weglopende bult met meerdere roosters
Verder kan je de EVO’s herkennen door de veel bredere heupen, de achterportier is bijv. over de volle lengte verbreed. Bij de eerste 8v en 16v begint het uitdijen pas halverwege de portier.
Eén van de mooiste auto’s ooit, zo worden ze niet meer gemaakt. Heb zelf een 8v, staat in de stalling. Gelukkige nieuws is dat hij in 2017 toch nog belastingvrij wordt ;)