@Jokkebrok: Rechtermuisknop en dan Flip along doen, dat is het spiegelen. Vervolgens kun je met “m” de move-functie activeren en dan het geselecteerde verplaatsen.
Voor een collega-sketchupper vind ik het leuk dat je eraan begonnen bent. Het is nog in de eerste fase, dat wel, maar je kunt wel wat gaan verfijnen. Probeer een meer ronder ontwerp te krijgen m.b.v. de intersect-functie. Met die techniek heb ik zelf al een Range rover en een Rolls Royce gemaakt (wat betreft auto’s dan). Mocht je daar meer info over willen of meer foto’s van willen zien dan up ik mijn modellen wel als plaatje via autojunk.
@JamesBond007: Ik heb even wat modellen geupload. Hoe ik heet, ik heb geen flauw idee (iets met N, N van der W, of tschilpje denk ik). Zoek maar op Riva Rivale; de enige hit is mijn model en vanuit daar zul je mijn Rolls en Range Rover vinden.
@Tschilpje:
ik zie het. Maar je hebt het jezelf wel enorm moeilijk gemaakt. Op die manier krijg je snel een modelletje maar de afwerking is niet goed. Komt omdat je op die manier geen mooi model krijgt.
Je kan het jezelf een stuk makkelijker maken door deze tutorial te volgen. Je moet iets meer tijd in je model stoppen, maar je voorkomt daarmee een grote opruimklus. ( je doet het in 1x goed )
@Jokkebrok: Oke. Even een heel kort stappenplan wat ik hanteer.
1. Zoek een blueprint van je gewenste auto.
2. Zet de blueprints in sketchup. De voorkants op een as, de zijkant op een andere en de bovenkant op de laatste.
3. Trek de contouren van de auto over op de blueprints.
4. Trek de eerste twee (meestal zijkant en bovenkant) uit, zodat ze elkaar kruisen.
5. Selecteer het model en dan rechtermuisknop –> intersect selected.
6. Nu kun je gaan verwijderen van overbodige lijnen.
7. Doe hetzelfde met de resterende zijde.
Nu heb je een body van de auto. De rest kun je op dezelfde manier toevoegen of je kan gewoon met eigen inspiratie de verschillende dingen toevoegen.
@Tschilpje: Een nadeel is wel dat je modellen heel erg uitgebreid worden. Dat zul je ook zien als je mijn modellen in 3dwarehouse ziet. Het is een pokkewerk dat model op te ruimen en daarom doe ik het niet :), mijn laptop trekt het toch nog wel redelijk.
Als je grappig probeert te doen is dat niet gelukt. Op het 3d warehouse vind je tutorials van mensen die je kunnen helpen met een auto modellen in sketchup. En aangezien ik daar al 5 jaar zit was ik benieuwd of je het al kende, zodat ik je eventueel kon helpen.
je zou er wel veel tijd in gestopt hebben maar ik zou er nog meer tijd instoppen;)
Weet toevallig iemand hoe je zoiets spiegelt en aan weer aan elkaar plakt :mrgreen:
@Jokkebrok: Rechtermuisknop en dan Flip along doen, dat is het spiegelen. Vervolgens kun je met “m” de move-functie activeren en dan het geselecteerde verplaatsen.
Voor een collega-sketchupper vind ik het leuk dat je eraan begonnen bent. Het is nog in de eerste fase, dat wel, maar je kunt wel wat gaan verfijnen. Probeer een meer ronder ontwerp te krijgen m.b.v. de intersect-functie. Met die techniek heb ik zelf al een Range rover en een Rolls Royce gemaakt (wat betreft auto’s dan). Mocht je daar meer info over willen of meer foto’s van willen zien dan up ik mijn modellen wel als plaatje via autojunk.
@Tschilpje:
Jij hebt dus ook al ervaring met Sketchup? Account op 3dwarehouse? Ik ben FJC, zoek maar eens naar ”toyota seqouia”.
@JamesBond007: Dat lijkt er meer op! :P
@JamesBond007: Ik heb even wat modellen geupload. Hoe ik heet, ik heb geen flauw idee (iets met N, N van der W, of tschilpje denk ik). Zoek maar op Riva Rivale; de enige hit is mijn model en vanuit daar zul je mijn Rolls en Range Rover vinden.
@Tschilpje:
ik zie het. Maar je hebt het jezelf wel enorm moeilijk gemaakt. Op die manier krijg je snel een modelletje maar de afwerking is niet goed. Komt omdat je op die manier geen mooi model krijgt.
Je kan het jezelf een stuk makkelijker maken door deze tutorial te volgen. Je moet iets meer tijd in je model stoppen, maar je voorkomt daarmee een grote opruimklus. ( je doet het in 1x goed )
http://www.youtube.com/watch?v=OlDxc2wyIhY
@Tschilpje: Als je dat doen wilt, zou mooi zijn!
@Jokkebrok: Oke. Even een heel kort stappenplan wat ik hanteer.
1. Zoek een blueprint van je gewenste auto.
2. Zet de blueprints in sketchup. De voorkants op een as, de zijkant op een andere en de bovenkant op de laatste.
3. Trek de contouren van de auto over op de blueprints.
4. Trek de eerste twee (meestal zijkant en bovenkant) uit, zodat ze elkaar kruisen.
5. Selecteer het model en dan rechtermuisknop –> intersect selected.
6. Nu kun je gaan verwijderen van overbodige lijnen.
7. Doe hetzelfde met de resterende zijde.
Nu heb je een body van de auto. De rest kun je op dezelfde manier toevoegen of je kan gewoon met eigen inspiratie de verschillende dingen toevoegen.
@Tschilpje: Een nadeel is wel dat je modellen heel erg uitgebreid worden. Dat zul je ook zien als je mijn modellen in 3dwarehouse ziet. Het is een pokkewerk dat model op te ruimen en daarom doe ik het niet :), mijn laptop trekt het toch nog wel redelijk.
Ziet er wel geinig uit. Zit je al op het 3d warehouse?
@JamesBond007: Kan je dat eten? (nee dus) maar ik zal even kijken…
@Jokkebrok:
Als je grappig probeert te doen is dat niet gelukt. Op het 3d warehouse vind je tutorials van mensen die je kunnen helpen met een auto modellen in sketchup. En aangezien ik daar al 5 jaar zit was ik benieuwd of je het al kende, zodat ik je eventueel kon helpen.
@Jokkebrok: hoe neem je eigenlijk een foto van dat model?
@mercedesje: Print screen en dan plakken in een Paint bestandje en opslaan ;)
Ik vind het helemaal niks!