Porsche Type 64
Een zeer zeldzame Porsche Type 64. Van Type 64 zijn drie exemplaren gebouwd welke tussen de 45 en 50 pk produceerde. De cabine van de auto moest op een KdF auto lijken maar de rest van de auto zou race auto zijn. Het ontwerp van de carrosserie was door Porsche Büro gemaakt na testen in de windtunnel bedoeld voor Type 114 welke nooit heeft bestaan. De drie door Reutter met de hand uit aluminium geklopte Type 64 auto’s, zouden in 1939 mee gaan doen aan de Berlijn-Rome race. Eén werd vroeg in de Tweede Wereldoorlog vernietigd. De andere twee werden door de Porsche familie gebruikt waarbij er uiteindelijk één in de opslag werd geparkeerd. In mei 1945 werd dit exemplaar door Amerikaanse soldaten ontdekt, het dak werd eraf gehaald en de soldaten reden er een aantal weken mee tot de motor het opgaf waarbij ook dit exemplaar verloren ging. Het laatste Type 64 was in bezit van Ferry Porsche en liet hem in 1947 restaureren door Battista Farina. In 1949 werd de auto verkocht aan motorcoureur Otto Mathé en hij nam met de auto deel aan de Alpine Rally in 1950. De laatste keer dat de auto een race reed was in 1982 tijdens de Monterey Historic Races. Waarschijnlijk stond dit bijzondere exemplaar dus op het terrein van de Avd-Oldtimer Grand-Prix. Heel bijzonder want deze auto leefde via de 356 voort in alle andere Porsche’s.
morrie zegt
Prachtig
Alfarobert zegt
Dit is dus de enige die over is.Zal normaal wel in een museum staan neem ik dan maar aan?
floryn zegt
Gave uploads! Bij welke Porsche dag ben je geweest? Bedankt ook voor de uitgebreide beschrijving. Het is bijna een artikel.
Jokkebrok zegt
Mooi verhaal, mooie wagen!
cheetacars zegt
Heel bijzondere wagen. Het getuigt wel van inspanning en perfectie,