@shadow: De Robin kon als motorfiets of als auto op kenteken gezet worden, dus gedeeltelijk klopt het wel wat je zegt. Later werd de Robin geüpgrade tot auto en toen in de levering in Nederland gestopt.
De Reliant is oorspronkelijk ontworpen als motorfiets. Vele jaren mocht men er met zowel een motor- als autorijbewijs in rijden. Half jaren ’90 werd in NL besloten dat er alleen nog maar met een autorijbewijs in gereden mocht worden. De RDW beschouwt hem echter nog altijd als motorfiets, want hij voldoet vanwege het lage gewicht, net als een motorfiets, niet aan de APK-plicht en er mag maar 1 kentekenplaat op. De verzekering ziet hem wel als auto.
shadow zegt
En het mooie is Dit is niet eens een auto voor deze driewieler heb je een motor rijbewijs nodig
BananaFlip zegt
@shadow: De Robin kon als motorfiets of als auto op kenteken gezet worden, dus gedeeltelijk klopt het wel wat je zegt. Later werd de Robin geüpgrade tot auto en toen in de levering in Nederland gestopt.
alfa159TI zegt
@shadow hij staat toch op auto-kenteken, dus er klopt volgens mij geen bal van wat je zegt
Michiel_vd_Brink zegt
De Reliant is oorspronkelijk ontworpen als motorfiets. Vele jaren mocht men er met zowel een motor- als autorijbewijs in rijden. Half jaren ’90 werd in NL besloten dat er alleen nog maar met een autorijbewijs in gereden mocht worden. De RDW beschouwt hem echter nog altijd als motorfiets, want hij voldoet vanwege het lage gewicht, net als een motorfiets, niet aan de APK-plicht en er mag maar 1 kentekenplaat op. De verzekering ziet hem wel als auto.