@ZwerverRoodbaard: lol, je hebt hem zien staan ;) montage ziet er vooralsnog goed uit. Wel weinig vet en olie in de motorruimte (ik hou meer van plakkerig). Verbruik is dik in orde, alleen de klok op het dashboard nog niet aan de gang gekregen… :P
@ZwerverRoodbaard: maak me trouwens bij de turbo’s altijd wat zorgen om het olieverbruik… schijnt toch het dubbele te zijn van de F’jes… Nu verbruiken die wel heel weinig, maar toch. Ik denk dat ik deze over 5j nog wel heb, zet er dan wel een turbo op :D
Heb eigenlijk geen idee in hoeverre het olieverbruik zou moeten stijgen.
Je kan helemaal los gaan met een B234F, alleen het vinden van een spruitstuk voor de turbo is iets ingewikkelder (tenzij je er zelf 1 knutselt).
Ach voorlopig zullen die standaard 155pk’s ook voldoende zijn om menig “GTI”’tje eruit te rijden bij een stoplicht sprintje :P
Leuk. Ik ooit eens in een leen GLT van Schmidt mogen rijden en die was eigenlijk wel fantastisch met zo’n overdrive als ik het me goed gerinner in ongeveer dezelfde kleuren als die van jou. Hij trekt goed op en de achterwielaandrijving is ook leuk natuurlijk. Heb je m in Nederland gevonden?
@floryn: Jep, wel helemaal vanuit Friesland moeten rijden… maar dan leer je hem lekker kennen ;) Vandaag nog ff doorgetrokken in z’n 3… dat gaat echt hard! Acceleratie vanaf 3500 toeren is ongekend voor een Volvo.
@ZwerverRoodbaard
Jep, best of both worlds :D nu wel helemaal netjes maken, morgen lekker wassen… 760 B230ft is idd het ideaal, ook uit ’85 ofzo, maar duuuur!
atakan zegt
155pk. En daarna ff driften :D
Jaapie zegt
Geen van beide!
eek26 zegt
nou simpel, allebei naar de schroot!!
ZwerverRoodbaard zegt
Heb je d’r een turbo bij gekocht Alwood :)
Goeie keus, nu nog een M90 erachter hangen en een grotere turbo uit de 850.
Alwood zegt
@ZwerverRoodbaard: een kenner! :D maar ik speel een beetje vals, want er is in deze 86-er een B234F (en AW72) gelegd… zalig blok!
ZwerverRoodbaard zegt
Ohh die auto had hem al gezien alleen had zo m’n twijfels hoe professioneel dat blok erin was gelegd.
Ach ook leuk zo’n 16 kleppert, daar kun je namelijk ook een turbo op schroeven :P
Alwood zegt
@ZwerverRoodbaard: lol, je hebt hem zien staan ;) montage ziet er vooralsnog goed uit. Wel weinig vet en olie in de motorruimte (ik hou meer van plakkerig). Verbruik is dik in orde, alleen de klok op het dashboard nog niet aan de gang gekregen… :P
Alwood zegt
@ZwerverRoodbaard: maak me trouwens bij de turbo’s altijd wat zorgen om het olieverbruik… schijnt toch het dubbele te zijn van de F’jes… Nu verbruiken die wel heel weinig, maar toch. Ik denk dat ik deze over 5j nog wel heb, zet er dan wel een turbo op :D
ZwerverRoodbaard zegt
Heb eigenlijk geen idee in hoeverre het olieverbruik zou moeten stijgen.
Je kan helemaal los gaan met een B234F, alleen het vinden van een spruitstuk voor de turbo is iets ingewikkelder (tenzij je er zelf 1 knutselt).
Ach voorlopig zullen die standaard 155pk’s ook voldoende zijn om menig “GTI”’tje eruit te rijden bij een stoplicht sprintje :P
floryn zegt
Gefeliciteerd. Dit was na het ongelukje met de andere? Slim dat je gekozen hebt voor de simpele techniek.
floryn zegt
Dus is de sedan een GLT of is het een simpeler model met een GLT blok?
Alwood zegt
@floryn: op kenteken staat GLE, maar hij is van álle luxe voorzien, dus eigenlijk GLT. Staat ook GLT achterop ;)
floryn zegt
@ Alwood
Leuk. Ik ooit eens in een leen GLT van Schmidt mogen rijden en die was eigenlijk wel fantastisch met zo’n overdrive als ik het me goed gerinner in ongeveer dezelfde kleuren als die van jou. Hij trekt goed op en de achterwielaandrijving is ook leuk natuurlijk. Heb je m in Nederland gevonden?
Alwood zegt
@floryn: Jep, wel helemaal vanuit Friesland moeten rijden… maar dan leer je hem lekker kennen ;) Vandaag nog ff doorgetrokken in z’n 3… dat gaat echt hard! Acceleratie vanaf 3500 toeren is ongekend voor een Volvo.
@ZwerverRoodbaard
Jep, best of both worlds :D nu wel helemaal netjes maken, morgen lekker wassen… 760 B230ft is idd het ideaal, ook uit ’85 ofzo, maar duuuur!
ZwerverRoodbaard zegt
Eigenlijk ook wel precies het goede van beide 740’s :P de mooie oude neus en het nieuwere 16V blok uit de >’90 versie.
Ik zag gisteren nog een mooie ’90 740 sedan, zwart met b204gt of ft te koop staan op MP :) Alleen zou ik toch gaan voor een 760 Turbo met B230ET :P
ZwerverRoodbaard zegt
De ET uit 84,85 heeft 180pk en de ft rond de 150-160 en een 760 is 100x luxer dan een 740 :)
Jah succes met wassen, goed idee ook denk dat ik maar is ff met de 360 naar de wasbox ga :P