Deze Caterham Super Seven 2.0 HPC 16V e is in 1996 door Huub Stapel samen met de toenmalige Caterham-importeur Arno Huberts (Seventh Motors) in Wuijchen gebouwd. De bouw van deze (toen nog paarse) Caterham is in diverse afleveringen van het (Veronica) programma “Stapel op Auto’s” op TV te zien geweest. Later is deze auto (erg mooi) gespoten in een originele Lotus kleur Titaniumzilver-metallic. De auto is sinds 2001 in mijn bezit en intussen is er totaal ca. 80.000 km gereden en hij verkeert in perfecte staat. Omwille van de betere zichtbaarheid heb ik overigens onlangs een brede rood-fluoreserende band over de neus en de motorkap aangebracht.
kip zegt
Na de originele lotus super seven, gebouwd tot 1972, kan je eigenlijk zeggen dat alle super seven achtige kitcars zijn.
alalucsin zegt
Caterham heeft in 1973 de licentie gekocht van Lotus voor de Super Seven.
Caterham ging verder met het plan van Colin Chapman (oprichter Lotus)daarna waren er meer aanbieders.. Donkervoort, Westfield, VM, Dax.. etc
Dus de Caterham is het origineel geworden en al de anderen zijn replica’s van de Lotus Super Seven.
De Caterham is dan ook de enige seven die daadwerkelijk zo mag heten.
jacksingor zegt
Deze Caterham Super Seven 2.0 HPC 16V e is in 1996 door Huub Stapel samen met de toenmalige Caterham-importeur Arno Huberts (Seventh Motors) in Wuijchen gebouwd. De bouw van deze (toen nog paarse) Caterham is in diverse afleveringen van het (Veronica) programma “Stapel op Auto’s” op TV te zien geweest. Later is deze auto (erg mooi) gespoten in een originele Lotus kleur Titaniumzilver-metallic. De auto is sinds 2001 in mijn bezit en intussen is er totaal ca. 80.000 km gereden en hij verkeert in perfecte staat. Omwille van de betere zichtbaarheid heb ik overigens onlangs een brede rood-fluoreserende band over de neus en de motorkap aangebracht.