@AM:
Mercedes-Benz CL 65 AMG C216 40th Anniversary (40)
Dit Duitse automerk komt wel eens ongemerkt met een gelimiteerde oplage. Een matgrijze SLK bijvoorbeeld, of een 40th Anniversary Edition van het beest met V12 biturbo motor. Op zichzelf is een auto met 1.000 Nm al erg bijzonder te noemen, maar wie zich daar nog steeds te goed voor voelt kiest voor een versie die van zo veel koolstofvezel is voorzien dat ze eigenlijk de carrosserie ook wel hadden mogen behandelen. Als je dan toch al bezig bent. Van buiten is de auto te herkennen aan koolstofvezel lipjes aan de voorspoiler, het koolstofvezel in de zijspiegels is niet standaard. Alle 40th Anniversary’s worden gespoten in AMG Alubeam, een speciaal soort lak dat alleen nog maar te zien was op een aantal showmodellen. Het zou de indruk moeten wekken van vloeibaar metaal, maar ik zie het zo gauw niet met een beetje fantasie. Het staat op de optielijst van de SLS AMG voor 10.000 euro. Vier nullen! Belangrijker is het interieur, daar zit je als eigenaar immers met enige regelmaat. De middenconsole is volledig belegd met koolstofvezel, daarin zit een embleempje dat meedeelt dat het om een 40th Anniversary gaat. Op de handsteun van het Comand systeem staat nog eens “One out of 40″, om erin te wrijven hoe bijzonder het wel niet is. Stoelen zijn bekleed met two-tone nappaleer met diamant patroon. Inmiddels is er al een exemplaar op Nederlands kenteken bekend. Maar vast niet zo’n mooi kenteken als voorop dit exemplaar! Een echte kenner had er CL5980 op laten zetten. Of… Die was gewoon al in gebruik.
AM zegt
Mooi foto’s!
weet iemand het verschil tussen een
Mercedes-Benz CL 65 AMG C216 en een
Mercedes-Benz CL 65 AMG C216 40th Anniversary Edition?
MrJones zegt
@AM:
Mercedes-Benz CL 65 AMG C216 40th Anniversary (40)
Dit Duitse automerk komt wel eens ongemerkt met een gelimiteerde oplage. Een matgrijze SLK bijvoorbeeld, of een 40th Anniversary Edition van het beest met V12 biturbo motor. Op zichzelf is een auto met 1.000 Nm al erg bijzonder te noemen, maar wie zich daar nog steeds te goed voor voelt kiest voor een versie die van zo veel koolstofvezel is voorzien dat ze eigenlijk de carrosserie ook wel hadden mogen behandelen. Als je dan toch al bezig bent. Van buiten is de auto te herkennen aan koolstofvezel lipjes aan de voorspoiler, het koolstofvezel in de zijspiegels is niet standaard. Alle 40th Anniversary’s worden gespoten in AMG Alubeam, een speciaal soort lak dat alleen nog maar te zien was op een aantal showmodellen. Het zou de indruk moeten wekken van vloeibaar metaal, maar ik zie het zo gauw niet met een beetje fantasie. Het staat op de optielijst van de SLS AMG voor 10.000 euro. Vier nullen! Belangrijker is het interieur, daar zit je als eigenaar immers met enige regelmaat. De middenconsole is volledig belegd met koolstofvezel, daarin zit een embleempje dat meedeelt dat het om een 40th Anniversary gaat. Op de handsteun van het Comand systeem staat nog eens “One out of 40″, om erin te wrijven hoe bijzonder het wel niet is. Stoelen zijn bekleed met two-tone nappaleer met diamant patroon. Inmiddels is er al een exemplaar op Nederlands kenteken bekend. Maar vast niet zo’n mooi kenteken als voorop dit exemplaar! Een echte kenner had er CL5980 op laten zetten. Of… Die was gewoon al in gebruik.
Bron:
http://www.autoblog.nl/archive/2009/12/09/gespot-gelimiteerde-edities
AM zegt
@MrJones: Ok, bedankt!
bt zegt
HOLY CRAP, WAT EEN WAGEN! (L)