Hyundai i-Flow Concept
De Hyundai i-Flow valt op door een zeer vloeiende aerodynamische vormgeving. De luchtweerstand is slechts 0.25Cd met als gevolg dat ook de CO2 uitstoot met slechts 85g/km laag blijft. Ook het brandstofverbruik is met een gemiddeld gecombineerd verbruik van slechts 3.0l/100km bijzonder efficiënt. Deze positieve resultaten zijn vooral te danken aan Hyundai’s nieuwste hybride aandrijfsysteem dat de dynamiek van de nieuwe U2 1.7 dieselmotor met dubbele turbo combineert met de kracht van een elektrisch aangedreven motor die wordt gevoed door een lithium ion-polymeer batterij. De motoren zijn gekoppeld aan een automatische zestraps transmissie met dubbele koppeling.
Ook het interieur van de Hyundai i-Flow mag gezien worden en valt op door z’n ruimtelijkheid en de toegepaste vernieuwende materialen, zoals nieuwe lichtgewicht stoelen en consoles, die in samenwerking met BASF zijn ontwikkeld. De vloeiende vormen van het exterieur zijn ook doorgevoerd in de cockpit van de Hyundai i-Flow. In deze cockpit vallen vooral de grote multifunctionele informatieschermen op. De speciale metallic lak geeft extra dynamiek aan zowel het innerlijk als het uiterlijk van de Hyundai i-Flow.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.