Fiat Yamaha team in 2010 met Nederlands tintje
Fiat Automobiles is trots in 2010 opnieuw hoofdsponsor te zijn van het Fiat Yamaha Team. 2008 en 2009 waren succesvol voor het motorrace-team. Regerend wereldkampioen Valentino Rossi won twee coureurstitels, het team won twee wereldkampioenschaptitels èn twee constructeurtitels. Teamrijder Jorge Lorenzo won in 2008 de ‘rookie of the year’ titel en eindigde als tweede in het eindklassement 2009.
Vandaag toonden regerend MotoGP wereldkampioen Valentino Rossi en zijn Fiat Yamaha teamgenoot Jorge Lorenzo hun outfit voor het 2010 MotoGP seizoen.
De Nederlandse voormalig motorcoureur Wilco Zeelenberg is de nieuwe team manager van Jorge Lorenzo. Zeelenberg reed zijn laatste Grand Prix race in 1995 en ziet een droom uitkomen nu hij met het jongste en meest getalenteerde motorcoureur van het moment mag werken.
Het ‘Fiat Yamaha team’ ondersteunt de strategie van ‘Fiat Automobiles SpA’ welke zich richt op jongere clientèle door middel van innovatieve en toegankelijke producten maar ook met initiatieven die een grote aantrekkingskracht en een emotionele impact hebben. De ‘Fiat Automobiles SpA’ sponsordeal voor het komende MotoGP seizoen past perfect in deze context, aangezien het MotoGP kampioenschap een evenement is dat vooral jonge racefanaten aantrekt.
Deze sponsordeal geeft Fiat Automobiles SpA opnieuw de mogelijkheid creatieve campagnes te maken waar de twee coureurs en het technische team van het Fiat Yamaha Team een belangrijke rol in zullen spelen. Op de twee officiële motorfietsen, bestuurd door Valentino Rossi en Jorge Lorenzo, zullen zowel op de zijkant, het voorwindscherm en op de benzinetank het Fiat-logo en de Italiaanse vlag te zien zijn. Het Fiat-logo zal tevens prominent op diverse plekken van de kleding van het technische team en op de outfits van de coureurs pronken. Daarnaast zal het op officiële uitingen, in de hospitality ruimte en op de trucks te zien zijn die het Fiat Yamaha-motorcircus verplaatsen.
Het MotoGP kampioenschap wordt jaarlijks door zo’n 2,5 miljoen mensen bezocht en tevens door 2 miljard televisiekijkers en 300 miljoen krantlezers gezien. De eerste van drie pre-seizoen tests begint vandaag in Sepang, Maleisië. De eerste race start op 11 april in Qatar.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.