Citroen traction avant (toch?)
stond op de parkeerplaats. voor zover ik verstand van citroen heb is het een traction avant.. maar dat weet ik niet zeker ^^oww.. en die witte stipjes door het beeld.. das dus sneeuw xD
stond op de parkeerplaats. voor zover ik verstand van citroen heb is het een traction avant.. maar dat weet ik niet zeker ^^oww.. en die witte stipjes door het beeld.. das dus sneeuw xD
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Lucb zegt
Citroën 11 BL volgens de RDW
carNerd zegt
Maar RDW heeft soms codenamen i.p.v. het type neer te zetten. Moet je maar eens doen met een kenteken van BMW
cheetacars zegt
@carNerd: bijv. de 3-serie: normaal 3er reihe, Duits voor 3-serie
OT Mooie spot, idd toch lef(of dom) met dit weer zo’n oude Franse auto te rijden, alleen ziet het er niet best uit van de voorkant of wel? :)
@Citrofiel: hij is in ’52 op kenteken gezet, mss heeft hij een tijd bij de fabriek gestaan?
Citrofiel zegt
@cheetacars: Lijkt me sterk, een auto die vijf jaar lang bij de fabriek staat? En model dat lang niet slecht verkocht?
Wat is er met de voorkant? Gebruikssporen, that’s it. Of bedoel je wat achter de grille zit? Ik neem aan dat dat een stuk karton of mooier materiaal is dat de eigenaar voor de radiateur heeft bevestigd. Zo vermindert hij de koeling, dan wordt de motor beter warm met dit koude weer. Het is inderdaad nogal provisorisch gedaan (er zijn mooie ritsbare lederen afdekhoezen voor de grille verkrijgbaar), maar het is wel te verklaren dus.
cheetacars zegt
@Citrofiel: Het was eigenlijk het eerste wat in me opkwam :P Maar een showmodel oid, worden/werden die op kenteken gezet.
Ik bedoelde het karton idd, voor zo’n klassieker moet je op z’n minst een lederen afdekhoes gebruiken lijkt me :)
Citrofiel zegt
Het is zowel een Traction Avant als een 11 BL. Traction Avant is de bijnaam voor alle auto’s van dit vergelijkbare type. De 11 staat voor het aantal fiscale pk’s in Frankrijk van deze motor (er waren ook nog een 7 en een 15). B staat waarschijnlijk voor een doorontwikkeling (er was ook een A), verreweg de meeste overgebleven Tractions zijn B’s. De L staat voor Légère, licht, omdat dit de kleinste carrosserievariant was (er waren nog twee grotere).
De RDW zegt dat hij van ’52 is. Ergens klopt er dan iets niet, het kan goed dat de eigenaar er een motorkap van een ouder type op gezet heeft. Deze kleppen waren namelijk maar tot ’47 (uit mijn hoofd), daarna kwamen er sleuven.
Leuk dat de eigenaar er nu nog mee uit rijden gaat. Je moet maar durven. Mijn vader zou het nooit doen, de auto blootstellen aan bepekelde en gladde wegen.
ayze zegt
Het is wel geinig dat ik deze auto hier tegenkom.
Deze auto is van mijn oom. Hij heeft hem in deze staat gekocht. Hiervoor had hij een zwarte die te netjes was en alleen inderdaad met mooi weer van stal kwam. Dat wou hij niet en kocht deze voor de klus en ook voor dagelijks vervoer. Zelf lpg in laten bouwen en het rijd als een trein.
Dat stukje karton is geen karton maareen gordijntje achter de grill. Mij is verteld dat het af fabriek was en bij koud weer de motor beter op temperatuur te laten komen. Volgens mij is de auto nog van voor de oorlog of er net na. Dus wat betreft die motorkap kan ik het wel eens vragen. De vorige eigenaar heeft die dan zoviezo geplaatst want hij houdt van origineel.